Ocean rodeo razor vraagjes

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
September 07, 2011, 22:30:07
edit2Rapporteer  
De ocean rodeo razor 2011 lijkt me wel wat maar wil toch wat ervaringen uit de 1e hand van mensen die echt objectief zijn, dus niet de importeur/teamrider/whatever. Het liefst ook meningen van mensen die toch wel een aantal kites gevlogen hebben.

Mijn huidige kites zijn een 10m slingshot rpm en een 8m ocean rodeo rise.

Ik ben zelf intermediate qua niveau, kite op zee in harde wind en flinke bakken, springen en backrolls, toeside varen en powered turns. Ik wil echter wel meer leren het aankomende jaar zoals een raley, unhooked backrolls, transitions, loopen, etc. Vandaar dat ik dus op de razor uit kom, geen harde C kite maar wel veel fijne eigenschappen er van.

Wat ik zoek in een kite:
- Goed kunnen springen, heb nu een slingshot rpm en die is toch wel behoorlijk technisch om hoog mee te springen, met een gaastra jekyll gaat 't echt 10x makkelijker. Het hoeft niet helemaal automatisch te zijn zoals de jekyll maar 't liefst wel iets minder technisch als de rpm.
- Goede pop voor backrolls/raley.
- Fatsoenlijk gedrag in harde wind, als de kite in z'n high end zit dat ie niet backstalled of vervormd.
- Zaken als snel upwind komen enzo boeien me niet echt, dat red ik altijd wel.
- Fatsoenlijk kunnen unhooken voor de toekomst.
- Goede relaunch en safety maar dat spreekt voor zich.

Ik weeg 73kg en ben 1.80m lang, daarmee kom ik uit op een 10m en 6m als setje met 1 bar. De razor schijnt een hele goede low-end te hebben.

Wie kan mij van wijsheid voorzien? Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.