Lessen voor beginner in maart (en niet pas half april!) ? :)

BaSS

Maart 18, 2013, 03:17:16
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Ik ben alweer 36 en deze winter werd ik plots gegrepen door het kitesurf virus en heb ik na veel lezen kitespullen aangeschaft, kites (Slingshot RPMs), bars, droogpak, wetsuit, harnas, schoenen, handschoenen.. kortom helemaal klaar om de kou te trotseren.

Kortgeleden ben ik gaan rondmailen op zoek naar iemand die mij wat lessen kon geven, maar wat blijkt iedereen begint pas halverwege april ergens met de lessen.

Ik snap dat je als beginner vaak in het (koude) water ligt, maargoed daar dacht ik dat droogpak voor te hebben, toch? Het is nu ook lekker rustig nog op het water, het leek mij dus eigenlijk perfect een paar uurtjes hier en daar.

Lang verhaal kort, ken of ben je iemand  die nu reeds eerder lessen geeft (of wil geven), laat het mij even weten, dank!
Liefst bij muiderberg (15 mins bij mij vandaan, hilversum), maar enkhuizen (vroegere woonplaats was grootebroek), hoorn, schellinkhout, ijmuiden, scheveningen ook allemaal prima. Doordeweeks of in het weekeinde en tegen betaling natuurlijk.

Bas

(ik heb vroeger overigens powerkites gevlogen en veel gewaterskied - ik snap dat dit wat anders is, maar ik neem toch stiekum een beetje aan dat veel zaken me niet geheel vreemd zouden moeten zijn?)

geloof68

Antwoord #1 Maart 18, 2013, 09:38:02
edit2Rapporteer  
Is het droogpak voor de instructeur of voor jou?
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Maart 18, 2013, 11:31:27
edit2Rapporteer  
Zaterdag was het water 1 a 2 graden boven 0 op het Ijsselmeer. Om te kiten al zeer koud, om in stil te staan en les te geven niet te doen. Denk niet dat je snel iemand vind die met de huidige kou wil lesgeven tenzij het opeens een stuk warmer wordt Smiley.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #3 Maart 18, 2013, 13:04:41
edit2Rapporteer  
kite-droogpakken zijn niet bedoeld om lang mee in het water te liggen. Dan zou je zo'n offshore reddingspak moeten kopen, maar dat is niet echt relaxte qua bewegingsvrijheid. Wink
Ik zou je echt afraden nu al te gaan lessen en lekker even te wachten tot de temp wat gaat klimmen richting de 8 - 10 graden.

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm

http://www.rws.nl/geotool/watertemperatuur.aspx?cookieload=true

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 18, 2013, 15:01:02
edit2Rapporteer  
Succes met je zoektocht... ik zou ff in zuidspanje, marokko of de antillen je vraag nog een keer stellen. Daar zal je meer succes hebben. ik pas. spreek je in eind april weer.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Maart 18, 2013, 15:11:32
edit2Rapporteer  
Als je naar Ouddorp wil rijden hebben wij een vroegboekactie, als het komend weekend een beetje te doen is dan staan er al een paar te trappelen!
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Maart 18, 2013, 15:47:00
edit2Rapporteer  
brrrrrr... bikkels daar in oldvillage. Wink
BaSS

Antwoord #7 Maart 18, 2013, 16:52:40
edit2Rapporteer  
Jongens ik ga natuurlijk helemaal niet in het water liggen, dat zei ik maar uit valse bescheidenheid !  Grin

Je ziet in die zwart-wit polygoon filmpjes altijd mannen die met blote handen en in temperaturen van min tien graden metershoge dijken opwerpen. Dus ik dacht één van hun nazaten geeft vast wel ergens kite-les. Bij ouddorp kennelijk!

Ed ik stuur even een mailtje, mocht iemand anders in de buurt nog aan de slag gaan, ik houd me aanbevolen.
joosie

Antwoord #8 Maart 18, 2013, 20:08:45
edit2Rapporteer  
Hallo Bas,

kijk eens op www.2b-real.nl

Misschien heeft Bas Busselaar al tijd voor je, http://www.2b-real.nl/kitesurfschool/kitesurflessen
Lessen zijn op;
•Kitespot Medemblik
•Kitespot Schellinkhout
•Kitespot Andijk
•Kitespot IJmuiden
•Kitespot Wijk aan Zee Aloha
succes met je lessen

BaSS

Antwoord #9 Maart 18, 2013, 20:41:15
edit2Rapporteer  
Bedankt Joosie, ik ga informeren!
Haring High Richardt

Antwoord #10 Maart 19, 2013, 12:06:37
edit2Rapporteer  
http://www.kitesurfschool.org/

Yelle geeft zelf les in een droogpak, en in noord Holland dusss.................................. .. even mailen  ThumpsUp  Grin

Doe hem gelijk de groeten van mij   ThumpsUp 
2B

Geen avatar

Antwoord #11 Maart 19, 2013, 12:39:57
edit2Rapporteer  
Hoi Bas,

super enthousiast man, leuk! Heb je zojuist gebeld, maar niet gesproken.

Uit veiligheidsoverweging geef ik pas les als het wat warmer wordt.
Jammer dat ik je enthousiasme niet verder kan stimuleren op dit moment, wie weet op een later tijdstip.

@joosie relaxt man, waardeer ik!

Greetz,
2B-Real kiteboarding
BaSS

Antwoord #12 Maart 19, 2013, 13:04:23
edit2Rapporteer  
@Richardt, heb Jelle inmiddels gesproken, aardige kerel! (we houden contact)

Ah, ja ik zie het Bas (2B-Real), ik heb je mail ook inmiddels ontvangen (dank dank!).
Zeer bedankt voor de reactie, mijn volledige begrip overigens.

Ik kijk er naar uit jullie tzt als ervaren-beginner op het water tegen te komen, zo behulpzaam en vriendlijk ben ik ze nog maar zelden bij andere hobby's van me tegengekomen.

Dank!
Haring High Richardt

Antwoord #13 Maart 19, 2013, 13:31:06
edit2Rapporteer  
Voor je 36 ben je eigenlijk te jong voor Schellinkhout, daar vare alleen maar ouwe lulle boven de 50   Grin Cool
Maar vooruit, omdat je zo entouisast ben welkom op schellinkhout  ThumpsUp  ThumpsUp  ThumpsUp

http://vimeo.com/56055107

BaSS

Antwoord #14 Maart 19, 2013, 14:20:50
edit2Rapporteer  
Dat zou perfect zijn in mijn geval, mijn beste vrienden zijn alle 40+ en 50+ en die moet ik nog met het virus besmetten...
Dat wordt Schellinkhout dus...

Ik zie nu overigens dat ik op je website al meerdere filmpjes heb zitten kijken! Ik lach me rot om dat slappe gelul op de achtergrond haha. Ook het commentaar op het filmpje hierboven is weer hilarisch, voor de lol hoef je niet te kiten zie ik al Smiley

En natuurlijk Mark Knopfler eronder... perfect!  ThumpsUp

Kan niet wachten!
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #15 Maart 19, 2013, 15:48:55
edit2Rapporteer  
@Richardt, heb Jelle inmiddels gesproken, aardige kerel! (we houden contact)

Ah, ja ik zie het Bas (2B-Real), ik heb je mail ook inmiddels ontvangen (dank dank!).
Zeer bedankt voor de reactie, mijn volledige begrip overigens.

Ik kijk er naar uit jullie tzt als ervaren-beginner op het water tegen te komen, zo behulpzaam en vriendlijk ben ik ze nog maar zelden bij andere hobby's van me tegengekomen.

Dank!
Goed om te horen Smiley
Ik heb zelf ook bij Bas gelest Grin
rsnn

Antwoord #16 Maart 27, 2013, 22:47:12
edit2Rapporteer  
Heb zelf aanstaande maandag een opfriscursus geboekt bij Medemblik Grin.
Ruim 1.5 jaar geleden een cursus gedaan, toen tijdje in buitenland gewoond, en nu m'n eigen spullen aangeschaft..!

Hoop dat m'n 5/4 wetsuit, 6/5 sokjes, 3/2 handschoentjes, 3/2 muts en 1,5mm onder hempje genoeg zijn tegen de kou a.s. maandag! Ik heb er in ieder geval super veel zin in!! Hopen dat er genoeg wind is zodat 't niet verplaatst hoeft te worden Smiley, vooralsnog worden er 15 a 17 knoopjes verwacht..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.