Van plan te beginnen met kiten, voor Low wind sessies

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 November 18, 2010, 19:01:09
edit2Rapporteer  
of neem geen les... maar dan kan je dit ook overkomen:
http://www.youtube.com/watch?v=GwpxKIDm6j8

heb zelf geen les genomen...maar heb wel iets dieper in de stof gegraven dan dat jij mij doet vermoeden... en ik zou maar wachten tot april mei voor dat je wat gaat proberen... het water is dan niet zo koud.
frankey21

Antwoord #26 November 19, 2010, 09:33:15
edit2Rapporteer  
haha ziet er pijnlijk uit ja. maargoed begin denk ik volgend seizoen te kiten naast het windsurfen
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #27 November 19, 2010, 18:28:51
edit2Rapporteer  
denk bij een board niet aan een slagschip van 1,60 mtr want die ben je na 3 maanden spuugzat.
Koop direct een "Twintip" van rond de 130 of 135 lang. dit is in het begin wat lastig maar je kan er jaren mee vooruit. ook als je beter wordt.

Dank je Ron, daar gaat de verkoop van mijn nog gloed nieuwe Naish skypirate 7'0" epoxy board (+/- 210cm) uit ongeveer 2002! Een heus museumstuk dat niet stuk te krijgen is.

geen zorgen, er is nog hoop!
http://www.cultuurgids.avro.nl/front/indextkk.html
frankey21

Antwoord #28 December 08, 2010, 15:58:08
edit2Rapporteer  
halloo daar ben ik weer na even inactief geweest te zijn..

ik heb even een vraagje mbt. de aanschaf van materiaal:

is het verstandig om een oude kite set te kopen van die ca. uit 2005 komt, van ca. 160euro?

of is dit niet verstandig en onveilig en slecht voor een beginner>?

gr.
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #29 December 08, 2010, 16:00:36
edit2Rapporteer  
Ik zou zo ie zo niks kopen van voor 2007. Kites zijn stukken verbeterd sinds dat jaar, vooral de safety.
Kortom, stuk onveiliger dan een wat jongere kiteset en eigenlijk zonde van je geld. Met wat jonger materiaal leer je ook sneller.
Idefixe

Antwoord #30 December 08, 2010, 16:06:26
edit2Rapporteer  
2007 is een goede grens:
Materiaal vanaf 2007 beschikt in de regel over een beter safety / veiligheids systeem.
Ook zijn de "jongere" vliegers technisch gezien veel verder doorontwikkeld wat jouw leerproces en mogelijkheden behoorlijk verbeterd waardoor je er veel meer plezier van hebt.
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #31 December 08, 2010, 16:09:22
edit2Rapporteer  
Jij kan het ook zo veel mooier zeggen Tom. Grin Grin
frankey21

Antwoord #32 December 08, 2010, 17:18:30
edit2Rapporteer  
jazeker ik snapte het eerste bericht niet na het tweede bericht is het me goed duidelijk geworden maargoed super bedankt voor de tip jongens.
frankey21

Antwoord #33 December 08, 2010, 19:17:59
edit2Rapporteer  
nog een vraagje: Kan ik mijn windsurf trapeze (sit trapeze) gebruiken voor het kiten?
bertvh

Antwoord #34 December 09, 2010, 18:00:53
edit2Rapporteer  
jawel da gaat zekerst en vooral een zittrapeze is voor te leren zeker niet slecht omdat je in de beginne de vlieger veel op 12h zet.
achteraf kan je nog zien dan want zelf vind ik de heuptrapeze beter.maar als er dan op uw ander sleet opkomt kan je nog lekker veranderen
Idefixe

Antwoord #35 December 09, 2010, 18:17:54
edit2Rapporteer  
nog een vraagje: Kan ik mijn windsurf trapeze (sit trapeze) gebruiken voor het kiten?

Met kitesurfen komt er op je trapeze veel meer kracht te staan dan bij het windsurfen. Bij het windsurfen wordt er veel van de gegenereerde kracht via de mast(voet) afgevoerd. Bij het kitesurfen gaat dat allemaal via je trapeze /lichaam.
Kitesurftrapeze's zijn over het algemeen veel robuuster gemaakt.  Met name de haak is bij kitesurfstrapeze's vaak veel sterker.

Ook vind je bij een kitesurftrapeze aan de achterkant een mogelijkheid om iemand anders de boel beet te pakken / laten ondersteunen. Ik heb dat bij stressgevallen / knalharde wind regelmatig meegemaakt. Bij een windsurf trapeze ontbreekt deze optie.

Bij low-wind condities maakt het natuurlijk geen drol uit maar zodra het lekker waait is een trapeze van goede kwaliteit een must ( veiligheid voor zowel jezelf als anderen om je heen) Een goede kitesurftrapeze heeft ook een mesje waarmee je in geval van nood je lijnen los kunt snijden. Windsurftrapezes hebben geen mesje.

Je koopt 2e hands al voor een paar tientjes een echte kitesurftrapeze. Ook is er met een beetje onderhandelen in de shop vaak voor vrij weinig een overjarig modelletje te kopen.
Een trapeze gaat normaal gesproken jaren mee. Het zitcomfort maakt of verpest je sessie en het wordt erg lullig als je in het water ligt met je lijnen om je benen en je hebt geen mesje bij je.

Gehaktdag

Antwoord #36 December 09, 2010, 19:50:24
edit2Rapporteer  
Ik kreeg altijd zo een last van m'n ballen met een zit trapeze na een paar uur.
Morres

Antwoord #37 December 09, 2010, 20:04:26
edit2Rapporteer  
om te leren is een zittrapeze een stuk beter, omdat je makkelijk jezelf op het board ka nwerken dan met een heuptrapeze. als je eenmaal een beetje kan kiten is een heuptrapeze voor de meeste mensen fijner. Ik geef iig altijd les met een zit-trapeze, om bovengenoemde redenen. Nadeel is dat bodydraggen moeilijker is voor beginners, met ene zittrapeze
frankey21

Antwoord #38 December 10, 2010, 22:18:07
edit2Rapporteer  
he dar ben ik weer..

even een vraagje over het lessen, wanneer ik een stuk of wat lessen heb gehad en een fatsoenlijke beginners kite  heb gekocht kan ik dan een beetje veilig heen en weer varen? en self launchen er re-launchen?
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #39 December 10, 2010, 22:42:16
edit2Rapporteer  
Self-launchen moet je niet willen. Zorg dat je nooit alleen bent, al helemaal niet in het begin. 'Veilig heen en weer varen' heb je ook voor een groot deel zelf in de hand. Remmen en sturen zal in het begin lastig zijn, dat moet je dus incalculeren, afstand bewaren tot anderen en de kant. Blijf weg bij obstakels.  Als ik je vragen zo lees, denk ik dat het goed is dat je in het voorjaar snel les gaat nemen, niet te snel een kite kopen, maar in het begin lenen van de school, zorg dat je een maatje vindt met wie je samen verder groeit. 
Ocean-Limbo

Antwoord #40 December 10, 2010, 22:47:09
edit2Rapporteer  
he dar ben ik weer..

even een vraagje over het lessen, wanneer ik een stuk of wat lessen heb gehad en een fatsoenlijke beginners kite  heb gekocht kan ik dan een beetje veilig heen en weer varen? en self launchen er re-launchen?

OEFENEN!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.