naish 2011 universal bar (flagging line)

doyouwaroo

Geen avatar

September 04, 2011, 13:06:57
edit2Rapporteer  
Mijn naish parks met 2011 universal bar zijn binnen van kitepirates  Joepie
Nu heb ik een vraagje over die gele lijn waaraan je je leash vastmaakt. Naish noemt dit de flagging line.

Dit heet in vaktermen ook wel een mini vijfde lijn ?

Als ik nu mijn QR trek met de leash aan de gele lijn gaat dan echt ALLE kracht uit de kite ?
Gaat er dan inderdaad zoveel kracht uit dat ik een self rescue kan doen. Dus kan ik mijn lijnen dan oprollen in het water ?
Als dit NIET zo is hoe doe ik dan een self rescue met de universal bar ?

Heb ook met Best gevaren en de Best bar heeft van die OH SHIT handles op de stuurlijnen. Bij een self rescue maakte ik mijn leash altijd aan die OK SHIT handles vast dan hangt de kite nog maar aan 1 stuurlijn. Dit lijkt me toch beter als die gele lijn van naish......
onzin

Antwoord #1 September 04, 2011, 20:24:23
edit2Rapporteer  
Dan moet indd de kracht uit je kite zijn en zou je een zelf rescue kunnen doe
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 September 04, 2011, 21:09:35
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=XKMw3CQynq0

Hier kan je zien hoe het werkt  filmpje is wel van 2010 maar de smartloop en mini fifth  is al een tijdje op de markt naish gebruikt   dit safety systeem al een paar jaar.

Robin73

Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #3 September 04, 2011, 21:23:16
edit2Rapporteer  
Als je, je leash aan die gele lijn vast maakt en je trekt je QR is inderdaad alle power uit je kite.
Je kan daarna proberen om weer bij je bar te komen en je kite opnieuw te starten of om een self rescue te doen.
Ik heb zelf ook een park en heb het dus eerst getest en het werkt perfect.

Mijn advies is ook om het gewoon een keer te testen zodat je weet wat er gebeurd als je echt een keer in de shit zit.

Je hebt trouwens wel een goede kite uitgekozen.  Smiley
doyouwaroo

Geen avatar

Antwoord #4 September 04, 2011, 22:26:53
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info. In het filmpje is inderdaad alle power eruit.....
Hopelijk morgen voor het eerst met mijn Park 7m knallen.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.