Deze stop is er waarschijnlijk omdat er niet veel animo is onder "normale" toeristen om naar Zanzibar te gaan. Misschien omdat ze denken dat het regenseizoen is. Juni is echt geen regenseizoen meer.
Sterker nog, we zitten nu midden in het regenseizoen hier op Zanzibar, maar de vogels fluiten, het is 30 graden en volop zon! Af en toe hebben we wat regen in de nacht of ochtend en tot nu toe maar 2 dagen gehad die helemaal bewolkt waren.
Het windseizoen begint echt weer in juni dus om te kiten is dat een prima maand om naar Zanzibar te komen. Condor vliegt ook rechtstreeks op Zanzibar vanaf Frankfurt. Anders kun je ook kiezen om naar Dar es Salaam te vliegen en daar een binnenlandse vlucht te pakken. Precision Air heeft degelijke nieuwe vliegtuigen :-)
Mocht je nog op zoek zijn naar accommodatie, dan kan ik
www.bellevuezanzibar.com aanbevelen. Een erg gezellig guesthouse, lekker onegedwongen en met erg goed eten! Dit guesthouse ligt 5 km vanaf de kitespot, maar met een dagelijkse taxiservice naar de kitespot of downwinderservice (!) is dit geen enkel probleem.
En ja, ik werk momenteel bij Bellevue, maar als dat niet zo was dan zou ik het ook aanbevelen!
Groeten,
Jan