feddomw
Gast
|
Spinnakertape? Verkoopt bijna elke zeilwinkel/zeilmaker.
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Als het toch allemaal niks uitmaakt, koop dan een rol ductape en plak je hele TE dubbelzijdig af. Spinnakertape kan op zich wel maar is ook weer erg dunne tape. De spinnakers kun je bij meerdere zeil/kite shops vinden. Ductape bij de betere bouwmarkt
|
|
|
Morres
|
ductape werkt niet, eigenlijk gaat geen enkele tape lang werken, de TE van de RPM flappert gewoon te veel. Je krijgt daar een groot verschil tussen canopy en TE=stiknaad. Maargoed, eventjes er mee door is beter da nniet kiten, misschien tear-aid? of gewoon kitefix (gipsverband+lijm)
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Tear-Aid kan niet voor zo'n grote scheur. Vellen zijn niet zo groot. Kitefix kan weer wel. Ik zou dan altiijd voor spinnakertape gaan, maar da's persoonlijk. Je kan het ook plakken en dan laten doorstikken, maar dan niet op de randen, maar lekker in het midden. Ter versteviging van je TE.
|
|
|
Lude
|
Mylar tape is ook een optie. Standaard wordt spinaker tape (en als het dikker moet dacron tape) gebruikt... Beide naderhand stikken voor deze lengte! Ducktape absoluut niet doen, dat is niet UV-bestendig genoeg. Op een gegeven moment valt de tape eraf en heb je vieze witte lijmresten over. Of Kees even inschakelen, 50cm kost je +/- 25€ http://www.kite-kapot.nl/
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Spinnaker tape prima maar wel altijd in combi met Bison transparant lijm. TE goed reinigen met klein beetje alcohol, goed laten drogen, lijm er op smeren en verdelen/uitsmeren en dan tape er over. Walk in the park.... Spinnaker kun je ook bij de bouwmarkt kopen.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
elke bouwmarkt.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Waarom extra lijm? Goed schoonmaken, geen goedkope troep kopen en je spinnakertape gaat echt niet zomaar los.
|
|
|
daantjes
Geen avatar
|
Evan, heb je een adresje misschien voor kwalitatief goede spinnakertape?
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Willekeurige zeilwinkel, ook in veel kiteshops te koop. Je kan ook gewoon een dubbele rand met spinaker doen, kan je kite zo weer een jaar mee.
|
|
|
Nature
|
Hey Daan,
Bekend probleem maar dan heeft je reperateur zijn werk niet goed gedaan! Kom anders even langs hier bij nederland-kite.nl of stuur hem op.
Wij repareren hem voor je kost je max 20-35 euro! (ligt er aan of je preventief je hele TE wil doen) Kunnen we ook even de probleem delen voor je bekijken en eventueel ook repareren.
Plakken en stikken..
(Locatie weesp) Bellen : 06 341 351 81 Mailen: info @ nederland-kite.nl
Alleen Plakken is niet voldoende en dat gaat niet werken. je moet hem stikken.
|
|
|
daantjes
Geen avatar
|
Hallo Nature,
Klinkt goed. Wat zijn de kosten om de gehele TE van een rpm 8m te stikken? Denk je niet dat hij opnieuw op de stiknaad gaat scheuren.
daan
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ja, deze lijm en iedere bekende bouwmarkt. Wellicht is de optie van Nature ook goed. hoeft ook niet zo duur te zijn, soms kun je er zelfs op wachten. [edit] een en ander opgeschoond, alles verder ok Ron?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Nog iets, gebeurt dit puur en alleen van het klapperen van de kite in de lucht of laten jullie hem uren op het strand liggen met 1 handje zand erop? Dat laatste is namelijk funest voor je TE, Zelf begraaf ik deze altijd met bergen zand zodat de TE geen enkele vorm van beweging vertoond als ik even pauze neem en anders de kite direct weer de tas in. Evan, heb je een adresje misschien voor kwalitatief goede spinnakertape?
Nu ik er over na denk heb ik nog geen kwalitatief slechte tape gehad.
|
|
|
daantjes
Geen avatar
|
Hoi Evan,
Beide. Sinds ik de TE heb laten repareren leg ik mijn trapeze op de middelste strut en gooi een kub zand op de TE. Het heeft niet mogen baten. Nu is hij in de lucht gescheurd.
Toch denk ik dat je als je je kite beschermt tegen klapperen op het strand dat hij minstens 2x zo lang meegaat.
Goeie tip voor iedereen!
|
|
|
geloof68
|
Zoals Evan zegt. Kite op het strand bij 6-7 Bft of meer is niet alleen slecht voor TE, maar ook voor stukje doek bij LE. Controleer dat stuk maar eens op gaatjes, als je niet gewend bent om veel zand op de kite te gooien.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Handige tip voor diegenen die iets minder om hun board geven: gebruik deze als schep! Zeker bij zacht zand zonder steentjes/schelpjes kan dat geen kwaad voor je board.
|
|
|