Doorgelift worden

Leon aero2
Gast
Augustus 21, 2004, 16:33:31
edit2Rapporteer  
Vandaag lekker gevaren op autoplaya, en heb er weer een ervaring bij gekregen vandaag met die vlagerige wind.

Was lekker aan het varen en de sprongen waren lekker hoog vandaag, maar heb tot 3 x toe te maken gehad met een doorlift, die echt secondes duurde gewoon????

Alleen de landing na zo, n doorlift wil niet echt zacht verlopen, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Wat een lekker gevoel is dat zeg, allleen schrok ik wel even in het begin.


Ik kwam vrij hard aanvaren, goed edgen en de lucht in, maar had in mijn hoofd al gepland waar ik weer ongeveer neer wilde komen, toen ik weer ging zakken deed ik mijn plank richting downwind, maar nog geen seconde later toen ik dacht schrap zetten voor de landing ging ik een heel eind weer omhoog. Ik snel mijn kite ingestuurd op 12:00 maar kon mijn gewicht niet meer achter de bar krijgen wat resulteerde in een heel ongecontroleerde landing.


Hoe doen jullie dat? met een doorlift gewoon je kite ingestuurd houden net als met een normale landing?

Of sturen jullie hem ook opnieuw in als je voelt dat je in een doorlift zit?
gr. Leon
         

 
dirk
Gast
Antwoord #1 Augustus 21, 2004, 19:09:42
edit2Rapporteer  
k heb ff snel tussendoor een vraagje, wat bedoel je precies met, je lichaam achter de bar krijgen, wat is dan achter???? en wat is hier de funtie van

thnx
Leon aero2
Gast
Antwoord #2 Augustus 21, 2004, 20:06:24
edit2Rapporteer  
Dirk, hiermee bedoel ik dat je je gewicht altijd achter de bar hebt en je kite voor je.
Het is dus een balans kwestie, meestal als ik spring probeer ik zoveel mogelijk gewicht achter mijn bar te krijgen en me klein te maken doormiddel van bijv. mijn knieen in te trekken en meer naar achteren te leunen. Hierdoor is mijn balans beter in de lucht om zo weer netjes te landen. Probeer het maar is.

Doe je dit niet of raak je uit balans, dan ga je in een sprong meestal onder je kite door, of bij het neerkomen druk verlies.

gr. Leon  
posty

Berichten: 2454
Antwoord #3 Augustus 22, 2004, 07:50:05
edit2Rapporteer  
Niet zo gek met die vlagen van vanmiddag, had het zelf ook 1 keer alleen was ik nog niet echt aan het landen, crashde wel.
Gewicht achter de bar houden, dat is iets wat ik volgens mij ook nog wel eens achterwege hou, maar zo zijn er wel meer dingen die een gewoonte MOET worden Undecided
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #4 Augustus 22, 2004, 07:55:44
edit2Rapporteer  
blijven oefenen......

en als zoiets gebeurt je kite weer terugsturen en opletten als je springt want meestal zie je het aan het water dat er een vlaag aankomt, ja en als je dan net springt heb je mazzel.

gewoon veel doen komt de rest vanzelf.
Alex.....
Gast
Antwoord #5 Augustus 22, 2004, 10:25:34
edit2Rapporteer  
had ik ook een aantal keer vandaag! echt goed idd,
alleen het landen na zo'n doorlift is ook niet mijn sterkste kant!!!

balans is toch zeer belangrijk.....
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #6 Augustus 22, 2004, 10:29:18
edit2Rapporteer  
ervaring, oefenen oefenen.......

had het ook in het begin, maar nu geen last meer van en zoek de vlagen op om maar die 20m te halen, en natuurlijk gewoon te landen.
Alex.....
Gast
Antwoord #7 Augustus 22, 2004, 10:30:26
edit2Rapporteer  
mijn tijd komt nog wel!  ;D 8) 8) 8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.