H-stopper vastmaken aan Zeeko ultimate bar

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
November 07, 2012, 21:20:34
edit2Rapporteer  
Zojuist wilde ik onderstaande uitvoeren:


http://vimeo.com/35244918#


Nu kom ik er alleen achter dat het bij mij dat de safety aan de onderkant geen los draadje is zoals in het filmpje, maar een lus.
Hoe krijg ik deze ooit door de stopper heen ??



Nu heb ik per ongeluk ook de safety lijn door de safety zelf heen getrokken, mocht ik die stopper er op krijgen, hoe krijg ik deze lus weer door de safety zelf heen ?

Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #1 November 07, 2012, 21:22:40
edit2Rapporteer  
Breinaald?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 November 07, 2012, 21:24:44
edit2Rapporteer  
Breinaald?
Die heb ik niet en ook nog nooit gebruikt, maar volgens mij zijn die al dikker dan het gat van die H-stopper.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 November 07, 2012, 21:24:59
edit2Rapporteer  
Dunner touwtje van onder door chickenloop en vastmaken aan safetylijn en trekken.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #4 November 07, 2012, 21:28:01
edit2Rapporteer  
Dunner touwtje van onder door chickenloop en vastmaken aan safetylijn en trekken.
Ik heb niks dunners dan die safety aan mijn bar zitten, ja de stuurlijnen alleen eigenlijk.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #5 November 07, 2012, 21:39:29
edit2Rapporteer  
Breinaald?
Die heb ik niet en ook nog nooit gebruikt, maar volgens mij zijn die al dikker dan het gat van die H-stopper.

Zijn 2€ fzo en je kan ze in verschillende groottes en diktes halen. Dus volgens mij moet het wel lukken..
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #6 November 07, 2012, 21:50:21
edit2Rapporteer  
Ik heb nu met een heel dun stukje ijzerdraad het begin er doorheen gekregen.
Probeer nu het dikste gedeelte erdoorheen te trekken door een theelepeltje in de lus te steken, maar krijg hem er met geen mogelijkheid doorheen:

niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #7 November 07, 2012, 21:52:41
edit2Rapporteer  
Wat zeep op doen zodat het wat gladder wordt?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 07, 2012, 21:57:54
edit2Rapporteer  
Hier al eens eerder gezegd: dat filmpje klopt niet. De safetylijn moet juist NIET door de H-stopper!
Had je ook aan je shop kunnen vragen, they know Wink

Gewoon er langs laten lopen, en de stopper zelf borgen met tape of een schroef zoals H2H dat heeft gedaan. Anders bestaat de kans dat je hem verliest.

Zal straks wel ff een foto uploaden van mijn barren
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #9 November 07, 2012, 22:03:50
edit2Rapporteer  
Michiel, ik heb hem nu bijna doorheen Shocked is dat erg of niet ?
Als het erg is dan stop ik er mee en anders probeer ik hem er helemaal doorheen te halen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 November 07, 2012, 22:20:12
edit2Rapporteer  
Niet doorheen halen!!!



Hier de foto, nog zonder tape er omheen. Dat heb ik direct na het maken van deze foto gedaan, en raad ik sterk aan. Schroef kan ook, persoonlijk ben ik iets meer fan van non-destructieve constructies Grin

Overigens vaart hij al het hele seizoen met onderstaande oplossing, zonder problemen!



Bron: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42217.0
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #11 November 07, 2012, 22:28:05
edit2Rapporteer  
Als ik hem er precies zo doorheen krijg als in het filmpje, wat zou er dan fout kunnen gaan ?
Het is lastig, maar het moet wel te doen zijn...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 November 07, 2012, 22:35:44
edit2Rapporteer  
Mij is verteld door mensen die het getest hebben dat de stopper werking minder is.
Lude kan daar meer over vertellen volgens mij.

Ik had hetzelfde probleem, en mij is het toen ook afgeraden.
Nadeel is wel dat de stopper los kan schieten, vandaar de tip om deze preventief vast te zetten.

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe Notus4 kites varen. Heb zelf nu de 12m veel gevaren, alsook de 14m XLW een keer aan de tand kunnen voelen
Die zijn erg top!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #13 November 07, 2012, 22:44:07
edit2Rapporteer  
Mij is verteld door mensen die het getest hebben dat de stopper werking minder is.
Lude kan daar meer over vertellen volgens mij.

Ik had hetzelfde probleem, en mij is het toen ook afgeraden.
Nadeel is wel dat de stopper los kan schieten, vandaar de tip om deze preventief vast te zetten.

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe Notus4 kites varen. Heb zelf nu de 12m veel gevaren, alsook de 14m XLW een keer aan de tand kunnen voelen
Die zijn erg top!
Het is me nu gelukt om de stopper te bevestigen zoals op het filmpje met wat zeep, water, ijzerdraad en wat hulp van mijn vriendin.
Net ook de stop functie geprobeerd, en die lijkt gewoon net zo goed te werken als wanneer ik de safety er naast laat lopen.

Als je wil mag je mijn 10m of 7m een keer proberen hoor Smiley
Zelf kan ik er niks over vertellen want ik kan nog niet varen en heb weinig vergelijking materiaal.
Wil misschien ooit nog wel zo'n 14m XLW halen voor dagen met minder wind.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 November 07, 2012, 23:13:06
edit2Rapporteer  
Thanks

Hopelijk kan Lude en Kappuhh hier even reageren, want die hebben de stopper op die manier gevaren en getest. In de praktijk doet hij het beter zonder dat de lijn er doorheen gaat.

Overigens ben jij volgens mij beginner, dan is het überhaupt slim om die stopper helemaal niet te gebruiken. hij begrenst nl. je depowerrange. En het kost kracht om de stopper weg te duwen in geval van nood met de H-stopper erop. voor de gevorderde juist prettig, voor een beginner niet.

Je hebt nu veel moeite gedaan om het voor elkaar te krijgen, ik ben bang dat het zonde tijd is geweest  Undecided


Nogmaals, de bar werkt voortreffelijk met deze opstelling. Ik blijf het nu een van de makkelijkste systemen op de markt vinden. Slijtage valt echt 100% mee!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #15 November 07, 2012, 23:22:21
edit2Rapporteer  
Nja het gaat mij er meer om dat ik vorige keer met waterstart voorover in het water viel, daardoor liet ik automatisch mijn bar los.
En seconde later viel mijn kite in het water door dat ik de bar los liet of doordat het even windstil was.
Mijn kite viel in het water en begon later weer wind te vangen.
Mijn bar lag alleen teveel van me vandaan om er met mijn armen bij te kunnen en ik werd steeds meer richting de rotsen getrokken.
Toen was het even windstil en kon ik een duik maken naar mijn bar en weer relaunchen.
Maar vond dat redelijk gevaarlijk, of zijn er andere tips wat betreft het loslaten van de bar en er niet meer bij kunnen ?

Heb KappuH al een linkje gestuurd naar dit topic.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #16 November 08, 2012, 00:29:20
edit2Rapporteer  
Daar ben ik Wink

Lijn er inderdaad niet doorheen doen maar er bij langs. Om de lijn nu weer door de chickenloop te krijgen moet je even prutsen, maar is goed te doen. Je kunt nog overwegen om de stopper wat extra vast te zetten zoals hierboven genoemd. Maar moet zeggen dat ik nu al een hele tijd met de originele stopper vaar zonder hem vast te zetten en ondanks alle crashes niet kwijt geraakt ben. De stopper die er wel eens afschoot was nog een oude stopper, die was ge3Dprint (hoe schrijf je dat? Wink ) en klemde minder. Je zou er voor de zekerheid nog even wat plakband oid tussen kunnen doen, maar met een schroef er doorheen draaien zou ik niet doen.

Achteraf had je dus gewoon de stopper er op kunnen klikken zonder verder iets los te halen Wink
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #17 November 08, 2012, 08:12:21
edit2Rapporteer  
Ok, maar het is mij nu gelukt om de lijn er doorheen te halen, ook zit de safety lijn weer door de safety zelf heen.
Is er nu verder nog een nadeel of gevaar nu ik de safety door de stopper heen heb zitten ?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #18 November 08, 2012, 10:29:21
edit2Rapporteer  
Als de voorkant van de stopper wat vervormd knelt hij om je safety, wat gevaarlijk kan zijn. Ook kan hij dan niet helemaal tot de volle lengte uitvlaggen omdat het elastische gedeelte iets dikker is.

Bij de handleiding die je bij de stopper kreeg stond vermeld dat hij er langs moest en niet erdoor.


De nieuwe (niet 3D geprinte ) stopper hoef je niet met een boutje oid te bevestigen, deze klikt veel beter dan het vorige systeem en raakt niet kwijt.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #19 November 08, 2012, 11:32:40
edit2Rapporteer  
Als de voorkant van de stopper wat vervormd knelt hij om je safety, wat gevaarlijk kan zijn. Ook kan hij dan niet helemaal tot de volle lengte uitvlaggen omdat het elastische gedeelte iets dikker is.

Bij de handleiding die je bij de stopper kreeg stond vermeld dat hij er langs moest en niet erdoor.


De nieuwe (niet 3D geprinte ) stopper hoef je niet met een boutje oid te bevestigen, deze klikt veel beter dan het vorige systeem en raakt niet kwijt.
Ok perfect voor de duidelijk uitleg.
Ik zie nu ook pas op het plaatje staan dat de lijn langs de stopper loopt.
Op het eerste gezicht dacht ik dat hij er doorheen liep, net zoals in het filmpje.

Ik ga het vanavond allemaal even terugzetten zoals het was en klik de stopper er alleen aan vast Smiley thanks !
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #20 November 08, 2012, 11:40:15
edit2Rapporteer  
Heb het even voor je nagevraagd bij Nicolas: als je 14, 17 of 21m vaart moet bij er bijlangs. Bij de andere kites maakt het niet uit.

Het verhaal van Lude klopt verder wel, maar gold eigenlijk nog in combinatie met de 3D geprinte stopper in combinatie met de oude safetylijn (die was dikke en stugger).

Uiteindelijk maakt het voor jou dus niet uit, gewoon doen wat je fijner vindt. Zelf heb ik hem er gewoon bijlangs, stopt hij ook nog eens wat beter.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.