Egmond aan zee mogelijk voor beginner?

BM

Geen avatar

Augustus 27, 2010, 18:01:28
edit2Rapporteer  

Beste Kiters,

Ik heb jullie advies nodig.

Aankomende maandag ben ik in Egmond aan zee. Nu lijkt het me leuk om met een maatje te gaan kiten. Op dit moment ziet het er naar uit dat de wind goed is (15 tot 22 knopen.

Ik vroeg me alleen af of Egmond te doen is voor beginners of is dit not done?

Beiden hebben zijn we beginners, waterstart gaat net etc.
Kite is een Best Kahoona 11,5.

Uiteraard gaat het feest al helemaal niet door als de wind teveel toeneemt of uit een verkeerde richting komt, maar het gaat mij meer over de spot zelf? iemand tips of ervaring daar als beginner?

Alvast bedankt!

Morres

Antwoord #1 Augustus 27, 2010, 18:34:53
edit2Rapporteer  
google ff egmond kite Smiley
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #2 Augustus 27, 2010, 19:14:03
edit2Rapporteer  
Als je golven leuk vind zit je in egmond prima!
Maar als je nog niet echt kunt varen lijkt het me geen geweldig idee, mrja kun je board recoveren beetje oefenen hea Wink
mocem

Antwoord #3 Augustus 27, 2010, 19:18:38
edit2Rapporteer  
als je et bij egmond goed kan varen, kan je et overal!
BM

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 27, 2010, 20:34:34
edit2Rapporteer  
OK, ik snap dat het zeker geen makkie is, maar wil gewoon zeker weten dat we niet op een plek gaan kiten als beginner waar het misschien niet handig is... zijn er meer mensen die daar vaker als "beginner" zijn geweest?

mocem

Antwoord #5 Augustus 27, 2010, 20:53:18
edit2Rapporteer  
ja zat. et zal alleen wat langer duren en je zal meer kilometers moeten lopen. Voor de rest zou ik niet te ver uit de kant gaan. Ik weet bijna wel zeker dat jij dat ook niet ga redden omdat je waarschijnlijk niet door de branding heen kom  Grin
BM

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 27, 2010, 20:59:02
edit2Rapporteer  
Nee, idd.. die kans is groot ja haha... maar heeft het wel zin denk je? Ik bedoel, gaan we er wat van leren of is het eigenlijk zinloos?
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #7 Augustus 27, 2010, 22:06:11
edit2Rapporteer  
Try and Learn
Haring High Richardt

Antwoord #8 Augustus 28, 2010, 09:38:47
edit2Rapporteer  
Egmond kan erg klotserig zijn is mijn ervaring  ThumpDown

Als ik jullie was zou ik om de beurt gaan kiten zodat de een de ander in de gaten kan houden. Ga vooral in het begin niet te ver

http://www.kite-egmond.nl/

Dit is de site van de locals waar je vragen kan stellen met de kite zone waar je precies mag kiten.
Haring High Richardt

Antwoord #9 Augustus 31, 2010, 11:57:21
edit2Rapporteer  
Is het nog gelukt gisteren ?????????
BM

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 31, 2010, 16:26:54
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips! Helaas was er echt teveel wind om op een veilige manier aan de gang te gaan. Hebben dus besloten om niet het water op te gaan. Wel een hoop gave ervaren kiters gezien, dus op die manier ook heel leerzaam!

Volgende keer beter, en dan waaschijnlijk weer Oostvoorne!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.