BesteSjoerd,
De 2007 was een redelijke kite. Niet waanzinnig stabiel, redelijke lift en niet erg gemakkelijk te herstarten uit het water..
Hypertype 2008 2 maanden gevaren en was daar onwijs tevreden over.
Gister stond er als beginner iets wat veel wind voor een 12m. In de avond iig wel.
Een cursus van 3 uur is niet erg veel. Als je je er niet lekker bij voelt, raad ik je zeker nog een les aan om zekerheid en zelfvertrouwen in het kite te krijgen.
De meeste ongelukken gebeuren meestal, omdat iemand zich niet veilig voelt en in paniek raakt. Dan gaat die persoon op de automatische piloot en gaat het van kwaad tot erger.
Ik zeg niet dat het bij iedereen gebeurd trouwens.
Mij maakt het, als kiteschool, niet veel uit waar je de les neemt.
Ons doel is, dat het aantal ongelukken aanzienlijk vermidderd wordt. Je blijft altijd eigenwijze mensen houden en dat is lastig. Dit wordt steeds een groter probleem als daar niets aan gedaan word. Zeker nu het steeds drukker gaat worden op de Nederlandse spots.
Neem gewoon nog 1 lesje om vertrouwder met de kite te worden. Ga even met hulp aan de gang met het boardje. Na 1 cursus raad ik je aan om met een rustig windje 4/4,5 bft. te gaan oefenen op een rustige lokatie.
Ik wens je heel veel plezier met het beoefenen van deze onwijs gave sport!

Sportieve groeten,
Sven Luybe
Kiteschool KiteFEEL
www.kitefeel.nl