Mystic trapeze

A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Juli 19, 2010, 04:58:47
edit2Rapporteer  

Goede avond,

Ik heb een vraagje.
Ik ben een beginnende kiter en heb er net een cursus opzitten. Mijn vriendin heeft al een complete set. Nu heb ik voor mij een Mystic trapeze (ben even de naam kwijt)gekocht, maar het viel mij op dat er geen handvat/ beugel aan de achterkant zit om even vast gehouden te worden.

Weten jullie of daar iets voor te kopen is? Of heb ik gewoon pech.

Alvast bedankt

Groetjes
Alex
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #1 Juli 19, 2010, 08:52:40
edit2Rapporteer  
ik denk dat je een windsurf trapeze hebt gekocht.
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #2 Juli 19, 2010, 09:03:53
edit2Rapporteer  
ik denk dat je een windsurf trapeze hebt gekocht.

Ik weet het wel zeker Wink
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #3 Juli 19, 2010, 09:15:43
edit2Rapporteer  
Ik heb een mystic zittrapeze gekocht (kon er niet tegen dat die heuptrapezes na een tijdje met kite op 12u m'n borsten beknelde) en heb ook geen handvat/beugel op het heup gedeelte zitten.
Geen idee of zo'n handvat/beugel op elke trapeze zit eigenlijk...
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #4 Juli 19, 2010, 09:34:26
edit2Rapporteer  
Ik heb een mystic zittrapeze gekocht (kon er niet tegen dat die heuptrapezes na een tijdje met kite op 12u m'n borsten beknelde) en heb ook geen handvat/beugel op het heup gedeelte zitten.
Geen idee of zo'n handvat/beugel op elke trapeze zit eigenlijk...
Als ie de boel bij je aan de bovenkant plet, dan heb je een te ruim zittende trapeze; je moet hem zo krap hebben zitten dat je hem moeizaam dicht krijgt. Hij zal dan slecht omhoog kunnen kruipen...

@Alex: post een fotootje, dan krijg je snel zekerheid...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juli 19, 2010, 09:40:27
edit2Rapporteer  
Welke trapeze heeft tegenwoordig nog wel een handvat dan? Ik dacht dat die functie door het HP-koord vervangen was wat bij de meeste trapezes standaard geintegreerd zit of waar je een upgrade setje voor moet kopen.

Handvat erop maken gaat niet werken helaas.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Juli 19, 2010, 09:40:47
edit2Rapporteer  
Er zijn genoeg mystic kite trapezes zonder grab op de achterkant.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #7 Juli 19, 2010, 10:29:03
edit2Rapporteer  
volgens mij is die grabhandel er juist voor om (bijvoorbeeld in geval van nood) de desbetreffende kitesurfer vast te kunnen pakken en houden.

safety leash kan je aan het ringetje bevestigen die weer aan het touwtje zit:-)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #8 Juli 19, 2010, 11:41:23
edit2Rapporteer  
Welke trapeze heeft tegenwoordig nog wel een handvat dan? Ik dacht dat die .....

tja, daar zeg je wat.... Nooit bij stil gestaan. Handvat stamt uit de tijd dat de bikkels overpowered naar het water geholpen werden dan denk ik.

Technisch is het nu niet meer nodig overpowered te zijn, dus handvat niet nodig.
A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #9 Juli 19, 2010, 18:11:24
edit2Rapporteer  
ik denk dat je een windsurf trapeze hebt gekocht.

Heb hem bij van Vliet in Zoetermeer gekocht. Neem aan dat hij (Rodi) toch wel weet wat hij verkoopt. Heb hem duidelijk gemaakt dat ik kite trapeze zocht.
Voor mijn safety leash heb ik wel aan beide kanten een ring.

Begrijp dat het niet echt meer noodzakelijk is om een handvat achterop te hebben?

Heb hem trouwens uit boekje. Ik heb de Mystic Dragonshield. Waist/seat trapeze.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #10 Juli 19, 2010, 18:57:42
edit2Rapporteer  
Tussen die twee ringen hoort een handle pass system (een koord met of zonder veiligheid systeem) en ergens heb je een snee in je trapeze zitten daar hoort een mesje.

Deze twee artikelen werden vroeger er bij geleverd maar omdat het bijna altijd mee verhuisd naar je nieuwe trapeze worden ze tegenwoordig apart verkocht.

In het begin je leash aan de voor zijde achter het las punt, dan kom je er veel makkelijker bij.
Doe je toch je leash aan 1 van de twee ringen, dan wil het bandje na verloop van tijd wel eens in scheuren.

Handvat is niet nodig

@Nickeltje trapeze te groot gekocht of niet strak genoeg vast gemaakt daarom gaat het omhoog. Dan heb je nog mazzel gehad, een power move verkeerd landen in die situatie verhoogd de kans van zware kneuzing of breuk van rib veroorzaken.
Volgende keer bij het passen alleen  t-shirt en in de winkel aan een lus gaan hangen, dan had je dit kunnen voorkomen.


A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #11 Juli 19, 2010, 20:15:08
edit2Rapporteer  
Oke mensen. Heel hartelijk bedankt voor de hulp.
Weet genoeg.

Nu nog een keertje kite en de rest kopen en ik ben regelmatig op het water te vinden.

@ the O.  Idd bij de winkel aan een lus gehangen om m'n trapeze te testen.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Juli 19, 2010, 20:30:46
edit2Rapporteer  
Ik heb die trapeze ook pas gekocht...top ding!

Idd zonder handvat: Volgens mij worden alleen echte zittrapezes nog met een handvat gemaakt omdat dit voor beginners handig is.

De Dragonshield seat/waist is eigenlijk een heup trapeze met bandjes...vandaar.
A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #13 Juli 20, 2010, 12:59:46
edit2Rapporteer  
Idd omdat het beide is heb ik deze ook aangeschafd.

Eerst goed leren met een zit en daarna over naar heup

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.