Tennisarm door kiteloop, wat doe ik fout

Sebas

Berichten: 65
Juni 16, 2010, 11:11:25
edit2Rapporteer  
Hee gasten (en ladies),
Ik ben een beginnende kitelooper en loop er lekker op los. Helaas gaat er iets fout, zowel backloopend als gewoon. Ik krijg een geweldige tennisarm van dat gesjor aan een kant van de bar. Iemand ervaring hiermee. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik voortaan loop met twee handen aan een kant van de bar???? Alle tips zijn welkom.
gr,
Sebas
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juni 16, 2010, 11:13:08
edit2Rapporteer  
bar meer aan de buitenkant beetpakken! deed t voor mij
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 Juni 16, 2010, 11:36:18
edit2Rapporteer  
zoals Ed zegt; echt bij het einde pakken.

Nooit een ingehaakte kiteloop doen met 2 handen aan 1 kant, (honkbalknuppelgreep) dit brengt je tijdens de vlucht uit balans met alle mogelijke gevolgen van dien. Roll Eyes
2 handen aan 1 kant doe je eigenlijk allen bij uitghaakte kiteloops.

let er ook op dat je niet alleen aan 1 kant trekt maar ook aan de andere kant  "duwt"
je verdeelt de krachten zo iets beter.
succes.

Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #3 Juni 16, 2010, 18:17:32
edit2Rapporteer  
niet mee eens Ron Rodeo. beide handen aan een kant...........kun je niet gaan twijfelen waardoor de balans nog wel meer verstoord wordt. Maar goed...................is meer een mening/ervaring van mijn kant. Geen wetenschappelijke basis.......

Eigenlijk geef je al aan waardoor het komt...........door het loopen.........waarom iets doen waardoor je klachten krijgt..? Maar twee handen aan een kant van de bar zorgt er wel voor dat je de krachten over twee armen kunt verdelen............maar de kracht valt toch nog wel mee bij een ingehaakte loop (op je armen dan)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Juni 16, 2010, 23:10:08
edit2Rapporteer  
Gewoon niet meer lopen   Undecided
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juni 16, 2010, 23:46:48
edit2Rapporteer  
heb het ook. Valt me trouwens op: Met mn jekyll geen last van, doordat die weinig bardruk heeft. Nu ik weer meer vaar met mn max, tennisarm :s
Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 17, 2010, 00:11:51
edit2Rapporteer  
Zou zeggen dat je bij het sinussen dan ook last van je armen krijgt?
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #7 Juni 17, 2010, 02:25:15
edit2Rapporteer  
Hee gasten (en ladies),
Ik ben een beginnende kitelooper en loop er lekker op los. Helaas gaat er iets fout, zowel backloopend als gewoon. Ik krijg een geweldige tennisarm van dat gesjor aan een kant van de bar. Iemand ervaring hiermee. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik voortaan loop met twee handen aan een kant van de bar???? Alle tips zijn welkom.
gr,
Sebas

Hee Sebas,

een tennisarm is GEEN grapje!!!

Ik werk zelf in de horeca en ben 9 maanden uit de roulatie geweest door een tennisarm.
Bij stuwardessen bijvoorbeeld is het blesure nr. 1! Komt door repetitie van dezelfe beweging. (wilt u nog koffie....overstrekken van de arm/elleboog)

Ik doe elke dag nog steeds oefeningen om verder leed te voorkomen.
Stuur ff een pm als je verdere info wil.

gr, Micky
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Juni 17, 2010, 09:51:52
edit2Rapporteer  
niet mee eens Ron Rodeo. beide handen aan een kant...........kun je niet gaan twijfelen waardoor de balans nog wel meer verstoord wordt. Maar goed...................is meer een mening/ervaring van mijn kant. Geen wetenschappelijke basis.......

Eigenlijk geef je al aan waardoor het komt...........door het loopen.........waarom iets doen waardoor je klachten krijgt..? Maar twee handen aan een kant van de bar zorgt er wel voor dat je de krachten over twee armen kunt verdelen............maar de kracht valt toch nog wel mee bij een ingehaakte loop (op je armen dan)
je mag het natuurlijk niet met me eens zijn maar ik bedoel ermee te voorkomen dat je als beginnend looper op moet passen met 2 handen aan 1 kant. (ingehaakt)
Doordat je 2 handen aan 1 kant zet verplaats je het zwaartepunt naar 1 kant, je draait je ene schouder meer naar rechts/links to.v. je heupen waardoor je dus uit balans raakt. als je dus niet geoefend hebt kan dit gevaarlijk zijn.
Sebas kan dat dus beter niet doen.

@Sebas....Een goed basis is vaak na de afzet je knieen optrekken en vooral de buikspieren aanspannen (gaat eigenlijk vanzelf door optrekken knieeen) hierdoor verdeel je de krachten goed en belast je de armen wat minder.

Heb je trouwens in het verleden vaker last gehad met je elleboog/arm?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #9 Juni 17, 2010, 10:15:09
edit2Rapporteer  
Sebas, mss heb je hier iets aan, ff doorclicken er is ook een nl versie

http://www.airbed.ch/tennisarm/





piede

Berichten: 1689
Antwoord #10 Juni 17, 2010, 10:38:43
edit2Rapporteer  
Ik vind het wel appart dat je zegt dat het alleen door het kiteloopen komt. Ik heb er soms ook last van als ik meerdere dagen achter elkaar kite. Ben van kite verwisseld met minder bardruk om dezelfde reden. Maar bij mij komt het gewoon van het kiten in totaal, ik moet zeggen dat ik het sinussen en het varen in zwaar gepowerde situaties het meest op mijn armen vind aankomen.

Bij mij hielp alleen rust destijds. Als je het eenmaal hebt kun je na een uur varen al weer last krijgen. Bij mij was het pas na een paar maanden in de winter niet kiten over. Nu probeer ik er om te denken om de 2 uur kiten even rust te nemen. Ook de overstap naar een kite met minder bardruk heeft wat mij betreft geholpen.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #11 Juni 17, 2010, 11:10:17
edit2Rapporteer  
Eigenlijk geef je al aan waardoor het komt...........door het loopen.........waarom iets doen waardoor je klachten krijgt..? Maar twee handen aan een kant van de bar zorgt er wel voor dat je de krachten over twee armen kunt verdelen............maar de kracht valt toch nog wel mee bij een ingehaakte loop (op je armen dan)

Met een Fuel is het ook behoorlijk aanpoten. Na drie dagen volgas op links lopen (door N-wind) kreeg ik dan ook gister wel last. Zeker i.c.m. uitgehaakte trricks en unhooked kiteloops!
Als het niet waait, train ik toch te weinig. Vandaag even iets rustiger aan... Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.