Ben Nieuw en zoek advies voor keuze materiaal

hansbeens

Geen avatar

Augustus 28, 2012, 09:46:43
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen ik ben Hans Beens

Ik ben een beginnende kiter en heb mijn lessen gehad. Dit is helaas alweer even geleden dus ga waarschijnlijk even opfriscursus doen.

Maar er zal wel weer wat veranderd zijn qua kite en bord. Dus is mijn vraag wat is het beste voor mij.

Ben 1.85 Lang
Weeg 78 kilo

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij iets meer zou willen vertellen wat ik het beste zou kunnen kopen. Want in de winkel stelden ze mij voor om maar een setje te kopen van 1900 euro.Zonder uitleg van wat het beste voor mij is als Rookie

M.V.G Hans Beens
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 28, 2012, 10:01:24
edit2Rapporteer  
Welkom Hans!

Voor beginners zoals jij hebben we hier een speciaal gedeelte met veel informatie:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0

Over het aanschaffen van materiaal hier specifieke informatie:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36515.0

Verder hebben we hier een uitgebreide GEAR database, waarin je ook direct kunt zien welke kites geschikt zijn voor beginners:
http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Beginner
http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/Beginner

De kite database is vrij volledig, van boards zijn er zo vreselijk veel. Er staan er wel genoeg in om een goede indruk te krijgen.

Mocht je na al deze informatie specifieke vragen hebben over materiaal, stel ze hier gerust.
Je huidige vraagstelling is veel te algemeen.

€1900,- klinkt als een beginnersset van 2012/3 materiaal. Je zou ook overjarig materiaal kunnen overwegen of tweedehands.
Maar lees je vooral eerst eens in. Succes!
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2012, 10:03:10
edit2Rapporteer  
Je kan het beste een board tussen de 130 en 135 cm scoren, niet te veel geld aan uitgeven. Daar kan je het dan lekker op leren, en als je wat beter bent probeer je wat andere boardjes uit tot je je perfecte boardje hebt gevonden.

Daarbij een redelijk grote kite, zeg 9 of 10 meter voor jou gewicht. Dan kan je in het begin met weinig wind (t/m knoopje of 20) oefenen en als je wat beter bent koop je een kleine kite erbij voor de dagen met meer wind.

Succes Wink

Michiel was me voor! En 1900,- is veel te duur inderdaad, daar kunnen ze je bij je kiteschool ook alles over vertellen
hansbeens

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 28, 2012, 10:33:32
edit2Rapporteer  
Dank u mensen ik heb nu al meer informatie als toen ik in de winkel een half uur aan het praten was.
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 Augustus 28, 2012, 10:51:52
edit2Rapporteer  
Dank u mensen ik heb nu al meer informatie als toen ik in de winkel een half uur aan het praten was.

Probleem met de meeste winkels (er zijn uitzonderingen zoals Versusshop om er een te noemen) is dat ze hun voorraad graag willen verkopen. Ze zijn dus altijd subjectief helaas, wat soms wel eens wil eindigen in een ongelukkige keuze. Gelukkig zijn daar fora Wink

Maar lees je eerst goed in, en kom dan terug op je vraag
hansbeens

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 28, 2012, 11:07:15
edit2Rapporteer  
Kan nog aan een 12m Naish Aero komen voor weinig is dit een goede keuze geen scheurtjes of plakkers.

Vr GR Hans Beens
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Augustus 28, 2012, 11:10:31
edit2Rapporteer  
Als je de topics/links goed doorgenomen had kwam je niet met dit voorstel.
hansbeens

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 28, 2012, 11:22:44
edit2Rapporteer  
Sorry probeer alleen iets meer informatie te krijgen en dat ene regeltje niet gelezen maar goed uit de reactie blijkt GEEN goede keuze.

Iemand nog een voorstel??

Vr GR Hans Beens
Michiel.
Moderator

Antwoord #8 Augustus 28, 2012, 11:31:46
edit2Rapporteer  
Het is niet 1 regeltje, Hans:

Citaat
Ondanks dat er vaak goedkope oude C-kites aangeboden worden moet je die verleiding weerstaan. Het beste en veiligste is om een Bow/SLE/Delta kite te nemen vanaf het jaar 2009 en jonger. Alle kites die ouder zijn kunnen een verouderd veiligheidssysteem hebben of zijn te erg versleten waardoor het onnodig onveiliger word.

Als je in GEAR de Aero had opgezocht dan had je gezien dat het een zeer oude kite is die naar de huidige maatstaven gewoon onveilig is!

Helaas wordt er veel te veel oude meuk aangeboden op het internet, en recent zijn er zeer zware ongelukken gebeurd met dergelijk materiaal! Vandaar dat wij fel reageren op dit soort spul.

Check de GEAR database voor beginnerskites. Er is zoveel aanbod. Het helpt om een voorkeur te hebben voor een bepaald(e) merk(en). Als je geen idee hebt van de merken, de meest verkochte merken zijn Naish, North, Cabrinha en Best. Dat wil niet zeggen dat de andere merken minder goed zijn, in tegendeel zelfs. Maar er is veel aanbod, dus zul je relatief veel van deze merken tweedehands tegen kunnen komen.

Kijk eerst dus eens wat je aanspreekt, en zoek vanaf 2009 liefst. Voor een appel en een ei kun je beter niet met deze sport beginnen als je leven je lief is...Ruim onder de €1900,- is wel goed mogelijk

hansbeens

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 28, 2012, 11:37:44
edit2Rapporteer  
Sorry dan ga ik daar naar kijken excuus
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Augustus 28, 2012, 11:43:59
edit2Rapporteer  
Sorry dan ga ik daar naar kijken excuus

We doen dit niet om te zeiken, maar onze sport heeft nogal last van negatieve publiciteit vanwege ongelukken. En het is geen toeval dat twee recente ongelukken met oud materiaal zijn gebeurd. Vandaar dat we er fel op zijn en ook een beginners gedeelte hebben aangelegd hier op het forum. Doe er je voordeel mee
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.