kleine kite bijkopen, bar te behouden?

evab

November 21, 2011, 19:26:40
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik denk erover om een 6m evo uit 2011 2ehands aan te schaffen (kiteonly) omdat ik wat minder ben gaan wegen.
Nu moet dit van een studentenbudgetje gebeuren, dus vroeg  ik mij af of ik dan gewoon een Naish bar uit 2007 erop kan gebruiken die ik nog heb van mijn andere kites.

Iemand ervaring hiermee of enig idee of t kan?

tnx
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 November 21, 2011, 19:52:32
edit2Rapporteer  
Dat moet opzich geen probleem zijn, maar ik zou het niet aanraden. Het is namelijk al
een behoorlijk oude bar. En wat ik weet is dat de safety van de North barren een stuk beter zijn.

Als ik jou was zou ik proberen nog even door te sparen, of iemand vragen die voor even wat bij
kan schieten want dat is wel een stuk beter voor je zelf en je hebt een bar die bij de kite hoord.
Tim_GTS5

Antwoord #2 November 21, 2011, 20:34:47
edit2Rapporteer  
Weet niet waar je vandaan komt maar weet wel dat Van den berg surf nog wel genoeg North barretjes heeft, check hier even ze hebben ook nog 6m'tjes voor mooie prijzen.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 November 21, 2011, 23:29:24
edit2Rapporteer  
North heeft een hoge Y voor zijn bar en kites. Hoge Y: de afstand tussen de bar en de splitising van de voorlijnen is groot (groter dan de meeste merken)
Dus niet alle barren passen.
evab

Antwoord #4 November 22, 2011, 12:14:03
edit2Rapporteer  
hmm.. denk dat ik het misschien even met mn bar probeer en dan mocht t niet werken alsnog een bar aanschaf.

Thanks voor de tip Tim, ik kom uit de buurt van Amsterdam dus van den Berg is zeker goed te doen. Checkte even wat die 6m2 daar kost, 449E, bij die kerel die ik zelf had gevonden heb is de 6m 385E.
Hoorde alleen net dus dat er 3 plakkers op de 6m zitten, en slechts 1 op de 7m die hij verkoopt.
En de North doeken schijnen te zijn verstevigd?

Goed, nu dus in twijfel of ik niet alsnog voor een 7m ga, ook omdat die minder reparaties heeft. Weeg 55-57kg, en heb nog een 9m naish boxer uit 2007.
..of pak ik echt een groter windrange als ik een 6m aanschaf icm die 9m die ik nog heb?

pff.. keuzes keuzes..

-> edit; ivm ander vraag, nieuw topic
Tim_GTS5

Antwoord #5 November 23, 2011, 19:12:54
edit2Rapporteer  
Met jou gewicht zou ik een 6m en een 9m nemen, die naish boxer is niet echt de gemakkelijkste kite om het mee te leren volgens mij.
mocem

Antwoord #6 November 24, 2011, 12:32:41
edit2Rapporteer  
Heeft een boxer niet heel veel bar druk? De meeste vrouwen nemen een kite met weinig bar druk.
evab

Antwoord #7 November 25, 2011, 17:59:55
edit2Rapporteer  
nou die van mij heeft totaal geen bardruk bemerk ik.. zeker gedepowerd stuurt de kite vrij slecht en indirect.
met een kite met meer bardruk voel ik denk ik beter waar de kite staat (hoewel ik er idd geen lamme armen van hoop te krijgen)

vandaar dus een evo, is idd ook liever tegen beginners
Maar, 6m doen dan? of toch 7
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.