Dopperd
Geen avatar
|
Geen idee..maar ik ben er geweest en ik vraag me af of er vaak wind is..
|
|
|
Tim_GTS5
|
Marmaris ligt in een baai en volgens mij is het daar echt niet geschikt om te kiten, veel Russen en Engelsen daar ik hoef er niet meer heen raad ik je nog eerder Griekenland aan Rhodos/Kos of Paros.
|
|
|
Vliegenaar
Geen avatar
|
Marmaris is een soort binnenzee, kan me niet herinneren dat het daar vaak waaide. Wel kan je op een banaan achter een speedboot zitten (ook leuk).
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
^^^^^^^ Deze laatste: dit is een rare portal-reclame-doorklik link, maar ik ga wel in Mei naar Gokova. Nogal windzeker in bepaalde periodes van het jaar.
Ik ga niet lessen bij KBG, maar Gokova schijnt fantastisch te zijn. Aaron Hadlow was er nog afgelopen zomer.
Weet niet hoe handig dit is te bereiken vanaf Marmaris. Wanneer ga je? Wind staat aan van Mei tot November, maar alleen in Gokova i.vm. thermiek daar.
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
ik ga 21 mei naar marmaris twijfel om kitespullen mee te nemen de een zegt windstil daar en de andere zegt het waait. hoop dat je daar ook kitespullen kan huren als het toch waait.
|
|
|
feddomw
Gast
|
De wind is in Gokova (schijnt) extreem goed. Maar dat ligt aan het einde van een heel lang en diep dal en is eigenlijk een thermische wind. Het waait dus niet echt.
Je moet dus de goede geografische omstandigheden hebben. Die heeft Marmaris niet. Je kan dus naar Gokova reizen. Daar heb je 99% kans op wind en je kan huren.
|
|
|
Naish-Kiter
|
ben ik zeker paar uur onderweg om er te komen De wind is in Gokova (schijnt) extreem goed. Maar dat ligt aan het einde van een heel lang en diep dal en is eigenlijk een thermische wind. Het waait dus niet echt.
Je moet dus de goede geografische omstandigheden hebben. Die heeft Marmaris niet. Je kan dus naar Gokova reizen. Daar heb je 99% kans op wind en je kan huren.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ik zou lekker mijn spullen thuis laten.
En Marmaris is 20 minuten rijden naar Gokova. World Kitesurfing Guide noemt als stek Datca, is ook niet ver weg. Ik weet niet hoe die zitten qua windvoorspelling in die periode. De Meltemi moet blazen voor wind, weet niet wanner die waait.
|
|
|
|
Naish-Kiter
|
dan laat ik mijn spullen wel thuis als er zo weinig wind staat eind mei. had graag eens elders willen kiten ipv nederland en Fanø in Denemarken
|
|
|
onzin
|
ben er ook geweest wilde toen ook mn spullen mee nemen maar ben blij dat ik het niet gedaan had er is bijna nooit wind en ook geen strand waar je je kite een beetje veilig kan starten
|
|
|
Naish-Kiter
|
het is idd erg smal. maar het zou wel kunnen op sommige plekken starten . ik ben nu een week terug maar de week dat ik er zat elke dag lekkere wind gehad. ben ook nog een dag naar gogova geweest even verderop wat een heerlijke spot zeg. ik vertrek eind van de week voor 2 weken naar denemarken naar fano voor ene groots kite evenement
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Turkije, het alternatief voor Griekenland nu het daar niet meer mag.. Top dat je je bevindingen post Naish-kiter
|
|
|