Michael van der Hoek
|
Goedenmiddag,
Sinds ik mijn torches gekocht heb (2ehands) had ik al het idee dat de kite iets naar links trok.. maar door luiheid en vergeetachtigheid nooit echt naar gekeken. Ik dacht dat het wel zou komen door het wennen ivm de overstap Helix -> Torch. Ik ga vooral de mist in met transitions en backrolls. De kite is dan veel sneller aan de andere kant..
Nu stond ik laatst tijdens het uitgaan van de wind aan de waterkant en heb dus maar is gekeken wat er nu niet klopte. Het blijkt dat de linker powerlijn, dus na de Y split, iets langer is dan de rechter. Dit zorgt er natuurlijk voor dat in verhouding de linker stuurlijn korter wordt en de linker wingtip wat meer aangetrokken word.
Ik heb, ivm verhuizing, momenteel even niet de centen om "ff" nieuwe powerlijnen te kopen dus vraag me af of er geen andere manier is om de ene lijn iets in te korten. Ik dacht zelf aan een knoop maken in de lijn op de sleeve, hierdoor zal de breeksterkte niet afnemen lijkt me en ik ben misschien net dat beetje lijn kwijt wat ie te lang is.
Is dit een oplossing of een absolute NO-GO? Zijn er misschien andere oplossingen of moet ik gewoon 2 nieuwe lijntjes kopen?
Greetsz Michael
|