Alternatieve energie: Tidal Kite!

jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #25 December 10, 2012, 23:07:05
edit2Rapporteer  
In Nederland kun je ook stuwmeren aanleggen, alleen moeten dat dan stuwputten worden die je leegpompt met het overschot aan opgewekte "groene" energie en vol laat stromen via turbines en zo stroom opwekt.

Alle techniek om 100% olieonafhankelijk te zijn is er al. Alleen moet de wil er zijn om het toe te passen, want het gaat niet goedkoper zijn als olie. Daarbij kun je je wel afvragen of bij het gebruik van olie op de huidige manier de lagere prijs nog wel te verantwoorden is.

Techniek is er misschien, maar is er genoeg ruimte en materiaal voor die techniek om ruim 6 miljard mensen aan energie te helpen? Een windmolen bouwen, of een stuwdam, of wat voor constructie dan ook kost onwijs veel energie en materiaal en het rendement is niet zo onwijs hoog. Door subsidies etc. is het voor een aantal bedrijven aantrekkelijk geworden om zich in die business te storten.

Mooiste voorbeeld vind ik nog wel de Toyota Prius (en elke andere hybride auto). Waarom kopen de mensen zo een auto nou? Omdat hij zuinig in gebruik is? Nee, alleen omdat het een kostenefficiënte auto is die toevallig ook nog eens vriendelijk is voor het milieu.

Milieubewust moet dus ook goedkoop zijn wil je het aantrekkelijk maken. Kortom, de hele wereld aan duurzame energie helpen is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #26 December 10, 2012, 23:20:34
edit2Rapporteer  
Leuk stukje wat overlap heeft met het onderwerp. Gaat over de getijdencentrale die men bij de b´dam wil bouwen. Vraag me alleen af of het dan niet gevaarlijk wordt met kitesurfen. Want er zal dan best wat stroming ontstaan (?)

http://www.energieplus.nl/Getijdencentrale_brouwersdam_milieuwinst_energie

edit jammer dat het 2e deel van het stuk niet te lezen valt. Vragen ze om een abonnement  ThumpDown

Wimt

Antwoord #27 December 11, 2012, 00:02:19
edit2Rapporteer  
Het is net of ik niks geschreven heb.
Ik schreef dus: water kan branden, we hebben zeeen van water, dus hebben we onveperkte brandstof voor niks. En dit is 10 jaar oude techniek.

Ben onlangs 50 geworden, door geen KHer gefeliciteerd, dit hier maakt ook al geen indruk: ik word al seniel, dement of zo, en vergeet dus misschien, dat ik al vele malen gefeliciteerd ben, en ben ik al te bijziend, om jullie lovende teksten te lezen over mijn ' waterbranden'.

Ik bsn dolende, HELP
 Angry  Grin
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #28 December 11, 2012, 09:03:10
edit2Rapporteer  
Haha Adele schreef al een liedje over brandend water Wimt, maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren Tongue
Wimt

Antwoord #29 December 11, 2012, 18:11:49
edit2Rapporteer  
Was toch ' brandend zand'?

Of was dat een andere artiest?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 December 11, 2012, 18:15:12
edit2Rapporteer  
Kunnen we het nu weer over de "tidal kite" hebben in plaats van brandend zand en daarover blèrende artiesten?
Wimt

Antwoord #31 December 12, 2012, 21:25:02
edit2Rapporteer  
Was volgens mij ' brandende liefde'.

(van Andre van Duijn  Grin)

Ps: dit heet: gezag ondermijnen van moderators  Grin, doelbewust en erg gemeen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.