Onfortuinlijke kiter in Scheveningen?

Radical Ronnie

Logs: 0 | 1555 uur
December 13, 2010, 10:17:22
edit2Rapporteer  
Daar ik zelf na een operatie aan 'surfer's ear' het water niet op mag, was ik gisteren (zondag, 12 december) maar naar de kapriolen van 2 kite-makkers op Scheveningen gaan kijken...

Tot mijn opperste verbazing zag ik op een gegeven moment een rood-zwarte ,ik meen Slingshot, kite landen boven op de blokkendam van het havenhoofd  Huh

Ik heb daarvoor geen enkel teken gezien dat er iets mis zou zijn en zag daarna ook geen paniek bij de mensen op de blokkendam, die de vlieger hadden opgevangen...  dus alles leek in orde. Maar ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de bewuste kiter, is nl. niet de meest gunstige plek om te landen!!!  ThumpDown

Ben benieuwd...
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 December 13, 2010, 10:43:56
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28926.msg540737#msg540737
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 December 13, 2010, 12:27:55
edit2Rapporteer  
Gelukkig goed afgelopen. Geen fijne plek om op terecht te komen. Die blokken zijn erg groot, volledig bepokt met scherpe schelpen en dan nog die beukende golven Tongue
HDFrank

Antwoord #3 December 16, 2010, 14:10:38
edit2Rapporteer  
Radical.

De meest onfortuinlijke kiter was de jongen die een half uur voor 'dit' geval ook al op het havenhoofd had gezeten. En hij had wel zijn wit/blauwe slingshot gescheurd op de rots blokken.

PS Ik vond het zelf opvallend dat jou twee vrienden (die op het water stonden) niet reageerde op het feit dat er een kite boven het haven hoofd bleef staan voor meer dan een paar minuten.
Maar wat jij wel goed hebt waargenomen, er was geen moment sprake van paniek.
De jongen (Abel uit ter Heide) nam alle tijd om zijn situatie te overzien. Hij had alleen nog geen oplossing gevonden, voordat ik aankwam.
Radical Ronnie

Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #4 December 17, 2010, 10:40:15
edit2Rapporteer  
Hi HDFrank

Dat hele voorval met de blauw-witte slingshot heb ik gemist... en de andere kite (die van Abel) zag ik pas toen deze geland werd op de blokkendam.

Maar over hulp aan Abel, door de 2 andere kiters... Normaal is hulpverlening aan mede-kiters natuurlijk vanzelfsprekend. Maar om nu met Noordenwind iemand te gaan helpen die bijna op een benedenwinds liggende pier spoelt, lijkt me zeer onverstandig, dit had uitgelopen op 3 kiters op de pier. Niet echt aan te raden!

Naar mijn mening hadden alle betrokkenen meer upwind van de haven moeten blijven om zodoende voldoende veiligheids-marge in te bouwen voor calamiteiten (zoals het verliezen van je boardje, etc.) ! Maar ja, dat is achteraf kletsen...

Ik ben blij dat deze actie(s) verder, behalve materiele pech, geen consequenties hadden...
HDFrank

Antwoord #5 December 17, 2010, 22:16:23
edit2Rapporteer  
Radical,

Je reactie is te begrijpen.
Maar ik heb ook mijn peter lynn op het strand gekwakt.
En ben toen rennend over strand en havenhoofd (nog geen sitrap!) gaan helpen.
De omstanders wisten namelijk geen raad met  de 'vlieger' die boven hun hoofd werd gehouden.

Vanuit het water zou het zeker een DOMME hulp actie zijn geweest.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.