Welke lichte wind kite zou bij mij het beste passen?

Kemperman

November 05, 2011, 11:07:14
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben begin herfst begonnen met kiten en ik vaar nu met Naish park 12 meter, en ik ga binnenkort een een naish park 9m kopen. Ik vaar met een Naish momentum 134x42.

Met de 12m kan ik leuk kiten met 16 knopen. Maar er zijn zoveel dagen dat het bijvoorbeeld 10a12 knopen waait en ik natuurlijk onmogelijk wegkom. Met 12 knopen krijg ik met hulp van iemand anders hem wel de lucht in, maar als hij crasht krijg ik hem niet meer gerelauncht.

Ik zoek dus een kite die:
- met 12 knopen echt lekker kan varen.
- Sterke low-end
- Makkelijke relaunch.

Welke maat zou ik dan het beste kunnen nemen (ik ben 77kg)? Ik ben het van plan 2e hands te gaan kopen over een tijdje.

Ik ben ook een skimboard hiervoor aan het ombouwen: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,41785.new.html#new

Alvast bedankt! Joepie
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 November 05, 2011, 11:13:43
edit2Rapporteer  
Ga door met oefenen en/of haal een skim/waveboard erbij!

Lichtweer varen en herstarten is vooral iets wat je moet leren en je als beginner zeker niet 123 lukt. Met 12kn zou je elke kite zonder al teveel moeite weer de lucht in moeten krijgen als je de juiste techniek gebruikt, dus niet alleen maar aan een stuurlijntje blijven trekken....
Kemperman

Antwoord #2 November 05, 2011, 11:43:33
edit2Rapporteer  

Ik heb al een skimboard en die wil ik gaan ombouwen. Smiley Zie: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,41785.new.html#new
Citaat
Lichtweer varen en herstarten is vooral iets wat je moet leren en je als beginner zeker niet 123 lukt. Met 12kn zou je elke kite zonder al teveel moeite weer de lucht in moeten krijgen als je de juiste techniek gebruikt, dus niet alleen maar aan een stuurlijntje blijven trekken....

Zo goed als niemand kreeg hem de lucht in. Ik gebruik ook de middelste lijn van de Naish park. Zal dan mogelijk wat minder hard dan dat gewaaid hebben denk ik. Ik ga in ieder geval nog wat relaunch filmpjes af. ThumpsUp
brian

Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 November 05, 2011, 12:00:25
edit2Rapporteer  

Ah, met mijn 12m was het soms echt ff onmogelijk om 'm te herstarten in diep water, hard achteruit zwemmen en aan powerlijnen trekken hadden geen nut toen. Maarja ik was ook aan het loopen om te blijven planeren. Wel met 90kg.

Maar een skimboard help wel goed ja.
paul56

Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #4 November 05, 2011, 12:11:07
edit2Rapporteer  
op je vraag wat een goede licht wind kite is, is mijn ervaring (en die van vele anderen, lees de reviews maar op internet): Ozone Zephyr. Een giga low-end én high end.
Mijn set bestaat nu uit
Zephyr 17, Catalyst 10 en Catalyst 6. Met de Zephyr kan ik makkelijk tot 18kn. varen, daarna komt de 10 aan de beurt. Ik ben wel 73kg.
Morres

Antwoord #5 November 05, 2011, 20:18:29
edit2Rapporteer  
Gaastra Jekyll 14/16,4 met 5th line optie erop. BAM! als een banaan. Of een Hatch 13, die relaunched in 11knopen
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 November 07, 2011, 11:30:06
edit2Rapporteer  
Ooit geprobeert om beide stuurlijnen tergelijkertijd te trekken als de kite leadingedge down op het water ligt?... Beide stuurlijnen tergelijkertijd goed aan trekken tot dat je kite "achteruit" uit het water vliegt en dan een stuurlijn los laten schieten dan flipt hij als het waren om. en schiet zo door het hart van het windvenster omhoog. dit is DE relaunch methode voor een park!

En btw... 77 kg en een 12m??? Ik 85kg en mijn grootste kite is een 10m mijn grootste board is 131x 40 ik vaar stabiel weg met 14 kts( wel met 4m extensie lijnen aan de vlieger)  12kts ook haalbaar met wat gesinus. volgens mij moet je meer oefenen! En als je eenmaal geoefend bent dan wil je die groote logge lompe 12m niet meer. Btw wat een rare keuze 9+12 voor iemand die 77kg weegt. suc6
[Pepper]

Antwoord #7 November 07, 2011, 13:06:10
edit2Rapporteer  
Heb met m'n 75 kg. ook een poosje met een Ozone Zephyr gevaren maar ik vond het toch wat tegenvallen. De beloofde enorme low-end haal je alleen als je er ook een geschikt lichtweer-board bij koopt. Al met al wordt het dan een behoorlijke investering voor een setje dat je maar zelden gaat gebruiken.

Je kunt beter (en veel goedkoper) een skimboard of een gebruikt lichtweerboard kopen. Met je 77kg. en een 12m kite kun je dan echt wel varen vanaf 11-12 knopen (al is dit wel voor een deel afhankelijk van je skills....)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.