Kiteboard stance.

Baksteen

Maart 17, 2011, 17:05:35
edit2Rapporteer  
Vandaag mijn pads losgehaald van mijn board. Nu zitten er zoals op ieder board montage mogelijkheden om je pads breder of smaller te zetten.
Ik geloof hoe breder men ze zet hoe meer 'pop' iemand krijgt maar het zorgt
er ook voor dat de knieën meer belast worden.

Nu zijn er pads en die hebben verschillende gaatjes waarmee je ervoor kan
zorgen dat je meer of minder in een ´duckstance´ staat. Wat zijn de voordelen
en de nadelen van meer of minder in een ´duckstance´ staan?   YeSS
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 17, 2011, 17:18:45
edit2Rapporteer  
Hoe wijder de stance hoe meer duck je voeten uit zichzelf gaan staan, dus daar zul je je pads op je board ook op moeten aanpassen wil je niet verwrongen op je board staan.
Daarnaast heeft iedere persoon ook een andere bouw, dus wat bij de ene teveel duck is kan de ander juist weer lekker vinden en andersom, persoonlijke afstelling dus.
Baksteen

Antwoord #2 Maart 17, 2011, 17:26:37
edit2Rapporteer  
Op dit moment doe ik alles in het middelste gaatje. Alles 'normal stance' dus. Ik ben van plan om de middelste gaatjes op mijn board zo te houden maar dat ik de pads iets meer
'duckstance' zet. Leer ik hierdoor makkelijker hoogte?
marcelv
Gast
Antwoord #3 Maart 17, 2011, 21:18:23
edit2Rapporteer  
Zoals Evan zegt persoonlijke voorkeur. gewoon een schroevndraaier mee naar het strand en proberen wat je het beste bevalt.

Bij het snowboarden pakt men de afstand van platte voet tot knieholte als uitgangspunt bij stancebreedte. Smaller hapt minder maar popt idd wat minder. Loopt wel weer harder en planeert sneller.

Ik zet ze zelf op de binnenste gaten en maximaal met de tenen naar de tips gedraaid. Bij een Naish Thorn (134) is dat overigens slechts een kwestie van cm's ... Volgens mij zitten de binnenste gaten bij de kleinere boards ook automatisch meer naar binnen voor kleinere kiters (ikke 182).
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Maart 18, 2011, 11:16:29
edit2Rapporteer  
hangt ook van de langheid van je benen af. Voor iemand van 1.90 is de wijdste stand niet zo'n radicaalspagaat als voor iemand van 1.60 met kortheid in de benen.
Met wijdere stance kan je harder kanten, en werk je minder met de flexigheid van je plank.
Pieterr

Antwoord #5 Maart 18, 2011, 12:18:25
edit2Rapporteer  
De volgende topic geeft hier ook handige info over:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,37626.new.html#new
rocket man

Antwoord #6 Maart 18, 2011, 12:20:59
edit2Rapporteer  
schroevendraaier + board en naar de kabelbaan, binnen uiterst een uur heb je de goeie afstelling gevonden. Gewoon ff alle instelmoegelijkheden proberen, kom jezelf wel achter hoe je het lekkerst staat.
Baksteen

Antwoord #7 Maart 18, 2011, 16:53:00
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal voor de tips. De link die Pieterr plaatste had ik al gezien maar
daar wordt het antwoord op mijn vraag niet verteld.  Ik vroeg me namelijk af wat voor een effect het heeft als ik meer of minder mezelf in duckstance zet.
Mijn pads hebben namelijk duckstance mogelijkheden zonder dat ik me pads wijder
of smaller hoef te zetten.

Er zit niets anders op dan eerst goed hoogte te leren lopen en dan kijken wat het effect heeft. Ik zet alles weer op het middelste gaatje en hopelijk wordt het snel wat warmer want ik kan echt niet meer wachten!
drifter

Antwoord #8 Maart 18, 2011, 17:05:02
edit2Rapporteer  
Duck stance doet nagenoeg niks voor de performance. Meer voor het comfort van hoe je voeten in de straps staan. Hoe de straps aansluiten op je voet.
Als je met straps vaart draai en schuif je je voeten toch wel een beetje, bij een rakje de andere kant op.

De wijdte van je stance heeft veel meer invloed op de vaareigenschappen van je plank. Wijder is wendbaarder, wijder is meer duck zoals Evan zegt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.