Kitesurfers in Mini's?!?

feddomw
Gast
Antwoord #50 September 30, 2010, 15:26:42
edit2Rapporteer  
@ MIchiel: sterker nog, in theorie 265PK als je bij Beek in Den Haag langsgaat. Mijne is nooit op de rollers geweest, maar uit het blok van een Cupra haalden ze op de rollers dat vermogen. En laat dat nou net dezelfde motormanagement software zijn als ze in mijn GTI inlazen.....
Jesse M.

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #51 September 30, 2010, 15:30:15
edit2Rapporteer  
Dat zijn geen 6 cilinders maar 4 cilinders uit een Porsche 914, zogenoemde Type 4 blokken. Ook te vinden in T2 bussen en Type 4 VWs.

Agh tis meer speelgoed voor erbij. Turbo op de kever en de 300pk is zo gehaald.

NA is veel gaver, in Zweden zit een tuner die haalde 240 pk uit zo'n zelfde 1915cc zoals ik heb. Eat that honda! Grin. Dat met 8 kleppen en stoterstangen etc. @ 9500rpm!!
feddomw
Gast
Antwoord #52 September 30, 2010, 15:43:51
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je met 240PK (@9500RPM!) uit een kleine 2liter geen lekker betrouwbare motor hebt zoals Honda in de NSX bijvoorbeeld heeft weten te realiseren.

Over betrouwbaarheid gesproken: waarom denk je dat in mijn LandCruiser een 4.7 V8 ligt die slechts 240PK genereert?  Shocked

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van de huidige (eco) trend om kleine motoren te bouwen met turbo's. loser Ik geloof gewoon niet dat die motoren lang zullen meegaan. En auto's zijn verder tegenwoordig zo goed en degelijk dat er straks hele bergen aan leuke ex-lease auto's (fijn he die 14% bijtelling) met opgeblazen motoren na 180.000km naar Noord-Afrika en Oostblok gaan waar goedkope arbeid er nieuwe motoren in zet en een nieuw leven krijgen.

Tijd voor een tuning sub-forum???? Ik moet eigenlijk bij dit soort teksten altijd denken aan de inmiddels mythische taxi die in mijn studententijd in Rotterdam rondreed. Ik heb 'm nooit zelf mogen zien, without pics it didn't happen denk ik dan, maar goed. 3 Turkse broers die in shifts een taxibedrijf runnen. Merc 190 Diesel, reed dus zowat 24/7 rond. Is over de 1 miljoen kilometer gegaan.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #53 September 30, 2010, 15:47:02
edit2Rapporteer  
die landcruiser is van toyota, die maakt overigens alle vitale onderdelen van de C1/107/Aygo..namelij kde motor en het onderstel, als er een merk is, naast b.v. volvo, mercedes en volkswagen, dat kwaliteit levert, is het toyota wel.
Ik heb seatjes, vw-tjes gereden met 260dkm op de teller, benzine, geheel droge motor en totaal niks mis mee.
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #54 September 30, 2010, 16:16:15
edit2Rapporteer  
Nieuwe techniek, nieuwe inzichten, nieuwe materialen.........waarom zouden de nieuwe blokken met weinig inhoud het niet lang volhouden? Alles is erop aangepast in zo'n nieuw blok.
feddomw
Gast
Antwoord #55 September 30, 2010, 16:31:12
edit2Rapporteer  
@ Bart79:
Ik kan het ook niet empirisch onderbouwen. Het is een gevoel, dat overigens veel monteurs- en mensen uit de auto-branche met mij delen.

Wat gewoon opvalt is dat "oude" (veelal niet-geblazen) auto's met de grotere blokken enorm lang meegaan. Kijk gewoon naar wat je aan oude meuk nog ziet rondrijden: een stokoude Legacy of grote S-klasse, A6, A8 of 7-serie. De dikke bakken die nu tot Tokkie-auto zijn gedegradeerd met erbij horend goedkoop/slecht onderhoud die wel blijven doorrijden.

De tijd zal het leren. Ik zal in ieder geval niet de eerste zijn die twijfelt aan de duurzaamheid van de auto's die nu al dan niet gesubsidieerd de markt op worden gepompt en totaal anders worden gebruikt dan waarvoor ze bedoeld zijn en dus niet zuinig zijn. 30.000km per jaar met een Prius met bijna alleen maar snelweg-km's? Veel plezier met je loodzware Prius en z'n 1.5 motortje, die 1 op 24 ga je niet halen.

Maar eens: nieuwe inzichten, nieuwe techniek, er is nog veel winst te halen. Hoe lang geleden was er al niet die Lupo die 3l per 100km kon gebruiken? Er zijn volgens mij geen nieuwe materialen, hoor.

EDIT: ik kom erop omdat ik van wat monteurs van de oude stempel heb gehoord dat de "moderne" auto relatief vaak kapot gaat aldus hen. Blijkbaar zijn de afzonderlijke belastingen op de onderdelen erg hoog. Alles moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk en zo licht mogelijk gemaakt zijn.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #56 Oktober 01, 2010, 15:17:53
edit2Rapporteer  
jesse gave bak man, komt me bekend voor. Heb ooit een kever van 1959 op een chassis van een 1967 1200 automaat gezet (die had schijfremmen voor en een sterkere achteras) daarna een 1600 cc motor opgevoerd tot ong. 100pk en erin gezet. Heb veel plezier met die auto gehad, vooral op de duitse snelwegen als je met 180 km/u begon andere autos te jagen. Dat is het leuke van kever, vw-porsche, porsche 356, het is alles vrij gemakkelijk uitwisselbaar.
fratser

Geen avatar

Berichten: 132
Antwoord #57 Oktober 23, 2010, 21:33:49
edit2Rapporteer  
Jazeker ze bestaan.
 Zal ik mijn kunstwerk hier ook maar even showen  ThumpsUp.

Als je alleen bent kun je best je kitegear meenemen. Alleen als je met ze tweeen gaat zal je echt een roofrack moeten kopen Wink


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #58 Oktober 23, 2010, 23:48:33
edit2Rapporteer  
heel vet fretser, kleur is ook super! vind alleen dat het dak zwart moet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.