Adopteer een zeekoet

Wimt

Oktober 22, 2010, 11:57:11
edit2Rapporteer  
Niemand is volledig waardeloos, kan altijd nog als slecht voorbeeld dienen.

Een lijfspreuk van "di Mama" van vogelopvang te Middelburg (demikke@zeelandnet.nl).
Zij doelde daarbij niet op kitesurfers, maar we kunnen het voor zijn.

Ik neem daarbij zelf he goede voorbeeld:

Ik leg 1/6 deel bij, bij iedere inleg die jullie doen, tot 100 euro mijnerzijds, daarna leg ik 1/3 bij tot mijnerzijds 200 euro, om zo nog een extra top uit jullie te sleuren.

De zeekoet, die tijdens kiten polpverloren zag liggen a.h. strand in Domburg, werd door iedereen voorbij gelopen, ze deden wel de hond aan de riem, maar dat was het dan ook. Dan ik maar; de vogelopvang gebeld, en tijdens het bellen, zag ik de kraaien al met hem vechten. Hij weerde zich danig, en weerde zich niet tegen mij. Zal allemaal heel nuchter met instinct te maken hebben, volgens de boekjes, maar hij vertrouwde mij als kiter . Toen ik nog a.h. kiten was, liet ik de kite zeer laag over hem heen komen, om te kijken of ie wel goed was en weg zou vliegen.
Daar schrok ie niet van (!), wel dus van de kraaien.

Hij vertrouwde mij, en dat vertrouwen kunnen jullie ook doorgeven aan deze zeekoet. Dan krijgen wij kiters zodoende ook weer meer vertrouwen van de wereld, zo zijn de wetten, zo werkt dat.
Er zijn misschien meer functionele doelen te bereiken voor de natuur met je euro`s, maar het gaat hier om medeleven. Ook met het opvangcentrum, want, ik noemde harr al "di Mama" met hoofdletter: want zij staat ergens voor, dat merk je meteen. Een beetje een filosoof ook nog, want er waren meerdere leuke spreuken daar, en dat mag ik wel.

Laat je niet kennen als kiter, en maak jezelf ook Natura 200 bestendig, en laat merken dat de slogan:
Een zeekoet, die er toe doet.
ook op jouw lijf geschreven is.

Nog een laatste opppepper: de eerste donateur die 20 euro stort, mag de vogel een naam geven.
Ikzelf stel voor: noem  'm Wimt. Ik had ook gedacht aan Wimtwee, maar dat is de 2de plaats, terwijl ie de eerste verdient.

De volgende die 20 euro stort, mad dan dus een naam voor mij verzinnen.

Dit is de eerste en laatste bedelactie die ik doe. Heb hier ooit wel eerder zo`n bedelactie gedaan, weet niet meer waarvoor, maar ging mijn kite naar de hoogste bieder, en daarmee dat bedrag naar dat doel. Maar, dat terzijde.
Jelle

Antwoord #1 Oktober 22, 2010, 13:00:52
edit2Rapporteer  
Ik wil best wat geven voor een vogel, maar wat gebeurt er met het geld?
Wimt

Antwoord #2 Oktober 22, 2010, 18:49:06
edit2Rapporteer  
Kijk dan even op hun site, is ook een tel.nr.
Wimt

Antwoord #3 Oktober 22, 2010, 19:05:40
edit2Rapporteer  
Vergeet ik het belangrijkste:
gironr: 5545590 t.n.v. de penningmeester v.d. st. vogel en zoogdieropvang zeeland
noordweg 275  middelburg
Undergrounder

Antwoord #4 Oktober 22, 2010, 22:04:45
edit2Rapporteer  
Goeie actie, maar hoe komen we nu op tv ? Kunnen we niet "Kiten voor de zeekoet "?:   Een oversteek of een duurtocht waarbij de inleg gaat naar De Mikke, of waarbij we gesponsord worden voor het goede doel ?
Daar komt HvN wel op af.
Maar stort iig wel wat, het was tenslotte niet geheel als grap bedoeld.

Wimt

Antwoord #5 Oktober 22, 2010, 22:30:11
edit2Rapporteer  
Een onderwerp dat WEL van belang is, gaan die eikels v.e. moderators dit hierheen verplaatsen.

Maak je dus maar niet druk, over hoe het verder moet, ik stort die 100 euro wel, van de rest valt niets meer te verwachten nu.

Leve Natura 2000, en dat nog vele spots mogen sluiten!!
Wimt

Antwoord #6 Oktober 23, 2010, 20:29:05
edit2Rapporteer  
Zijn die eikels onvermurwbaar? Zo komt er geen cent binnen.

En, die zeekoet is ook al dood, ook dat nog. Neemt niet weg, dat ze geld nodig hebben!! Niemand nog, behalve ik dan maar weer?
Wimt

Antwoord #7 November 22, 2010, 21:17:20
edit2Rapporteer  
Niet om mijzelf nog meer in het zonnetje te zetten, ik kreeg een HANDGESCHREVEN KAART, zo ouderwets via de post ( weet je nog), met uitermate dank voor die 100 euro van mij.

Hoe zij aan mijn adres kwamen, is mij onduidelijk: ik had het via internet overgemaakt. Vond het lief en persoonlijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.