@loha, hier ga je erg kort door de bocht!

Je hebt er geen ervaring mee en oordeelt zonder te testen (check in deze context niet het Clone Go Pro topic

)
De meeste boardshapers gebruiken ze louter voor de prototypes, daar de gemiddelde leek meer fout kan doen wat afstelling betreft dan goed. Dat geldt ook voor afstelbare bridles e.d. op kites. Dat zie je nog nauwelijks (gelukkig), behalve op prototypes

En zoals ik ook duidelijk zei is dit voor zelfbouwers en prototyping. En er zijn zelfs hier in NL shapers die ze daarvoor gebruiken. Productiemodellen krijgen uiteindelijk FFS of FCS.
Ik snap je afweging wat sterkte betreft, maar dat kan ik uit ervaring geheel ontkrachten.
Zeer stijf en niets beweegt.
En ja, ik heb de afstellingen getest, en het maakt enorm veel uit.
Zeker voor een waveboard wat men gebruikt voor het kiten:
rechtuitstabiliteit, upwind ability en wendbaarheid kunnen fors veranderen door alleen al bij een thruster set-up de vinnen 1cm dichter naar elkaar toe te zetten in de lengterichting gezien.
De hoeken hebben grote invloed op low-end, eindsnelheid en natuurlijk de wendbaarheid.
Dit is een niche product voor een kleine markt!
Niet voor de massa!
Juist voor zelfbouwers - die geen graad in vin-plaatsings-kunde hebben - een uitkomst!

En wat sterkte betreft, ze zitten al 4 jaar onder mijn (prototype) board, en zit regelmatig op de grond. Nog nooit een probleem mee gehad, en ze zitten nog steeds hardstikke strak vast.