kitespullen ArkeFly

beavis

Geen avatar

Berichten: 16
Juli 10, 2011, 20:21:19
edit2Rapporteer  
Hey,

Wie heeft er de laatste tijd nog met Arke gevlogen naar Brazilie. De info over kitegear meenemen is namelijk nogal vaag. Volgens hun kost dat 80 euro voor een enkeltje. Vrij duur dus. Heeft iemand tips en tricks om het goedkoper mee te krijgen?
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #1 Juli 10, 2011, 21:08:43
edit2Rapporteer  
Ik ben sinds 2 wkn terug van Cabarete, ook met Arkefly !
Niets betaald, zowel heen als terug niet.
Gewoon afwachten en niets aanmelden bij Arke want dan kan je zeker betalen.
Als ze willen dat je betaald dan alleen voor een enkele reis,
kan je altijd weer € 80,- schelen.
Succes. ThumpsUp
beavis

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #2 Juli 13, 2011, 16:20:13
edit2Rapporteer  
Hoi TBK,

Thanks voor de info. Maar had je echt alleen een tas waar je bord in zat, of had je zo'n grote bag waar o.a. ook je kite en harnas inkunnen? Kan me voorstellen dat ze daar namelijk wel moeilijk over kunnen gaan doen.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #3 Juli 13, 2011, 16:45:47
edit2Rapporteer  
Inclusief 2 kites, pomp en Harnas, totaal 20kg.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #4 Juli 30, 2011, 20:17:52
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar oktober naar de Dominicaanse Republiek geweest met Arke. Op de heenweg 80euries moeten betalen, maar op de terugweg helemaal niets.

Ik heb zoon wakeboardtasachtigding, past alles in, ook overige bagage, dus ik had maar 1 stuk babage om in te checken van nog geen 20kg. Maar omdat het een afwijkende maat was vond die kassamiep het toch nodig om mij te laten betalen. Maar het ligt er heel erg aan wie je helpt.

Zoals hierboven al vermeld, gewoon inchecken, niet vragen naar een betaling, en wie weet heb je geluk.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #5 Augustus 01, 2011, 13:31:55
edit2Rapporteer  
Helaas kan dit alleen als je aan 20kg, of 25Comford zit. 2 x kite + board, harnas
en je zit al zowat op de 20kg.  Moet je de rest in je handbagage zien te krijgen.

Maar idd wel klote geregeld bij Arke. Ze hebben leuke bestemmingen, maar met een beetje pech betaal je je scheel

@Niels, hoe was het in oktober ? Volgens de statistieken is oktober niet echt goed, maar zit ook te denken eind sep, begin okt te gaan
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 01, 2011, 13:36:23
edit2Rapporteer  
...Ik heb zoon wakeboardtasachtigding, past alles in, ook overige bagage, dus ik had maar 1 stuk babage om in te checken van nog geen 20kg...

20kg??????

Wat had je dan in hemelsnaam bij je? Slechts 1 kite?
Ik kom net als kees69 met Cabrinha Wakeboardtas (5,5kg), 2 kites + 2 barren + harnass + 1 pomp + reservedelen + shorty + TT aan de 22kg.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Augustus 01, 2011, 13:42:06
edit2Rapporteer  
4 weken gelden ook met arkefly naar Cabarete geweest. Op de heen en terug weg niks betaald. Wel een knipoog aan de vrouw achter de balie gegeven. Is goed voor haar ego. Wel doen bij een lelijk mokkel want die krijgt nooit een knipoog. Tja als je pech hebt moet je voor een retour 160 euro betalen. Niet boven de 20 KG gaan zitten en geen extra koffer mee nemen. Je kan altijd nog 10 Kg in je handbagage stoppen want deze controleren ze tocht niet op gewicht.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #8 Augustus 01, 2011, 15:29:37
edit2Rapporteer  
20kg??????

Wat had je dan in hemelsnaam bij je? Slechts 1 kite?
Ik kom net als kees69 met Cabrinha Wakeboardtas (5,5kg), 2 kites + 2 barren + harnass + 1 pomp + reservedelen + shorty + TT aan de 22kg.
Ik heb inderdaad maar 1 kite, maar heb ook niet zo'n zware tas. Een cheapass tas van Catapult. Heb ik vorig jaar gekocht bij Eric (beachbru) in Cape Town. Simpel, maar alles past er prima in. Weegt net 2 kg denk ik? Dus kite+bar+harnas+board; en wat verse onderbroeken; boardshorts; lycra's; t shirts en toiletspullen, dan red je het wel hoor. Voor de rest alles in de handbagage proppen, wordt toch niet gewogen:P


@Niels, hoe was het in oktober ? Volgens de statistieken is oktober niet echt goed, maar zit ook te denken eind sep, begin okt te gaan

Ik ben eind oktober geweest, was niet zo chill als ik had verwacht eiglijk...maarja alles beter dan NL zeg ik dan maar!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 01, 2011, 15:42:21
edit2Rapporteer  
Thanks voor de uitleg Niels

Inderdaad baal ik van het gewicht van mijn tas. Het zit hoofdzakelijk in de slagplaat waar ook wielen aanzitten. Wel makkelijk voor het vervoer, maar scheelt zomaar een extra kite (of een complete set kleren zoals bij jou!)
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #10 Augustus 01, 2011, 20:45:16
edit2Rapporteer  
kite als rugzak werkt prima als handbagage Wink
franco

Berichten: 874
Antwoord #11 Augustus 01, 2011, 22:37:20
edit2Rapporteer  
als ze vragen wat er in de tas zit dan roep je vliegers(dus geen kite uitrusting)dan gaan ze gewoon gratis JA JA GRATIS mee, tot nu toe nog niet hoeven betalen voor mijn spullen 3 x weg geweest met het vliegtuig.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #12 Augustus 01, 2011, 22:57:56
edit2Rapporteer  
...tot nu toe nog niet hoeven betalen voor mijn spullen 3 x weg geweest met het vliegtuig...

Maar wel specifiek met Arke weggeweest?
De overige grote maatschappijen (south african airways; klm; british airways etc) hebben namelijk standaard een regeling dat je sportspullen gratis mag inchecken tot aan 20kg. Hoe chill:)
Maar Arke is zo'n budget maatschappij, die willen je laten betalen. Maar het blijkt dat veel mensen er geluk mee hebben. Ik heb 1 enkele reis pech gehad bij hun, maar dat was ook echt een gestresste miep achter de balie..
pietje80

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #13 Augustus 02, 2011, 07:35:09
edit2Rapporteer  
Als je dan toch moet betalen, zeg dan dat het je golftas is. Kost 30 euro per enkele reis en je mag 15 kg extra meenemen ipv 12 kg.
mars25

Berichten: 28
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #14 Augustus 03, 2011, 09:54:03
edit2Rapporteer  
Ik ben 2 maanden geleden met arkefly naar bonaire geweest. Omdat er zoveel onduidelijkheid was eerst gebeld. Daar afgesproken ipv 2 koffers. 1 koffer en sporttas met kitespullen. Op schiphol drama aan de bali. Voor de sporttas gewoon 80 euro betalen en ze proberen 160 (voor retour). Maakt allemaal biet uit wat arke meld zij bepalen en laten hetje uitvechten met arke als je terug bent.
Ik heb gewoon de 80 euries betaald en op de terugweg maar 20 want op bonaire waren ze wat relaxter. Als ik met een andere maatschappij kan dan liever geen arkefly.
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #15 Augustus 03, 2011, 11:57:00
edit2Rapporteer  
Surf-, kite-, wake- of waveboards

Eén board van maximaal 3,75 meter kan tegen betaling worden meegenomen in het ruim.

Regelgeving hieronder

Overbagagetarief vanaf 01 mei 2011
· € 12,- per kilo per enkele reis voor alle verre bestemmingen te voldoen bij de
incheckbalie (cash, pinnen of creditcard).
· € 8,- per kilo per enkele reis voor Europese en Middellandse Zee bestemmingen te
voldoen bij de incheckbalie (cash, pinnen of creditcard).
Let op: 1 stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen.

Europese en Middellandse Zee bestemmingen

Bulgarije
Cyprus
Egypte
Finland
Gambia
Griekenland
Jordanië
Kaapverdië
Macedonië
Portugal/Azoren/Madeira
Spanje/Baleare/Canarische Eilanden
Tunesië
Turkije

Verre bestemmingen

Aruba
Bonaire
Brazilië
Canada
Cuba
Curaçao
Dominicaanse Republiek
India
Jamaica
Kenia
Mexico
Nepal
Sri Lanka
Tanzania
Verenigde Staten


Volgens mij dus als je onder je 20kg blijft is het geen overbagage en zou je het gewoon mee mogen nemen.

Of lees ik het verkeerd.
Ik heb overigens thuis nog een folder liggen hoe waarin het ook omschreven staat. Deze zal ik van de week is bekijken.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #16 Augustus 03, 2011, 12:35:43
edit2Rapporteer  
RB toch even beter kijken.

Boards(surf, kite, wave) <165 en < 20gk  Europees 40 enkel en ver 80 enkel
en zo gaat het nog even door naar gelang lenge board en gewicht.
Het valt allemaal onder bijzondere bagage. Diefstal is het !!!

Kan altijd proberen niks te zeggen en binnen het gewicht te blijven en geluk hebben zoals Niels
beavis

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #17 Augustus 29, 2011, 14:46:59
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik vlieg binnenkort met Arke naar Brazilie, en ik vraag me af of iemand al eens geprobeerd heeft te zeggen dat hij een golftas bij zich heeft ipv een kitebag. Golfspullen kun je namelijk veel goedkoper meenemen. Ik heb zo'n Pat Love kitebag, waar de tekst golf bag opstaat.



kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #18 September 01, 2011, 14:18:55
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug van 2 weken Cabarete, helaas door de orkaan Irene wat minder stabiel weer gehad en slechts 6 dagen kunnen kiten.

Ik heb mijn kiteboard en een kite in de '"pro-limit' golftas aangeboden bij de incheck balie van Arke en voor zowel de heen - als de terugreis 30 euro betaald. Let er wel op dat het gewicht niet meer is als 15 kg zoals eerder beschreven.
A3aan

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #19 September 01, 2011, 14:26:10
edit2Rapporteer  
niets betaald
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.