Aanschaf nieuwe kite Cabrinha Switchblade 2013

Boompie

Geen avatar

Juli 03, 2013, 13:54:03
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik kite al een tijdje (+/- 6 jaar) en ben op zoek naar een nieuwe kite. Ik heb in het verleden ooit eens een keer met een Cabrinha Switchblade gekite en dit beviel erg goed. Ik zit nu alleen te twijfelen aan de maat. Welke maat zullen jullie adviseren?

Ik heb nu twee kites:
- Naish Torch 12m2 uit 2007
- Naish Raven 9m2 uit 2007

Ik weeg 65kg en mijn lengte is 1,83m. Ik beschouw mezelf als een intermediate kiter.

De Naish Raven begint al aardig wat slijtage te tonen. De afgelopen weken heeft het behoorlijk gewaaid en de Naish Raven 9m2 was hier te groot voor. Ik heb toen met de kite van mijn broer (Naish Torch 7m2 uit 2012) gekite maar vond deze erg zenuwachtig. Helaas hier een gekneusde rib aan over gehouden na een sessie  Angry.

Het de-power system van de Cabrinha Switchblade sprak mij erg aan.

Alsvast bedankt voor de reacties.

Grtz
Hans

Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Juli 03, 2013, 14:20:53
edit2Rapporteer  
Allicht is een 7m torch "zenuwachtig" als je dat niet gewend bent.

Ik ken de SB niet maar met jouw gewicht kom je denk uit op een 10-6 of 10-7 quiver.
Zoek anders de windrange chart even op en google op reviews van andere kiters.
geloof68

Antwoord #2 Juli 03, 2013, 14:24:09
edit2Rapporteer  
Dat is een compleet andere kite dan je Raven!!!!! Als je voor Cabrinha wilt gaan, zijn er ook nog andere keuzes te maken. De aansluiting met je huidige kites kan dan logischer zijn, tenzij je je huidige kites kwijt wilt.
joshhgv

Geen avatar

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Juli 03, 2013, 15:55:33
edit2Rapporteer  
SB superkites. Erg stabiel vooral en niet zenuwachtig. goeie lift
Boompie

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 03, 2013, 17:04:33
edit2Rapporteer  
Jelle,
Misschien is zenuwachtig niet het goede woord maar het is een behoorlijke snelle kite en bij kleine foutjes wordt ik aardig afgestraft Roll Eyes.

Geloof86,
Ik weet dat de Raven een compleet andere kite is  Smiley. Alleen wordt de kans groter dat één dezer dagen mijn Raven compleet versleten is en ik ben dus opzoek naar een vervanger hiervoor. Aan welke kite zit jij dan te denken in de Cabrinha lijn?
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #5 Juli 03, 2013, 17:52:00
edit2Rapporteer  
Waarom moet het precies de cabrinha lijn zijn eigenlijk en niet een ander merk zoals North/naish/airrush/liquid force/ocean rodeo etc?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juli 03, 2013, 18:35:21
edit2Rapporteer  
Nja de Switchblade zal wel aan je verwachtingen voldoen, deze kite zou je juist kunnen kiezen wanneer je van een Raven afkomt.

De Switchblade is extreem stabiel, veel depower, veel hangtime, hoog springen en een hele grote windrange.
geloof68

Antwoord #7 Juli 03, 2013, 19:20:05
edit2Rapporteer  
Ik ben geen Cabrinha-kenner, maar ik zie weinig boostende Switchblades. Pulleys toch --> trager sturen. Is de Convert nu vrij van pulleys? De Switchblade heeft wel veel verschillende maten en dan is uitbreiding ideaal.
Marc_87
Moderator

Antwoord #8 Juli 03, 2013, 20:01:47
edit2Rapporteer  
Ik ben geen Cabrinha-kenner, maar ik zie weinig boostende Switchblades. Pulleys toch --> trager sturen. Is de Convert nu vrij van pulleys? De Switchblade heeft wel veel verschillende maten en dan is uitbreiding ideaal.

Moet je even wat footage opzoeken van Rory, die ging echt hoog met de Switchblade. Toen ik de 2010 had ging het ook lekker hoor!

En pulley zeggen niets over hoe hoog je met een kite kan springen. Wink
Boompie

Geen avatar

Antwoord #9 Juli 03, 2013, 20:18:45
edit2Rapporteer  
Waarom moet het precies de cabrinha lijn zijn eigenlijk en niet een ander merk zoals North/naish/airrush/liquid force/ocean rodeo etc?

Cabrinha sprak mij aan qua stabiliteit, wind range en depower en ik weet niet waar ik de cabrinha lijn mee kan vergelijken met dezelfde eigenschappen.
geloof68

Antwoord #10 Juli 03, 2013, 21:53:21
edit2Rapporteer  
Er zijn tegenwoordig genoeg freeeride kites met een breed inzetbereik. Ook bij Naish kun je terecht hoor. Arend, kom er maar in!

Hoog springen heeft inderdaad niets met die pulleys te maken, was een slecht grapje van mij. Op de diverse kitefora worden de Cabrinha kites geassocieerd met beginners-van-een-bepaalde-leeftijdscategorie. Qua kwaliteit en R&D ziet het er overigens goed uit.

Marc lepelt zo een lange lijst met kanshebbers op, die jou weer meer plezier en vertrouwen kunnen geven bij zowel weinig als veel wind. Ik ben bevooroordeeld, dus ik houd me even op de vlakte.
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #11 Juli 03, 2013, 21:59:05
edit2Rapporteer  
Jelle,
Misschien is zenuwachtig niet het goede woord maar het is een behoorlijke snelle kite en bij kleine foutjes wordt ik aardig afgestraft Roll Eyes.

Precies. Daarom heb ik ook geen C.
CouchKiter

Geen avatar

Antwoord #12 Juli 03, 2013, 22:46:07
edit2Rapporteer  
Hè Hans, ik vaar de 8 en 11m sb 2013. Erg relaxed en stabiel varen. Eerst ff een keertje huren van een winkel en zelf gevoel bij krijgen. Hiervoor Core GT gevaren. Ook prima, maar deze moet je meer actief varen en dan word je wat sneller "afgestraft" als je even niet zit op te letten.
Voor jouw gewicht is wellicht 7-10 combi goed, afhankelijk van de omstandigheden op jouw eigen spot.
Boompie

Geen avatar

Antwoord #13 Juli 03, 2013, 22:58:36
edit2Rapporteer  
Hè Hans, ik vaar de 8 en 11m sb 2013. Erg relaxed en stabiel varen. Eerst ff een keertje huren van een winkel en zelf gevoel bij krijgen. Hiervoor Core GT gevaren. Ook prima, maar deze moet je meer actief varen en dan word je wat sneller "afgestraft" als je even niet zit op te letten.
Voor jouw gewicht is wellicht 7-10 combi goed, afhankelijk van de omstandigheden op jouw eigen spot.

He Couchkiter,

Ik ben van plan om eerst de kite te testen. Waarschijnlijk kan ik hem lenen/huren bij Eurofun in Zevenhuizen of Scheveningen. Ik kite op de volgende spots: Slufter, Autostrand en Brouwersdam.

Waar heb jij de kites gekocht en wat heb je ervoor betaald?
CouchKiter

Geen avatar

Antwoord #14 Juli 03, 2013, 23:05:33
edit2Rapporteer  
Ik heb je net een pb gestuurd.
Boompie

Geen avatar

Antwoord #15 Juli 03, 2013, 23:33:05
edit2Rapporteer  
Ik heb je net een pb gestuurd.

geloof68

Antwoord #16 Juli 03, 2013, 23:39:20
edit2Rapporteer  
De Cabrinha's zijn overigens ook geschikt voor het snowkiten he Marc en CouchKiter Wink. Volgende winter hopelijk weer meer sneeuw en wind.
Marc_87
Moderator

Antwoord #17 Juli 04, 2013, 00:06:26
edit2Rapporteer  
De Cabrinha's zijn overigens ook geschikt voor het snowkiten he Marc en CouchKiter Wink. Volgende winter hopelijk weer meer sneeuw en wind.

Uiteraard zijn die geschikt, zal morgen even een aantal andere kite opnoemen die goed in dit rijtje passen.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Juli 04, 2013, 08:23:46
edit2Rapporteer  
Met jou gewicht zou ik echt een 9- 7 of 6m kiezen... de Switchblade heeft een zeer goede low end dus met de 9 in 15 kts moet je met gemak weg kunnen als een beetje kan varen.
Boompie

Geen avatar

Antwoord #19 Juli 04, 2013, 08:46:56
edit2Rapporteer  
Mmmm... ik zit nu te denken om mijn kites te verkopen (als dat mogelijk is  Roll Eyes) en twee nieuwe te kopen. Ik begin te neigen naar een 7 en een 10.

Is Cabrinha SB 7m2 te handelen bij de 35 knopen? Ik weet dat ervaring meespeelt, maar toch...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.