Ik ga elke zomer kiten in Griekenland, vooral op de minder bekende spots is het heerlijk varen. Er zijn daar alleen een paar ziek goede locals die allemaal met Naish varen. De Torchers noemen ze die gasten. Verder gewoon veel goede wind, matige chop, en lekker in shorts en T-shirt varen
Pounda op Paros is denk ik de beste spot waar ik ooit gevaren heb. Wel erg druk, maar bijna elke dag constante topwind + redelijk vlak water en goede voorzieningen aan het strand.
En Griekenland is niet eens zo duur
Waar heb je gezeten op Paros. Ik ben ook aan het kijken om daar in 2012 eens heen te gaan . Lijkt me te gek. Vind alleen de prijzen voor 1-2 weken aan de hoge kant.
Wij kwamen met de camper, stonden toen onder andere op camping Santa Maria Surfing Beach en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet. Maar dan moest je wel elke dag naar de spot rijden.
Aan de spot zelf was waren veel appartementen in aanbouw, misschien ook wel hotels. Je kon goed zien hoe de kitesport groeit, er werd echt een soort van dorpje om de spot heen gebouwd leek het
De spot Pounda was echt fantastisch en zeker de moeite waard, maar verder niet veel te beleven daar. Is behoorlijk afgelegen. Er tegenover ligt Antiparos, dan kun je met een pontje over. Misschien kun je daar goedkoper overnachten.
Daarna zijn we trouwens met de boot naar Naxos gegaan, ook gekite op Mikri Vigla. Zeker een vette spot, altijd harde wind en veel ruimte op het water.
Ook een groot strand om je kite op te bouwen. Je hebt daar alleen wel meer chop en golven dan op Paros. Er is op Naxos ook nog een hele mooie vlakwater lagune, maar die is alleen voor windsurfers