Best depowerdkoord advies redline bar!

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Juni 08, 2012, 19:42:07
edit2Rapporteer  
Hoi mensen,

Ik heb advies nodig. Van mijn Best Redline bar is het depowerkoord bijna doorgesleten.
Nu dacht ik die ga ik zelf maken want ik vind het te duur om te kopen. DIt in mijn achterhoofd
dat een bar nog een goed depowerkoord had maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Aangezien ik morgen vroeg op het water wil staan omdat ik ook weer vroeg terug moet heb ik
geen tijd om een nieuw depowerkoord te halen. Nu mijn vraag. Ik heb hier nog dyneema lijn
liggen die van een Cabrinha bar is. Deze is helemaal nieuw alleen is deze 3.5mm dik tegen
over de 5.5-6mm van de Best bar. Zou ik dit kunnen gebruiken als depowerkoord?

Of zou het depowerkoord van de onderstaande bar nog een keer mee kunnen gaan?

Groet,

Marc
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #1 Juni 08, 2012, 22:05:38
edit2Rapporteer  
Lijkt me dat het nog wel een keer kan met je huidige lijnen. Wel een nadeel aan die Best bar trouwens, al die lijnen door zo'n metalen gat. Heb ik ook last van met die Redline bar. M'n Cabrinha uit 2008 heeft die lijnen in een soort rubberen omhulsel, waardoor er nauwelijks slijtage optreedt Smiley Best schijnt dat niet te begrijpen..
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Juni 08, 2012, 22:28:17
edit2Rapporteer  
Ik ken die slijtage op mn 2009 bar. Heb deze ook zelf vervangen met Dyneema van ongeveer dezelfde dikte (ook nodig ivm je stopperball). Kost maar een paar euro bij een touwenhandel (Rdam Goudsesingel).

Je kan ook Best benaderen (via Richard van hier), als je vind dat het ongewoon snelle slijtage is. Je krijgt dan wellicht een nieuwe toegestuurd..
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 08, 2012, 23:11:06
edit2Rapporteer  
tja als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een nieuwe kopen, kost je 4 tientjes.. maar beter als een sessie of jezelf naar de klote... en dan sta je ook met wat meer vertrouwen op het water wat wel zo prettig is met deze wind lijkt me?
FlyingHigh

Antwoord #4 Juni 08, 2012, 23:19:10
edit2Rapporteer  
Kan je naar mijn mening nog wel een keer mee kiten hoor marc. Heb laatst mijn depower koord eraf gehaald en die was nog net wat verder. Zit ook nog een binnenlijn in(bij mij iig, een switch bar) en dat is de lijn waar hij eigenlijk op draagt. Die mantel eromheen is om slijtage daaraan te voorkomen. Weet niet of best dat er ook in heeft zitten. Zou je een klein puntje van het uiteinde af moeten knippen en dan kan je het duidelijk zien. Have fun morgen Joepie Joepie
FlyingHigh

Antwoord #5 Juni 08, 2012, 23:21:38
edit2Rapporteer  
Weet niet waar je woont of waar je morgen gaat kiten, maar mocht je het echt niet vertrouwen dan heb ik hier nog een redline bar liggen van 50cm. Die mag je wel een daggie gebruiken. Ik kom uit Amsterdam en ga morgen waarschijnlijk op Wijk pier los.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 08, 2012, 23:43:09
edit2Rapporteer  
Tnx voor het advies mensen, ik ga er morgen gewoon nog een dagje mee knallen.
Koop daarna gewoon Dyneema en fiks zelf wat depower lijnen.

Ik ga morgen overigens naar de Slufter toe.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Juni 08, 2012, 23:47:35
edit2Rapporteer  
Elke keer waxen met SexWax en dan gaat je depower lijn 100 sessies mee (of meer)
FlyingHigh

Antwoord #8 Juni 08, 2012, 23:48:02
edit2Rapporteer  
Oke, succes man..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.