Dekvorm waveboard?

OandO

Geen avatar

Mei 18, 2013, 19:36:29
edit2Rapporteer  
Ik was altijd in de veronderstelling dat het dek vanaf ongeveer het dikste punt tot aan het puntje van het hek een rechte lijn was, maar op dit plaatje loopt het dek achteraan weer iets omhoog, dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de rocker, omdat anders het hek te dun zou worden, kan iemand dit bevestigen? http://surfblanksaustralia.com/shop-online/shop/machined-blank-pdf/5-4-mf-square-tail-detail
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 18, 2013, 20:08:39
edit2Rapporteer  
Is het niet zo dat ze dimensioneren op de rocker en kerndikte (flex) en dat de denkvorm daar een afgeleidde van is?
OandO

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 19, 2013, 00:53:39
edit2Rapporteer  
Ja, zoiets bedoelde ik volgens mij  Smiley
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Mei 19, 2013, 12:10:43
edit2Rapporteer  
Hoe dunner hoe meer flex hoe korter het board draait in de gijp maar voor het echte wave rijden is een dun hek dan weer minder want de golf neemt het board minder mee (zinkt achteraan terwijl de golf er zowat overheen loopt als je niet genoeg snelheid hebt).

Dat kort draaien is wel leuk: dat ervaar ik met mijn houten triplex wave boardje
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 19, 2013, 18:51:02
edit2Rapporteer  
wat zijn de prijzen van deze blanks Mko? Heb je daar al naar geinformeerd?

OandO

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 19, 2013, 21:20:58
edit2Rapporteer  
Nee ik maak mijn eigen blanks Jarno. Ik was alleen op zoek naar scoop/rocker maten en kwam daar terecht.
Kamo

Antwoord #6 Mei 19, 2013, 23:29:21
edit2Rapporteer  
Als je een vinbox wil plaatsen heb je een zekere dikte nodig, dat is de belangrijkste reden.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 20, 2013, 09:13:41
edit2Rapporteer  
Hej mko,

Je maakt je eigen blanks? Dat is tof! Dan denk ik dat je een van de weinigen bent in Nederland?
Ik ben zelf (samen met een shaper (holanda)) momenteel ook bezig met het shapen van een van een boardje, niet om te kiten, maar voor in de golven.

Mag ik je vragen hoe jij je blanks maakt en of je ze ook voor anderen maakt?

Thanks

Jarno
OandO

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 20, 2013, 11:45:31
edit2Rapporteer  
Ik maak aan de hand van een kopieermal, die de exacte vorm van de dwarsdoorsnede van het board heeft, een stringer. Deze stringer wordt, na het vormen van het EPS-schuim, met 2K- PU-hars tussen de twee board helften gelijmd. Daarna wordt de gewenste outline aan de hand van een sjabloon opgetekend en uitgegloeid. Het resultaat is een superstrakke blank waar alleen de rails en de eventuele V- of concaaf bodem nog in aangebracht moeten worden.

Ik maak ze inderdaad ook wel voor anderen. Mocht daar interesse voor zijn, laat het me maar weten via PBtje of mail.

Grtz. Martin.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.