Naar welke kant moet de wind staan op strandhorst voor een beginner?

TommH

Berichten: 68
Augustus 31, 2012, 18:56:56
edit2Rapporteer  
Ik wil aankomende zondag naar strandhorst gaan maar weet niet of dat zo,n goed idee is. Ben nog wel een beginner.
wat is een goede winds stand bij strand horst?

Alvast bedankt
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 Augustus 31, 2012, 19:04:32
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Horst

zie rechtsboven de windgraden. grofweg 210 tot 40 graden. maar deel kan extra vlagerig zijn en of obstakels. ik ben er verder niet bekend dus misschien dat iemand anders je dat beter kan vertellen. Anders even iemand aanspreken die daar ook is. En vragen of iemand je in de gaten wilt houden.

Het is trouwens maar de vraag of het zondag gaat waaien.. Wink
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #2 Augustus 31, 2012, 19:17:17
edit2Rapporteer  
Bij Horst is het erg vlagerig en vind ik eigenlijk minder geschikt voor beginners, zeker met zuid west wat voorspelt is. Ik weet niet precies waar je woont, maar Mirns, Workum in Friensland hebben veel meer constante wind, meer ruimte en bijna altijd constante wind.
TommH

Berichten: 68
Antwoord #3 Augustus 31, 2012, 19:25:19
edit2Rapporteer  
ik woon in utrecht.. maar eigenlijk omdat ik nog een trapeze nodig heb was het idee om dan naar telstar te gaan en dan gelijk door naar strand horst. Maarja, blijkbaar geen goed idee? Sad
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Augustus 31, 2012, 19:35:03
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik mijn eerst meters gemaakt op Horst en wat ik vervelend vond als beginner was dat de vlagerigheid en door de kite veel op 12 uur te hebben (wat je veel doet als beginner) er best vaak voor zorgde dat mijn kite uit de lucht viel in ik weer naar de kant moest omdat de lijnen door elkaar zaten.

Mirns is 1,5 uur rijden, maar dan heb je constante wind en ook wat hardere (kan je op zondag wel gebruiken, denk dat de wind te weinig is in Horst). Mirns is ook gewoon ondiep.

Oostvoorne is ook een optie (1uur,16min).
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Augustus 31, 2012, 19:35:45
edit2Rapporteer  
ik woon in utrecht.. maar eigenlijk omdat ik nog een trapeze nodig heb was het idee om dan naar telstar te gaan en dan gelijk door naar strand horst. Maarja, blijkbaar geen goed idee? Sad

Het kan als beginner best wel op Horst. Vooral als het niet al te hard waait en je een flink eind uit de kant bezig bent. Het is inderdaad niet de meest optimale beginnerslocatie.  Maar als beginner heb je zelf veel invloed op "hoe goed de locatie " voor beginners is: Mirns is bijvoorbeeld een beginnerslocatie bij uitstek, je kunt er tot 800 meter uit de kant nog heel goed staan. Als je dan ziet dat de meeste beginners ( ook met kneitersharde wind) 50 meter uit de kant hun ding gaan doen is ook deze locatie voor beginners weer levensgevaarlijk.......
Vandaag op Muiderberg geweest , kun je ook een gigantisch eind uit de kant nog goed staan en wat zie je ?  Hele groepen met beginners vlak voor de kant hun ding doen: a anderen komen er heel lastig langs / gevaarlijke situaties en b. gaat er wat fout dan lig je als beginner direct op de kant ( wat er eentje vandaag dus ook knalhard deed)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.