robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Ik ben Zaterdagnacht van Sal teruggekomen. Ben nooit op Boa Vista geweest maar sprak een toergids van Sal die reisjes doet naar Boa Vista en die verzekerde mij dat Sal 100x beter is. Maar die verzekerde mij er ook van dat na maart en vanaf April de wind op is! Dat klinkt dus minder mooi voor je. 1 tip, ga alleen maar kiten op kitebeach en blijf weg van het zuidelijke strand bij Santa Maria daar waait het nooit, of super vlagerig.
|
|
|
NIELZZZZ
|
en wat was de reden dat de wind op is dan??
|
|
|
robbepop
|
Schijnbaar het seizoen, maar als ik zo eens rond kijk op internet zou de wind alleen maar toe moeten nemen. Je gaat het wel meemaken wat het wordt. (sterker nog, April staat als beste maand in de grafieken)
|
|
|
NIELZZZZ
|
ja las wel iets over el nina daar maar die zou misschien afgelopen zijn in januari. hoevaak heb jij kunnen kiten van de hoeveel dagen?? en hoeveel knopen ongeveer? ik zit in riu garopa hotel,hoever is kitebeach daar vandaan?
thanks alvast voor de info
|
|
|
robbepop
|
Ben 14 dagen geweest en heb alle dagen kunnen kiten. Toen ik aankwam op Zaterdag heb ik 3 dagen met 8 kunnen varen (25-30 knopen), Vervolgens was het 3 dagen magertjes en heb ik met 14 en tt of 10 en skimboard goed kunnen varen (dit was wel op het zuidelijke strand wat ik je echt afraad) Vervolgens is het weer gaan waaien opbouwen van eerst een dagje een knoop of 20 en vervolgens iedere dag zo'n 25 knopen. Wel had ik het idee dat de wind s'ochtends het best is, maar heel de dag gewoon perfect. Riu hotel is volgens mij echt mega groot. en ligt dicht op Ponta Preta!!! Maar daar is de wind pal aflandig en zijn de golven echt gruwel. Maar Taxi rekent gewoon 15 euro heen en weer naar kitebeach en is ongeveer een kwartiertje rijden (grootste gedeelte off-road). Rijden daar echt 100 000 taxi's rond je loopt gewoon de deur uit en binnen 10sec heb je prijs. Zou ook zo'n nichten creme'tje meenemen voor je lippen in te smeren, ik vond het onzin en zie er nu uit of ik Kim Holland op de verkeerde mond heb gekust.(door de zon) daar koste het me veel moeite om er aan tekomen. Volgens mij heeft Riu ook een eigen verhuur van golfsurfboards ed dus mocht het niet waaien is er altijd wel wat te doen.
|
|
|