Hoe dunner hoe meer flex hoe korter het board draait in de gijp maar voor het echte wave rijden is een dun hek dan weer minder want de golf neemt het board minder mee (zinkt achteraan terwijl de golf er zowat overheen loopt als je niet genoeg snelheid hebt).
Dat kort draaien is wel leuk: dat ervaar ik met mijn houten triplex wave boardje
Je maakt je eigen blanks? Dat is tof! Dan denk ik dat je een van de weinigen bent in Nederland? Ik ben zelf (samen met een shaper (holanda)) momenteel ook bezig met het shapen van een van een boardje, niet om te kiten, maar voor in de golven.
Mag ik je vragen hoe jij je blanks maakt en of je ze ook voor anderen maakt?
Ik maak aan de hand van een kopieermal, die de exacte vorm van de dwarsdoorsnede van het board heeft, een stringer. Deze stringer wordt, na het vormen van het EPS-schuim, met 2K- PU-hars tussen de twee board helften gelijmd. Daarna wordt de gewenste outline aan de hand van een sjabloon opgetekend en uitgegloeid. Het resultaat is een superstrakke blank waar alleen de rails en de eventuele V- of concaaf bodem nog in aangebracht moeten worden.
Ik maak ze inderdaad ook wel voor anderen. Mocht daar interesse voor zijn, laat het me maar weten via PBtje of mail.