Wimt
|
Ja, Drifter, doe je jouw naam eer aan. Heb jij jouw driften niet in bedwang. Een spreekwoord zegt: als de vos passie preekt, boer pas op je kippen. Heb hem wel eens, Drifter, ontmoet bij de snackbar. Terwijl ik een patatje oorlog nam, nam hij een kippetje. En als ik bedoel ' nam een kippetje' , dan bedoel ik ook, dat hij dat kippetje nam. Als een driftig beest ging ie tekeer. En, terwijl ie zat te schranzen, keek ie naar het mooie kippetje achter de balie. Wat driftig weer, zo, . Zij had nog niks in de gaten, en ik weet, zij is er ook als de kippen bij. Drifter likte zijn lippen af, alsof haar vocht er al op zat. Nou weet ik niet of passievossen aan voorspel doen, maar deze keer zat het er niet in. Een paar andere bezoekers en ik, gingen er snel vandoor, de deur was nog niet dicht, of het dons en veren vlogen al in het rond, samen met serveersters schortje. Ja, mvbtje, of Drifter zijn driften in bedwang heeft, dat moet ik ontkennend beantwoorden. Drifter stond op de nominatie om een lintje te krijgen, maar dat zag ik echt niet zitten. Voordat Beatrix dat lintje erop zou prikken, zou hij haar pri...echt joh..
Ben later toch nog teruggegaan om mijn salamiworst op te halen. Zal maar niet zeggen waar ik die vond, samen met mayonaise (denk ik) al heb ik nooit worst met mayonaise gehad. Afijn, ze haalde 'm eruit, en deed die gewoon in de pan!. Ik zei dat ik dat vies vond, toen zei ze dat zij 'm ook al uit Drifter had gehaald. Nou, laat die pindasaus maar zitten.. Hoeft ook niet zei ze, ik zit nu in de ketchup periode, dus dat krijg je er gratis bij. Dit werd teveel voor mijn driften, dus kon het bordje 'open' naar de binnenkant kon worden gedraaid. Zo, wat open was ze, en dat voor zo'n gesloten meisje. Haar braadpan was nog heet, mijn worstje mocht er meteen in, geen mayo nodig. Ik snap Drifter wel...
Daarna vroeg ze of ik een voetbalclub kende. Ja, wat bedoel je, zei ik, PSV, Ajax, Feyenoord? Maakt niet uit, zei ze, mag ook een rugbyclub zijn. Tsja, toen voelde ik 'm wel, ik was blijkbaar niet bevredigend. Tsja, zei ik, dat kan ik nu allemaal niet zo snel regelen. Je hebt gelijk zei ze, heb je ook een klopboormachine, want mijn mixer voel ik niet meer. Die komt niet meer over, om zo maar te zeggen...
En ik wastte mijn armen maar schoon, en ging naar huis. 's Nachts dacht ik weerwolf te horen,huilen...kan dus een lokroep zijn geweest..
Sommige mensen sparen jaren supermarkt zegeltjes, om dan eindelijk betaald, dit mee te kunnen maken, en ik maak dit mee, allemaal in 1 avond nacht en etmaal, wow toch!
Dit bedoelde je toch Drifter, met een 'open' discussie?
Later ben ik nog teruggeweest, en ja hoor: haar lokroep had gewerkt, en de ketchup en mayo lag overal. De rugbyclub was nog langs geweest.. De belastingambtenaar, was ook nog langs geweest voor een 'naheffing'. Ging om btw geloof ik. Belasting Toegevoegde Waarde. Moet zeker een belasting voor haar zijn geweest, zo'n hele rugbyclub, maar of dat nou toegevoegde waarde had.., daarover was de ambtenaar met haar aan het naheffen. Hij kreeg 'm in ieder geval omhoog.
Toch lijkt me jouw leven verder wel saai, Drifter. Jij komt vrouwen tegen, die zich schaars kleden, ik kom alleen maar vrouwen tegen, die zich ontkleden.
|