Wetsuit

ThommyT

Geen avatar

Juli 23, 2011, 12:29:47
edit2Rapporteer  
Dag Iedereen!

Ik ben op zoek naar een goede wetsuit! Mag er 1 voor me bday uitzoeken maar er zijn zo ontzettend veel soorten e.d. dat ik even meningen uit ervaring vraag.

Ik ben momenteel al in bezit van een Short van Jobe.

Ik ben dus op zoek naar een wetsuit voor de echte koudere dagen.
Uiteraard moet hij net heel dik zijn want wil me wel graag vrij kunnen bewegen en daarnaast heb ik het behoorlijk snel warm van mezelf.

Ook zijn er veel verschillende prijsklassen zoals ik zie. Is het per definitie hoe duurder hoe beter en hoe langer je ermee doet of gaat dat niet op?
 kwam al van die oneil suits tegen van 300+ maar ook wetsuits van 90.

Bedankt alvast!

Greets,
Thommy
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 23, 2011, 12:38:21
edit2Rapporteer  
Qua duurzaamheid hoeft een duur pak niet perse beter te zijn maar wel is het zo dat de duurdere pakken beter aansluiten, soepeler en warmer zijn.

Over het algemeen is een 5/3 goed te doen (totdat het echt koud word in november) en komt het verder aan op heel veel passen in de shop zelf. Want een pak moet goed aansluiten om zijn werk te doen, maar ook weer niet te strak zitten natuurlijk.
Lude

Antwoord #2 Juli 23, 2011, 12:41:20
edit2Rapporteer  
Sja de mening en kwaliteit lopen net zoals de prijs uiteen.

De nieuwere wetsuits zijn al stukken flexibel dan vroeger. Ik voer vroeger in een 4/3, maar die was echt super stug vergeleken met mijn huidige 5/5.

Als ik jou was zou ik kijken naar semi-dry suits, deze zorgen ervoor dat wanneer er water je pak in komt dit zo snel mogelijk weg loopt. Dit is veel warmer op koude dagen. En je kunt er op warme dagen nog lang mee door (ik heb geregeld als het bewolkt weer is rond de 20 graden nog steeds mijn 5/5 aan zonder dat ik het echt warm heb).

Ben zelf wel te spreken over het merk ION, lekker soepel pak van goede kwaliteit.
paul56

Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #3 Juli 23, 2011, 16:02:24
edit2Rapporteer  
O'Neill Psycho 5/3 is voor mij het pak. heb m nu 3 jaar en compleet tevreden. Is wel wat geld, maar je doet er wel heeeeel lang mee.
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #4 Juli 23, 2011, 17:48:45
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40729.0
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.