Jeroen89
Berichten: 201
|
volgens mij heb je hier al 3 keer eerder over gepost. Wil het nou echt niet aan slaan bij het grote publiek?
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Blijkbaar niet, ik krijg geen nadere vragen (gelukkig ook niet van Shell), terwijl ik het nu toch erg handklaar aanlever om je auto zuiniger te maken. Misschien komen er nu vragen, of is de benzine prijs te laag, om je druk te maken.
|
|
|
martijnc
Berichten: 669
|
Nou help mij is mijn auto zuiniger te maken
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Leg ik net uit, hoeveel makkelijker kan ik het uitleggen. Google dus effe voor een EFIE.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Je laat een auto motor draaien na aanpassing van de motor (andere vonk-timing) waardoor het HHO gas wel op het juiste moment ontstoken word, deze energie die vrijkomt is hoger dan dat er met fossilebrandstof vrij komt.. bij een juiste confiuratie van pulsers, en de juiste hoeveelheid cellen in het water, en de juiste water verhouding (een kleine hoeveelheid zout zorgd voor betere geleiding) waardoor de cellen voldoende gas produceren. (minimaal 0,44 Liter per minuut) dit is voldoende om een dikke 8 cilinder aan te drijven op vol vermogen.. ik ken geen normale auto die bijna een halve liter brandstof verbruikt in 1 minuut. verder maakt de auto via de dynamo weer stroom aan.. deze stroom. goed 60Amp, bij 13,4 volt.. is RUIM voldoende om de cell te laten funcioneren.. 't enige wat er dus nog gebruikt word is water... en water komt ook weer uit de uitlaat.. deze kan dus omgelegd worden naar de water-tank, die automatish het peil hoog houd in de electrolyse-cell..
daarbij word je accu ook nog verder opgeladen... vervoer je jezelf en anderen van a naar b.. en dat met een paar druppels water.. en dat is zeker niet efficient?
spreken we ook niet van een stijging van de water spiegel... mooie oplossing zo toch?
Ach.. deze punten zijn allemaal gegrond, en vastgelegd, en betrouwbaar.. maar om 't zover te krijgen zijn we nog wel ff bezig.. maar ik ga niet puur op water rijden.. eerst maar mengen, en mijn efficientie met de benzine hoger krijgen.. dus 1 op 40 rijden. ipv. 1 op 11.. heb even gegoogled en heeft het hier iets mee te maken Wim? Oja, las ook dat je aan een EFIE alleen niks hebt, die apparaatjes zijn nodig om dat elektrolyse verhaal te laten werken.
|
|
|
robbepop
Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
|
Ik rij lease Wim, hoe duurder ik tank hoe hoger het rendement van mijn bijtelling Maar mocht ik ervoor kiezen zelf weer eens auto aan teschaffen laat ik me nog wel eens door je hersenspoelen tijdens de Wimt toer.
|
|
|
Arnold
Berichten: 220
|
heb je dat kastje zelf ook in gebruik dan wimt? volgens mij kan dat kastje nooit zo goed werken aangezien dat kastje samen met een andere labda zonde gewoon je computer voor de gek houd en de verbranding aanpast. lijkt me dat de fabrikant deze heus wel zuinig af heeft gesteld en dat dat met een kastje niet een besparing oplevert van 40 % lijkt me eerder dat het je meer brandstof kost.
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Je hebt gelijk wat betreft de werking, maar je vertelt de lambda-sonde via dit app, dat ie een te rijk mengsel in de uitlaat vind, dankzij extra gastoevoeging. De motor gaat dan dus armer lopen, als dat extra gas er niet is. Dus, mijn collega en ik hebben elk ontdekt, dat je auto met alleen efie, al 40% zuiniger is. Daarom zei ik ook; dit zijn de feiten, hoe het verder zit, lijkt op een complot-theorie.
@Evan: die info klopt, lijkt op KH-er info van skfeenstra.nl. Is dat zo? Moet hem nog eens bellen, want het electr. Schema voor de pulsering, klopt niet volgens onze boys. Ikzelf ben niet zo electro-uniek, en er wordt een oscilator genoemd, zonders specs, maar hij is nogal druk.
Heeft iemand een wel goed werkend schema kunnen ontdekken: ik betaal ervoor, want ik rij liever 1 op 40 dan 1 op 20. Een halve liter per minuut gas, lijkt mij te weinig overigens, die produktie heb ik nu ook al, bij 20 A, maar dan heb ik niet genoeg gas om 1 op 40 te rijden.
Hoor graag van jullie, ben blij met deze respons!
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Mijn smartfoon is wat traag voor googlen: weet iemand waar en voor hoeveel JULLIE een efie kunnen bemachtigen, en wie weet de email van skfeenstra.nl (en telnr.graag).
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
En ik maar denken dat je samenwerkte met skfeenstra..... Wat heb je nu werkelijk al zelf getest Wim?
|
|
|
bezemsteel12
Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
|
wimt,
verlies je dan geen vermogen oid? je auto eerder aan vervanging toe? (heb r niet echt verstand van, maar neem aan dat er dus ook nadelen aan zitten!)
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Bedankt Evan. Neen, ik ben vrijwilliger bij een inbouw en ontwikkelbedrijfje hier in Maastricht.
Vermogen blijft gelijk, als je 1op 40 rijd, moet je de motor officieel coaten, keramisch, en rvs toepassen. Bij stilstand is er veel meer kans op roesten. Praktisch: ik zou de laatste paar km op benzine rijden. En zo'n inspuitpompje plaatsen op de inlaat, die men bij lpg ook gebruikt, om de kleppen te smeren, want dat zit wel in benzine, en natuurlijk niet in waterstof. Geen explosie gevaar, want de electronica zet de boel stil, en er is geen vat waterstof aanwezig.
Zal Feenstra op deze discussie wijzen, en vragen naar de oscilator.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ok, hebben jullie dus ook een auto die puur op de door de auto zelf gegenereerde waterstof rijd? Hoe dat werkt moet je me echt even uitleggen want dat gaat boven alle natuur/schijkunde wetten die ik ooit geleerd heb.
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Het is nu ook al niet te verklaren: ok, de emissie is bijna nul, dus meer restverbranding. Maar je praat wel over dubbel rendement en vermogen, en dat o.b.v. een lullige waterstofproduktie. Leg het maar uit, ik kan het ook niet. In theorie zou die electrlyse dus tig meer amperes moeten kosten, om de auto 2 keer meer actieradius te geven.
100 % is op futureenergieconcepts te zien, met bouwbeschrijving, effe googlen op hydrogyn met die futureenergieconcepts. Moet ik ook nog wat mee doen, maar vandaag gewerkt aan de "return of the Wimt kites"!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ja ok, maar een auto 100% laten rijden op door de auto zelf gegenereerde waterstof is pertinent onmogelijk. Dat hij zuiniger word door waterstof toe te voegen aan het mengsel zou nog mogelijk kunnen zijn maar zoveel eigen waterstof laten genereren door de auto dat er verder geen brandstof meer nodig is kan gewoon niet. Simpelweg door het feit dat water splitsen in H en O atomen meer energie kost dan je uit verbranding terug zult krijgen.
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Als het eerste niet verklaarbaar is, is het 100 % ook niet verklaarbaar. Maakt voor mij geen enkel verschil. Men noemt het "vrije energie": energie gratis voor iedereen. In bepaalde kringen wordt beweert, dat dit binnen een paar maanden wereldkondig is.
Heb je al gekeken op die site? Er bestaan overigens magneetmotoren, die bijv. In Tsjechie hele industrietereinen van gratis energie voorzien. In Australie gaat een fabrikant dit heel groot aanpakken. Dit systeem is erkend door 3 universiteiten, o.a. De Leidse, en een collega was bij een demo, waarvan ik zijn video heb gezien. Ook Tesla had bijna een eeuw geleden gratis electriciteit willen produceren, d.m.v een hoge toren: per km hoogte heb je autom. Een voltageverschil. Geloof me: Stanley Meyer is niet voor niets een paar jaar geleden vermoord vanwege dit waterstof gedoe. Een collega heeft dit systeem onlangs in de kelder gegooid wegens tel. Bedreigingen.
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
dan verklaar ik je nu officieel dorpsgek. ben zelf ook een tijdje met dit soort zaken(letterlijk zaken, dus niet activiteiten) bezig geweest, en kom altijd mensen tegen die dat soort onzin blaten. Daar hebben we ons van afgezonderd en onze eigen koers gevaren. uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen met een kerel om de tafel te zitten die zelfs bij Putin aan tafel schuift. Misschien een openbaar geheim het volgende, maar Putin is een van de grootste oliebazen in de wereld. maargoed. die kerel zag het helemaal zitten, maar hield de boot af, omdat hij niet goed werd van het grote aantal mensen die dingen zei zoals jij nu doet.
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Moet dat nou weer, Morres, wijsneus, om mij voor gek te verklaren
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
Om maar even één (van de vele mogelijke) gat(en) in de redenatie te schieten: Bovenstaande stelling: …waardoor de cellen voldoende gas produceren. (minimaal 0,44 Liter per minuut) dit is voldoende om een dikke 8 cilinder aan te drijven op vol vermogen.. ik ken geen normale auto die bijna een halve liter brandstof verbruikt in 1 minuut….
0.44l/min gaat je met benzine (of diesel) niet lukken. Klopt! Alleen zijn dit vloeistoffen en waterstof is een gas. Reken even mee. Voor verbranding van 2 delen waterstof heb je 5 delen lucht nodig. => 0,44 + 1,1 = 1,54liter Laten we even de V8 voor wat ie is. We nemen een 1,6ltrl 4-cilinder. Deze doorspoelt (zonder turbo of andere fratsen) 1,6ltr per 2 rotaties => bij 800 toeren (stationair) is dat dus 400 x 1,6ltr = 640 ltr/min. Dit houd in dat je de 0,44 liter H2 er in 0,144 seconden doorheen hebt. Da’s dus ietsie minder dan 1 minuut die de productie duurt. Oké, dit geldt voor vol vermogen maar ik zie niet hoe je het een minuut volhoudt met 0,44ltr
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Ik dus ook niet, en zoals ik al zei: het is niet te verklaren.
Waterstof is dan wel "knalgas" en een hoogrendement brandstof: spaceshutle en zo, loopt erop.
|
|
|