Zandmotor zaterdag 3 november

Much2Much

November 04, 2012, 17:13:43
edit2Rapporteer  
Zaterdag heb ik van een hele aardige mede-kiter een lift gekregen van parkeerterrein Zandmotor (Kijkduin) naar de haven van Scheveningen (stond tijdens downwinder overpowered met me 10m).

Helaas kwam ik er later achter dat ik mijn Mystic handschoentjes waarschijnlijk bij hem in de auto heb laten liggen. Heb geen nummer en in namen ben ik ook niet zo goed. Ik weet alleen dat hij in de Vruchtenbuurt Den Haag woont en dat hij een lichtblauwe Citroen Picasso rijdt.

Mocht je hem kennen of mocht hij dit zelf lezen: ik kom graag me handschoentjes bij hem/je halen met een kratje bier/appeltaart voor de moeite.

Mvg Morris
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 November 04, 2012, 23:51:18
edit2Rapporteer  
Sorry hoor, maar zaterdag was er een forse windtoename opgegeven. Vrienden van me hebben stevig gepowered aan de 7m gehangen op de zm. Ze werden snel van het water geblazen met de 10m.

Weerbericht checken lijkt me toch wel het belangrijkste wat je doet voordat je een downwinder gaat maken! Gelukkig ben je heel aan de kant gekomen!
Much2Much

Antwoord #2 November 05, 2012, 10:38:04
edit2Rapporteer  
Wij gingen met drie man sterk het water op, windfinder, windguru en de voorspelling van Tobias uitvoerig bestudeerd. Aangezien er op dat moment niet meer dan 25 knopen was verwacht, kozen twee twintippers voor een 10m en een waverider voor een 8m. Uit ervaring weet ik dat ik mijn 10m tot circa 30 knopen kan houden, dus ik had nog een marge.

Wij werden tijdens de downwinder onaangenaam verrast. Ondanks jarenlange ervaring en heel wat downwinders hadden we dit niet aan zien komen.

Desalniettemin zijn we blij dat we heelhuids zijn aangekomen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.