Lac Bay, bonaire

bikiniisuit
Gast
Juni 05, 2010, 10:52:03
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd moeite gehad met Bonaire, mn familie woont r al 20 jaar. Net Z Afrika alleen zonder Mandela, ben je blank zit je goed (ben ik niet) Ben je beginnend kitesurfer dan heb je daar ook echt nix te zoeken, aflandige wind, te smalle land en start plek, je gaat t water in via scherpe koraal rotsen, en als je afdrijft is t water al snel zwarter dan olie, zo diep is t daar. Dit terwijl t eiland best wel mogelijkheden heeft. Tis surfers paradijs. De surfers hebben een natte droom als surfplek, prachtige ruime baai, mooi ondiep en supervlak in begin, breed wit zandstrand, idylische bomen, naar de rand van de zee toe een prachtig stuk om te golfsurfen/kiten (golfbreak), niet te vol. Ook zeer luxe strandtenten voor wie geld heeft. Toen ik daar aan kwam lopen in bikini (zonder enig materiaal in mn hand) en die windmeter op t dak van t winkeltje aan t begin aan t bestuderen was, kwam een Amerikaanse spontaan naar me toe en zei "out of the blue" dat ze t gevoel had dat ik kitesurfer was en dat kitesurfers naar t andere kant vh eiland moesten. Pffff, welcome to Bonaire. Van een vriend op t eiland kreeg ik dit bericht:"Kiteboard & Windsurf Competition, Masters of the Wind, Bonaire" on Friday, June 18 at 10:00am". Ja je ziet t goed: kitesurfers and windsurfers mogen voor deze wedstrijd SAMEN op Lac Bay. Peace to all, say goodbye to apartheid  YeSS!     
Langbeest

Antwoord #1 Juni 08, 2010, 09:15:50
edit2Rapporteer  
@HJ jij vondt het een hemelse plek,gaarne feedback op dit bovenstaande verhaal.
ROBST3R

Antwoord #2 Juni 08, 2010, 12:28:18
edit2Rapporteer  
Jah ik heb een tijdje als kite instructeur op Bonaire gewerkt en Lac bay is inderdaad de prachtigste plek op aarde!

Vroeger, ongeveer 6 a 7 jaar geleden mocht daar nog gekite worden, maar door een klein ongelukje op het strand "kite viel bijna op de gouverneur van Bonaire" is dit verboden! De windsurfers daar hebben er toen gelijk voor gezorgt dat er een verbod is gekomen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 08, 2010, 12:56:55
edit2Rapporteer  
Had ik niet ergens gelezen op HL dat ze bezig zijn het verbod op te heffen met succes?

Edit: Gevonden: http://www.hanglos.nl/news/231974/kitesurfnews-legaal-kiten-op-sorrobon-bonaire.html
ROBST3R

Antwoord #4 Juni 13, 2010, 19:18:21
edit2Rapporteer  
Zou wel ziek zijn dat zo`n onbekend figuur als een sebastiaan zoiets voor elkaar zou krijgen, maarjah het blijft een vriendjes politiek eilandje hé
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Juni 13, 2010, 20:32:27
edit2Rapporteer  
Hier mijn reactie maar hou er rekening mee dat in de tussentijd weer veranderingen kunnen zijn.

Bonaire staat bekend als "wind"surf meka en in het ondiepe water bij Sorobon "Lac Bay" is het dus erg druk met windsurfers.
Als je windsurfen en kitesurfen naast elkaar gaat leggen dan zijn de windsurfers, op Bonaire, duidelijk in de meerderheid. Nu heb ik begrepen dat er in het verleden een aantal kitesurfers zijn geweest die met de mentaliteit "het is niet verboden dus ik doe het gewoon" het water op zijn gegaan en vervolgens zijn er een aantal incidenten geweest. Zoals altijd gaat de lokale politiek er dan iets van vinden.

Nu hebben ze eindelijk weer een opening gevonden om zich van de goede kant te laten zien en mogen dus een wedstrijd organiseren. Ik geloof dat er alleen maar goede riders mee mogen doen en die krijgen vervolgens een polsbandje en lycra. Je snapt dat ze voorzichtig zullen zijn en incidenten willen voorkomen.

Misschien, wanneer dit experiment een succes is, kunnen ze weer vooruit gaan kijken naar eventueel wat ruimte op deze spot.

Verder ben ik het met de topicstarter niet eens als het gaat om de huidige spot "atlantis" . Dit is nu al het derde achtereenvolgende jaar dat ik op die spot vaar en ik ga er altijd met veel plezier naar toe. Veel kiters hebben daat hun eerste meters leren varen en de sfeer op het water is altijd super en nooit echt druk (max 10 kites)

Kiten met zon, 30 C, schildpadden en dolfijnen....wie wil dat niet   :-)

Hopelijk horen we binnenkort meer
bikiniisuit
Gast
Antwoord #6 Juni 16, 2010, 18:44:45
edit2Rapporteer  
hahahahihiha, kom niet meer bij  loser Het event is afgelast en dat was niet door tekort aan wind.....ik hoor de WINDSURFERS denken: eigen volk eerst  ThumpsUp. benieuwd naar t verhaal r achter...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.