Weinig wind sessies

S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Maart 28, 2011, 12:59:45
edit2Rapporteer  
Ik ben nu een half jaar aan het kiten en het gaat allemaal prima maar zou graag vaker willen kiten. Ik heb een rebel 11M als grootste kite. Verdere specs. onyx 136*40 en +/- 85 kilo massa... Grin

Nu zit ik te twijfelen om wellicht een flysurfer te kopen voor de 8-12 knp dagen. Ik wil graag vaker kunnen varen en hoor juist over flysurfer goede berichten met weinig wind.

Nu lijkt me een nieuwe aanschaffen meteen wel een hele grote stap (kosten nogal wat) en zoek dus een goede 2e hands. Wat kan iemand mij adviseren. Heb al een 17M psycho 3 gezien maar weet niet of dit een verstandige keus is of niet..

Graag jullie mening en wellicht ervaringen met flysurfer en de verschillende modellen..

Alvast bedankt!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Maart 28, 2011, 13:26:10
edit2Rapporteer  
Zonde van het geld imho, koop een groot goedkoop board voor die weinig wind dagen.. Skim / Wave / Flydoor..

Daar haal je dan nog geen low end van 8 knopen mee, maar wou je zeggen dat je nu met je 11m vanaf 12 knopen lekker kan varen?

17m psycho 3 is wel een goede keus, als ie betaalbaar is, maar dan heb je denk ik nog wel een knoop of 10/11 nodig voor je lekker kan cruisen.
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #2 Maart 28, 2011, 13:51:22
edit2Rapporteer  
TJa dat is waar. maar als ik tot dat mijn rebel goed vaart met de flysurfer uit de voeten kan ben ik al blij..

wat heet betaalbaar? Rond de 700 euro lijkt mij redelijk?!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Maart 28, 2011, 14:29:27
edit2Rapporteer  
Als ik even snel google dan vind ik ze al goedkoper..

En als je het echte low end uit die flysurfer wil halen heb je ook nog een groter board nodig, alhoewel je met 136x40 ook wel ver komt als je die kite eenmaal een beetje kent.

Maar high end zal wel ongeveer aansluiten op je 11m
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Maart 28, 2011, 14:49:23
edit2Rapporteer  
SK, let wel een Flysurfer vliegt heel anders dan jouw Rebel!
Geen waarde oordeel, flysurfers zijn echt goede kites, maar de constructie is anders en daardoor ook het vlieggedrag.
Ik zou eerst eens gaan testen, je moet goed weten wat je doet als je een Tube kite en een singlefoil kite afwisselend wil varen!!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Maart 28, 2011, 16:42:06
edit2Rapporteer  
Grote tubekites doen echt niet zo heel veel onder voor een flysurfer maar hebben wel als voordeel dat ze gewoon vertrouwd aanvoelen en je dus niet opnieuw moet leren varen / relaunchen.

Daarnaast kun je voor de prijs van een flysurfer wel een 2ehands 16m + wave/skim/door op de kop tikken waardoor je low-end hetzelfde, zoniet beter, zal zijn dan wanneer je alleen een flysurfer koopt en die met je huidige board gaat varen.
Want vergeet vooral niet hoeveel invloed het board heeft op je low-end!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.