Ik denk dat je met 240PK (@9500RPM!) uit een kleine 2liter geen lekker betrouwbare motor hebt zoals Honda in de NSX bijvoorbeeld heeft weten te realiseren.
Over betrouwbaarheid gesproken: waarom denk je dat in mijn LandCruiser een 4.7 V8 ligt die slechts 240PK genereert?
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van de huidige (eco) trend om kleine motoren te bouwen met turbo's.
Ik geloof gewoon niet dat die motoren lang zullen meegaan. En auto's zijn verder tegenwoordig zo goed en degelijk dat er straks hele bergen aan leuke ex-lease auto's (fijn he die 14% bijtelling) met opgeblazen motoren na 180.000km naar Noord-Afrika en Oostblok gaan waar goedkope arbeid er nieuwe motoren in zet en een nieuw leven krijgen.
Tijd voor een tuning sub-forum???? Ik moet eigenlijk bij dit soort teksten altijd denken aan de inmiddels mythische taxi die in mijn studententijd in Rotterdam rondreed. Ik heb 'm nooit zelf mogen zien, without pics it didn't happen denk ik dan, maar goed. 3 Turkse broers die in shifts een taxibedrijf runnen. Merc 190 Diesel, reed dus zowat 24/7 rond. Is over de 1 miljoen kilometer gegaan.