Afstelling lijnen Helix 2010

Bluecupra

Juni 13, 2010, 17:08:13
edit2Rapporteer  
Ben momenteel op vakantie aan de baai van Roses en heb een vraag over de lijnafstelling van een Helix 10,5 2010.

Wanneer ik de kite op laat merk ik dat de stuurlijnen erg doorhangen, ook met het sturen reageerd de kite niet direct. Ik maak gebruik van de meegeleverde 4 mtr extension lijnen.

Kan iemand mij aangeven of de lijnen van een Helix 2010 bij volledig aangetrokken bar even lang moeten zijn? Het knoopje aan de bar heb ik (uit de zak) op stand B laten staan.

Thnx,

Jeffrey

edit: heb zojuist de lijnen bekeken, deze zijn inclusief extensie lijnen bij aangetrokken bar allemaal even lang. Bij het oplaten vliegt de kite echt op zijn depowerlijnen. Heb hiervoor altijd c-kites gevlogen (Raven I/II en torch).
chico

Antwoord #1 Juni 13, 2010, 22:07:40
edit2Rapporteer  
Heb ook de 10,5 uit 2010. Vaar ze zonder extensies dus op 20 mtr lijnen. Kan me herinneren dat achter de floaters nog de mogelijkheid is om je stuurlijnen in te korten, doe dat en derder attachment aan de kite, gezien van LE. Verder lkkr veel hangen zodat je depowerlijnen rekken ;-) Vergeet niet Helix is anders dat C kite. Moet zeggen de kite hangt erg aan z'n depowerlijnen en minder aan de stuurlijnen.
mbetz

Antwoord #2 Juni 14, 2010, 09:05:17
edit2Rapporteer  
Ik had in het begin hetzelfde gevoel met mijn Helix 9m uit 2010.
Als je in het onderste windbereik van de kite vaart dan hangen de stuurlijnen door. Dit verandert zodra je vol gepowered bent. Echter met minder wind geeft het een beetje indirect in de besturing.

Je kunt de stuurlijnen inkorten, door de Floaters aande bar omhog te schuiven en de lijnen aan de knoopjes in te korten.

Als er meer wind staat heb je dit niet nodig, dan heeft de kite voldoende spanning op de stuurlijnen.
Bluecupra

Antwoord #3 Juni 14, 2010, 09:11:17
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties  Smiley

Ik merk het inderdaad alleen bij de onderkant van het windbereik. Zodra het wat harder gaat waaien komen de stuurlijnen ook met het oplaten strakker te staan.

Wanneer ik overigens de stuurlijnen op de bar op knoopje "c" zet dan zit de power van de kite tegen de quick release. Dit vaart alles behalve "relaxt". De houding voor max power vind ik beter wanneer  het knoopje "b" gebruikt wordt.

Verder is het een echt lekkere kite waarvan ik nog niet de grens heb bereikt (26 knopen)

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.