(online) Shop zooi

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Juli 16, 2013, 23:28:17
edit2Rapporteer  
Niet alleen op marktplaats word onveilig materiaal aangeboden, ook de (online) kiteshops doen er soms aan mee door oud of onveilig in de uitverkoop te doen om die laatste paar centen nog terug te verdienen maar waarmee je in feite niemand meer een plezier mee doet.

Om af te trappen: de Mystic chickenloop die Aquatrends aanbied als universele replacement set die nog uit de tijd komt dat de barretjes uitgerust waren met een opschroefbare centerhole:
http://aquatrends.nl/new/nl/kite-accessoires/133-mystic.html
http://aquatrends.nl/new/nl/kite-accessoires/201-mystic-maui-magic.html

feddomw
Gast
Antwoord #1 Juli 16, 2013, 23:33:28
edit2Rapporteer  
Ok, I'll bite.... De wijsheid om als shop dit nog aan te bieden snap ik niet.

http://www.gearfreak.nl/?p=productsList&iCategory=14&sName=Kites

2005/2005 kites?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 16, 2013, 23:39:46
edit2Rapporteer  
Dat oude kites nog in een rommelhoekje in de shop ligt valt nog te begrijpen, zonder enige waarschuwing in je online-shop snap ik ook de meerwaarde niet echt van al scheelt het wel dat de info correct is en het niet zoals op marktplaats als "ideale beginnerskite" neergezet wordt.

Wat vinden we trouwens van deze advertenties (ook van gearfreak) en de omschrijving die kater onder dezelfde rolleash heeft staan?

http://www.kater.nl/collectie/308/kitesurf/kiteboard-accessoires/kiteboard-leashes/232/2836/stedebr-roll-leash-2-2013.html
"  .. kitesurf & golfsurf boardleash die wel werkt en niet gevaarlijk is. Ideale leash voor op zee of op water met veel stroming. Je hoeft nu geen tijd meer te verspillen aan het zoeken naar en ophalen van je boardje. Geen dure boards meer kwijtraken en meer tijd voor wat belangrijk is, surfen!"
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 17, 2013, 07:39:59
edit2Rapporteer  
Ok, I'll bite.... De wijsheid om als shop dit nog aan te bieden snap ik niet.

https://www.gearfreak.nl/?p=productsList&iCategory=14&sName=Kites

2005/2005 kites?

Rhino6 16m is een leuk low wind speeltje voor een gevorderde kiter in het bezit van een 5 lijns bar.
Frappant dat het 2004 model - welke zelden een seizoen hebben overleefd door een ernstige constructie fout - duurder wordt aangeboden

Maar een melding zoals wij hier doen bij 2e hands was op zijn plek geweest.

Over de rolleash: zelfs in kiyeboarding.eu stond laatst dat ook deze leash gevaarlijk is Wink
Als je een rechte rug hebt haal je dit accessoire gewoon uit je schappen
feddomw
Gast
Antwoord #4 Juli 17, 2013, 08:05:51
edit2Rapporteer  
Ik ben ook zwaar anti-rolleash. Maar ja, het wordt nog steeds gemaakt door een goed en modern Duits merk die zegt dat het veilig is, dus ik snap dat men het toch koopt. Het is net fietsen met zijwieltjes, mijn kinderen hebben nooit zijwieltjes gehad, het is meer een hinder voor het leerproces. Toch zie ik nog steeds mensen met zijwieltjes voor hun kids.... bodydraggen is DE skill om te leren met je kite om te gaan, gevoel krijgen voor hoogtelopen, enz.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Juli 17, 2013, 08:41:05
edit2Rapporteer  
Ik ben ook zwaar anti-rolleash. Maar ja, het wordt nog steeds gemaakt door een goed en modern Duits merk die zegt dat het veilig is, dus ik snap dat men het toch koopt. Het is net fietsen met zijwieltjes, mijn kinderen hebben nooit zijwieltjes gehad, het is meer een hinder voor het leerproces. Toch zie ik nog steeds mensen met zijwieltjes voor hun kids.... bodydraggen is DE skill om te leren met je kite om te gaan, gevoel krijgen voor hoogtelopen, enz.
Misschien een beetje offtopic, maar ik weet niet wat er gevaarlijk is aan een rol leash ?
Ik kan me voorstellen dat een normale lease met een goede ruk in een keer op spanning komt komt te staan en hierdoor verwondingen kan veroorzaken, maar hoe gebeurt dit dan bij een rol leash ?
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 17, 2013, 08:54:10
edit2Rapporteer  
Oneindig veel topics over... http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37062.0

In de situaties dat het mis gaat, gaat het net zo goed mis met een rolleash als een andere leash. Die rolleash komt ook tegen zijn stopper aan en wordt dan een katapult.

Los daarvan: je moet als beginner goed leren bodydraggen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juli 17, 2013, 09:47:46
edit2Rapporteer  
....Het is net fietsen met zijwieltjes, mijn kinderen hebben nooit zijwieltjes gehad, het is meer een hinder voor het leerproces....

Zo denk ik er ook over. Direct van een loopfietsje (met 2 wielen) naar een versie met trappers

Echter het verschil tussen fietsen met zijwieltjes en een rolleash is dat bij de tweede optie de kans vele malen groter is op een reconstructie van je gebit of erger....Tongue

Met de kites van tegenwoordig is bodydraggen echt niet moeilijk. Ook tegen de stroming in.
Je zult nooit een goede kiter worden als je dat niet kunt!
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #8 Juli 17, 2013, 10:37:59
edit2Rapporteer  
....Het is net fietsen met zijwieltjes, mijn kinderen hebben nooit zijwieltjes gehad, het is meer een hinder voor het leerproces....

Zo denk ik er ook over. Direct van een loopfietsje (met 2 wielen) naar een versie met trappers

Echter het verschil tussen fietsen met zijwieltjes en een rolleash is dat bij de tweede optie de kans vele malen groter is op een reconstructie van je gebit of erger....Tongue

Met de kites van tegenwoordig is bodydraggen echt niet moeilijk. Ook tegen de stroming in.
Je zult nooit een goede kiter worden als je dat niet kunt!
Aah duidelijk Smiley

Zelf nog nooit op zee gekite dus niet echt last gehad van een afdrijvend board door stroming.
Maar bodydrag wel altijd overal up en downwind heen als ik weer te veel afgedreven ben.
paul56

Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #9 Juli 17, 2013, 17:55:35
edit2Rapporteer  
Ben ooit begonnen met een rolleash. Was meer de onzekerheid/angst die je als beginner hebt. 1 keer op Playa in een vlaag werd ik keihard van m'n board getrokken. De klap was zo groot dat een kunststof onderdeel van de lease brak.  Vanaf dat moment zonder rolleash gevaren. En dan merk je ook dat het een overbodige en gevaarlijke luxe is. Bodydraggen is zo simpel. Maak korte slagen en hou je board in de gaten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.