toch eens gaan beginnen met kitesurfen en een vraag aan de experts

jharmsen

Geen avatar

Juli 07, 2011, 22:29:33
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,

Als windsurfer waag ik me hier in het hol van de leeuw ;-) maar ik ga nu toch eens doorzetten met en kitesurfen en windsurfen. . paar lesjes gehad zelfs ;-)  dus nu wordt het doorzetten.

nu heb ik (ja stom ik weet het) een oude 4 lijns Naish Boxer 12m2 uit 2006 op de kop getikt voor weinig.  alles heel niet lek enz enz. nu vraag ik me af of ik op deze oude kite een nieuwe bar kan zetten? de lijnen en bar die er bij zitten vertrouw ik niet helemaal namelijk, of kan ik er maar beter een zitzak van maken? mijn board is een Naish Haze btw

http://www.surfpirates.de/Naish-SLE-Bar-2010
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 07, 2011, 23:03:37
edit2Rapporteer  
Zolang je de lijnen nog in orde zijn is er niks mis met de 2006 shiftbar van Naish. Zeker geen 4-lijns bar op deze kite gooien, daar maak je het alleen maar onveiliger mee!

Verder inderdaad jammer dat je eerst koopt voordat je op onderzoek uitgaat, met de huidige kites leer je het echt een stuk makkelijk dan met een oude trage "beginners" C-kite. Niet dat het onmogelijk is, het vergt alleen wat meer doorzettingsvermogen doordat hij lastiger te herstarten is en een klein windbereik heeft ivm de nieuwere beginnerskites.
jharmsen

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 08, 2011, 10:00:35
edit2Rapporteer  
d'r zit een 4 lijn's bar op nu. dus vandaar dat ik kijk naar een 2010/2011 naish bar. ik wil iig niet bezuinigen op een veilige bar. daarom mijn vraag of een 2010/2011 bar op een oude boxer past..
beter nu een goede bar en straks een goede overjarig model kite aanschaffen was/is mijn plan.
jharmsen

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 09, 2011, 19:56:35
edit2Rapporteer  
Een 2010 naish unibar op een oude Naish boxer is gewoon backwards compatible,  eerste meters zijn weer gemaakt.
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #4 Juli 10, 2011, 10:31:27
edit2Rapporteer  
Welkom dan Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.