Samen kunnen we alles maken ;)

OandO

Geen avatar

Mei 15, 2013, 12:35:14
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ik vroeg me af of er belangstelling is om samen een topic te vullen met de maten van kite-waveboards. Het gaat dan om maten zoals , lengte , breedtes, scoop rocker verloop, diktes.

Producenten van surfboard blanks hebben hier vaak een standaard afbeelding voor, waar ze alle gegevens op invullen.  Als nu iedereen, die bouwt, wil bouwen of die gewoon bereid is de gegevens van zijn/haar board te delen, in dit topic een ingevuld schemaatje achterlaat dan kan een ieder die een waveboard wil bouwen, zijn of haar ideale board er uit halen.

Ik heb een plaatje bijgevoegd. Links is het voorbeeld en rechts kun je zelf invullen.
Het enige dat je moet hebben is een rechte lat van 2 meter, waar je het midden van bepaalt. Dit punt leg je dan op de bodem van het board ook weer precies in het midden. Nu de afstanden van de lat tot je board opmeten en in de tekening op de aangegeven posities invullen. De dikte kun je opmeten door bijvoorbeeld 2 houten kleerhangers aan 1 kant met de punten aan elkaar te schroeven en zo een soort caliper creërt.

Een leuk klusje toch voor een windloze druilerige dag Wink

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.