Aanschaf oefenkite

Johan95

Geen avatar

Berichten: 1
September 13, 2010, 17:32:46
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,

nadat mijn vader een les kitesurfen heeft gehad is hij er helemaal weg van (ik ook) en nu waren we van plan om een oefenkite te halen voor op et land.

nu is het zo dat ik 60kg ben en hij ong 90kg, en we zouden het liefst 1 kite halen die we allebei kunnen gebruiken.

zelf dachten we aan een 3m powerkite (met bar), maar we hebben geen idee van de verschillen tussen de merken, en of de lengte van het draad veel invloed heeft.

zouden jullie advies kunnen geven voor een (niet al te dure) oefenkite, die met 3-4 bft te gebruiken is?

alvast bedankt

johan
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #1 September 13, 2010, 17:40:00
edit2Rapporteer  
Ik zou kijken naar een peter lynn kite, ben er zelf ook ooit mee begonnen. Misschien kun je ook even kijken op vliegerforum want daar weten ze meer over powerkiten dan hier!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 13, 2010, 23:33:01
edit2Rapporteer  
jup, vliegerforum idd Smiley
Let wel: een vlieger is wat anders dan een surf-vlieger(kite) je krijgt wel enigzins gevoel voor vliegeren, maar een surf-vlieger heeft anders+meer kracht. Dus wel les nemen voor je gaat kitesurfen.

Leren vliegeren zal je kitesurfles wel effectiever maken!
feddomw
Gast
Antwoord #3 September 21, 2010, 16:09:34
edit2Rapporteer  
Ozone Imp, Is een 3,5m met bar. Kost iets van 160e, maar is ook helemaal af.

Nadeel van trainer kites is veelal dat de stuurlijnen niet aan de trailing edge, maar aan de leading edge zitten.

Is leuk spelen, en je hebt een bar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.