eigenschappen vlieger versus gewicht kitesurfer

EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 September 23, 2011, 11:55:21
edit2Rapporteer  
Zeer dunne struts en LE: Best Nemesis HP 2008 reeks
Ook de struts hard oppompen anders kan de front tube in het midden naar achter klappen (ooit eens gehad met 7m en slecht afgesloten midden strut). Gewicht 68kg

Dunste LE en dunste struts ooit: Best Nemesis Pro 2008 - 8m - veel cuben fiber
Eigenlijk nooit problemen mee gehad - mogelijk omdat dit een C-kite is
Wel niet in de golven dumpen want die komt er nooit uit als je geen vaste voet onder de grond hebt daar de LE samenplooit. Wel een echte raket-ruk-naar-boven C-kite bij springen.

SnaaK

Antwoord #26 September 23, 2011, 12:15:19
edit2Rapporteer  
Wat ik een nadeel vind als 65kilo lichtgewicht is dat ik met 27/28 knopen m'n Torch 9m uit 2008 nog goed kan varen maar niet meer normaal over het strand kan lopen...
rocket man

Antwoord #27 September 23, 2011, 13:42:10
edit2Rapporteer  
snaak, waarom moet jij met die wind en kite nog over strand lopen?
rocket man

Antwoord #28 September 23, 2011, 13:57:45
edit2Rapporteer  
toevoegend aan Rudo heeft m.i. ook met de "traagheid" (inertia) van zwaardere lichamen te maken en daarmee de hogere impuls die nodig is om het lichaam op snelheid te brengen. Daardoor blijft de kite langer uit shape, word slechter aangestroomt en kan in die tijd minder power ontwikkelen.
SnaaK

Antwoord #29 September 23, 2011, 15:30:02
edit2Rapporteer  
Om bij de rest te komen die aan het flyboarden/powerkiten waren bij de duinen @ strand zone 3 op IJmuiden... Heb hem door een andere surfer bij het water neer laten leggen, lijnen opgerolt en naar de duinen gewandeld met kite onder de arm, maar was er liever gelijk heen gelopen.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 September 24, 2011, 01:09:49
edit2Rapporteer  
Ik denk eigenlijk dat het gewicht meer mee speelt, bij kite setups met meer bardruk... Kites met weinig bardruk trekt iemand van bv 60 de kite netzo hard rond als iemand van 90... Alleen moet je om te kunnen varen de kite maat aanpassen. Ik denk overigens dat kracht van de kiter bepaald hoe hard de kite rond geslingerd kan worden (ja ok ook afhankelijk van wing snelheid)... Iemand van 90 kg is niet perse sterker un zijn armen dan iemand van 60kg... Ook hier in dit opzicht geldt power to weight ratio...
HDFrank

Antwoord #31 September 24, 2011, 11:00:15
edit2Rapporteer  
Idefixe,
Ik begrijp je volkomen.
Het verhaal is nog duidelijker te zien bij de PL's.
Deze hebben natuurlijk geen vaste vorm in de lucht.
Sinds ik afgevallen ben 106 naar 88 kg. merkte ik dat ik heel anders moest gaan reageren om lekker te blijven varen.
Het gemak van de 15m Synergy parkeren met 106 kg werkt totaal anders dan het werken met de 88 kg.
Je zou het anders om denken.
Maar de vorm van de kite leek gewoon minder stabiel.
Dus reageerde hij ook anders.
De interne straps verstellen was veel probeer werk.
maar ja, een tube heeft geen interne straps.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.