Als je het internet afspeurt, lijkt je tube sealen een hels karwij waarbij je minstens 5 man nodig hebt!. Niets is minder waar! Het is zo gepiept namelijk.
Hier zal ik laten zien hoe het moet en hoe makkelijk het is, wat je er bij nodig hebt enzo.
Omdat ik eigenlijk nergens een tutorial kon vinden.Gereedschap:Gezond verstand.
Strijkbout.
Wat bladdermateriaal.
Een houtje/ of kartonnetje
Een Schaar.
Bakpapier.
En een kapotte Tube (duhh)
Stappenplan:1 Lokaliseerd het gat
2 Scuif je potlood of ander rondje naar binnen( word nader toegelicht)
3 Sealen
4 Tip eraf knippen
5 Potlood en of kartonnetje eruit.
6 Sealt tip weer dicht.
1 Lokaliseer het gat.
Ik heb 2 gaten, dit is wel 'leuk' want nu kan ik laten zien hoe je 2 verschillende methoden gebruikt.
Dit is dus het gat, je kan het niet goed zien maar het is ongeveer 2 bij 2 cm.
Dit is het kleinste gat.
2 Scuif je potlood of ander rondje naar binnen( word nader toegelicht)Nu schuif je je potlood of ringetje naar binnen, daar word zegmaar je rand op gesealt, zodat hij niet aan het onderste deel van je LE vastgesealt word. Ik gebruik hier een kartonnen ring die ik van een buis heb afgezaagt. Zo word het in een keer gesealt zonder lastige hoekjes die gaan lekken!
De kartonner ring dus, die schuif je in de LE, (ik had een groter gat in me le al zitten dus kon hij daardoor, anders moet je hem via je tip naar binnen schuiven!). Let op dat de ring groter is dan je gat!!
Schuif hem dus onder je gat.
Oja, hier kan je zien hoe je het met een potlood doet.
Je sealt hem zegmaar op het potlood!
Dit is zegmaar het grotere gat van mij, waar het kartonnen ringetje niet toereikbaar was.
3 SealenNu kan het 'echte' werk beginnen ( (grinnik_kitesmiley))
Knip nu een stuk van een andere losse stuk bladder af, dat over het gat past!
Leg hem erover heen, doe dan je bakpapier om je strijkijzer, en sealen maar
Zet je strijkbout ongeveer medium, en seal 10 tot 30sec. Hangt ervanaf hoe heet je bout is. Kijk bij de eerste keer steeds om de 5 sec, of hij niet helemaal wegsmelt
Bakpapier om je strijkbout(je kan het ook op het ringetje leggen, maar dan kan je niet geod zien wat je doet, zo wel)
Sealen maar
4 Tip eraf knippenAls alle hoeken en plekjes goed zijn afgeseald, kan je het potlood of kartonnen ringejte eruit halen.
Dit doe je door het einde van je tip eraf te knippen!
Ja je hoort het goed.
Doe dit normaal, het hoeft maar een paar mm na je oude seal zodat de tip openkan en het ringetje/potlood eruit kan.
6 Sealt tip weer dicht.Nu je tip open is. Moet hij oko weer dicht.
Dit doe je door het potlood onder je tip te leggen. Dus niet erin!
Zo seal je hem dicht en hatseflast
Tips:- Kijk goed uit wat je doet, die bout is heet en kan brandwonden opleveren.
- Leg je kite eeerst een nachtje op zolder ofzo. Het is naatje als je hem er weer in hebt en je pompt hem op het strand op en hij blijkt nogsteeds lek te zijn.
- Blijf je verstand gebruiken (tong_kitesmiley)
- Kijk goed uit met sealen dat je strijkbout geen andere stukjes van je bladder aanraaken want dan sealt hij dat ook.
- Voor hele kleine stukjes kan je hme erzegmaar 'op' sealen, dit heeft als nadeel dat hij niet meer goed kan rekken.
DisclaimerIk ben niet aansprakelijk als je je huis in de brand set, je kite ver'liefdebedrijfd' of andere gekkigheid.
Kritiek en tips zijn welkom maar houd het opbouwend.
Hang loose