Na hoogtelopen komt...???

mijngatindelucht

Augustus 30, 2004, 11:03:14
edit2Rapporteer  
Nou twee weekjes onderweg en dat hoogtelopen is geen probleem meer. Een sprongetje met boardgrab zonder kantwissel trouwens ook niet. Maar wat is volgende stap?!

Het lukt me namelijk niet om te springen en vervolgens de andere kant op door te gaan... of is dat ook wat erg hoog gegrepen?! Ik stuur de kite omhoog, ollie, maar dan zakt de kite aan de andere kant naar beneden...of te wel ik stuur hem te ver terug. Maar als ik hem boven probeer te houden, dan spring ik er voorbij en dwarrelt hij naar beneden...om vervolgens vlak boven het water weer wind te vangen...heerlijke momenten!!! Wat is de truc?
pacific

Antwoord #1 Augustus 30, 2004, 11:06:01
edit2Rapporteer  
Ben zelf nog niet zover maar heb wel de dvd van kitefilm.com besteld. daarin wordt alles goed uitgelegd.
Emiel

Antwoord #2 Augustus 30, 2004, 11:07:05
edit2Rapporteer  
als je transition gaat doen moet je je kite niet boven je hoofd hangen maar gewoon doorsturen ;D en je kan beter eerst een 360 gaan doen ofzo, maar naar mij moet je niet luisteren... ik deed als eerste trick 360 kiteloop :Smiley en das nog steeds mijn favoriet
mijngatindelucht

Antwoord #3 Augustus 30, 2004, 11:14:22
edit2Rapporteer  
Met die kiteloops heb ik geen goede ervaring...werd op mijn tweede dag gesleept omdat de kite was geloopt...ik denk nou dan moet ik em maar terug loopen...geen goed idee...100 meter verder en bijna op het strand eindelijk onder controle...het schijnt dat je ook de bar gewoon kunt draaien... leren in de praktijk...fijn! Dus ff geen kiteloops meer voor mij!
slufterhufters.com

Antwoord #4 Augustus 30, 2004, 11:24:02
edit2Rapporteer  
bij het begin beginnen.
leer eerst tooside varen, 2 kanten uit.
een backrol, 2 kanten uit.
360, 2 kanten uit.

dat is de basis, als je dat kan en goed beheerst in elke wind sterkte dan komt de rest vanzelf.

ik zie zoveel kiters die 1 jaar of 2 jaar bezig zijn en niet eens de basis beheersen, maar willen wel de vetste tricks doen.

door veel te vallen leer je ook veel, onthoud wat je fout doet en verbeter dat.

ik ben de laatste tijd veel bezig met basis tricks, zoals een 360, 720, 1080 maar dan wel 2 kanten op.
of de backrolls, dubbele of 3 dubbele, ook 2 kanten op.
daarmee train je je kite controle, en zet weer aan tot brutere tricks.

kortom je moet uren maken, geduld hebben, en niet gelijk een uitgehaakte backroll met kiteloop intoblind met survespass willen doen omdat dat stoer is.

neem je tijd met leren, oefen een trick net zolang door tot die perfect is en automatisch gaat.

Gerrit Renooij
Gast
Antwoord #5 Augustus 30, 2004, 11:40:41
edit2Rapporteer  
Als je in de sprong weer omlaag gaat dan moet de kite ook omlaag anders bungel jij met kite en al recht omlaag en dat resultaat ken je al...

Dus zorg ervoor dat de kite naar recht beneden gaat ( door de power zone)en je hebt bijna altijd een fluwelen landing!

Als dat lukt dan wordt het tijd voor andere triks

Nou twee weekjes onderweg en dat hoogtelopen is geen probleem meer. Een sprongetje met boardgrab zonder kantwissel trouwens ook niet. Maar wat is volgende stap?!

Het lukt me namelijk niet om te springen en vervolgens de andere kant op door te gaan... of is dat ook wat erg hoog gegrepen?! Ik stuur de kite omhoog, ollie, maar dan zakt de kite aan de andere kant naar beneden...of te wel ik stuur hem te ver terug. Maar als ik hem boven probeer te houden, dan spring ik er voorbij en dwarrelt hij naar beneden...om vervolgens vlak boven het water weer wind te vangen...heerlijke momenten!!! Wat is de truc?

Otto

Antwoord #6 Augustus 30, 2004, 11:49:02
edit2Rapporteer  
je moet juist niet de kite helemaal de andere kant op sturen
je moet eerst voordat je gaat springen veel vaart maken en dan heel erg je board edgen dan tegelijkertijd je vlieger omhoog sturen en de kracht vrijlaten (zelf dus een ollie maken) en dan weer de vlieger terug naar beneden sturen
wat jij doet is je vlieger helemaal doorsturen en dan moet niet want dan krijgt de vlieger geen druk meer en dan val je als een baksteen uit de lucht (believe me)
voor de rest is het gewoon een kwestie van oefenen ikzelf begon eerst gewoon met sprongen maken en goed proberen te landen de rest komt vanzelf, probeer ook wat filmpjes te kijken op het internet om te kijken hoe hun springen en dat je ook tricks ziet van... owh die kan ik zelf misschien ook wel

suc6

greetz
mijngatindelucht

Antwoord #7 Augustus 30, 2004, 11:50:49
edit2Rapporteer  
Tooside varen lukt ook goed...komt waarschijnlijk door het snowboarden! Vind sowieso veel overeenkomen! Springen zal wel anders zijn... Hoe gaat een backroll? Houd je dan de vrieger in de vaarrichting en spring je hem door te ollien?

En bij zoon transition, ben je dan heel bewust je kite aan het sturen? Stel dat je naar rechtsvaart...kite omhoog je komt los...en dan?
Otto

Antwoord #8 Augustus 30, 2004, 11:59:11
edit2Rapporteer  
neej je meot eerst vaart maken
en dan je vlieger beetje op 1 uur zetten als je dan genoeg vaart hebt nog hard afzetten en je board 8erovergooien
Yannick

Antwoord #9 Augustus 30, 2004, 12:06:46
edit2Rapporteer  
1 uur? en welke kant vaar je op Wink
KiteDemon

Antwoord #10 Augustus 30, 2004, 12:20:25
edit2Rapporteer  
Bij een transition juist niet te veel vaart maken anders krijg je dat pendulum effect en kom je als een baksteen uit de lucht donderen.
Dus eerst afremmen en je kite naar 12 of 13 u sturen en afzetten zoals bij een gewone sprong maar dan met veel minder voorwaartse snelheid.
Je kite in de sprong doorsturen naar de andere vaarrichting en als je het goed doet dan voel je de trekkracht naar de andere vaarrichting zonder dat je onder je kite doorslingert en je niet stilvalt bij de landing.
Maar eerst gewoon leren springen en landen. Zorg in iedergeval dat je altijd met je neus downwind landt voor zachte en vloeiende landingen.
Otto

Antwoord #11 Augustus 30, 2004, 12:28:17
edit2Rapporteer  
als je naar recht vaart
maar xfer ik vind als het snel gaat dat het er wel heftiger uitziet Tongue
mijngatindelucht

Antwoord #12 Augustus 30, 2004, 12:35:04
edit2Rapporteer  
Ok bedankt voor alle tips! Genoeg om morgen weer aan de slag te gaan..!
KiteDemon

Antwoord #13 Augustus 30, 2004, 12:37:37
edit2Rapporteer  
Bij een vloeiende transition moet je de voorwaardse snelheid juist minderen om ook weer vloeiend de andere kant op te kunnen landen zonder helemaal stil te vallen.
Bij een gewone sprong waarbij je weer in dezelfde vaarichting landt kan je het beste zoveel mogelijk snelheid maken om hoog te gaan.
Gewoon blijven oefenen en proberen om kitekontrole te krijgen en dan weet je wat ik bedoel.
En als je de kite een beetje door hebt dan kan je er een back- of frontloopje bij doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.