blue bit, ik ben aan het kijken om eind september die kant op te gaan, zijn er nog meer spots in de buurt?
wat kan je me vertellen over de wind daar?
wat zijn de aanraders?
bedankt alvast
uhm, cabanas de tavira (zee), praia da barril(zee), arroteia (lagune en zee) is een groepje spots. Als daar geen wind is dan is er wel wind bij Faro (45 minuten rijden) of Alvor (2 uur rijden), en mocht het helemaal triest zijn dan zou je nog naar tarifa kunnen rijden (3 uur), dan is daar zeker wind.
De spot bij Faro is te gek, maar een tering eind lopen. Daarnaast wordt het kiten daar gedoogd, dus we zijn er ook wel eens weggestuurd door maritieme politie. In principe kun je dan over de duin lopen met je kite, en dan stap je de zee in. Maar een superstrakke lagune met op de achtergrond het vliegveld van Faro en de stad is dan toch beter dan de zee.
Arroteia is ook te gek, mooie lagune waar je alleen naar toe kunt lopen tijdens laagtij, en je moet lopen aangezien eerste stuk een mosselkwekerij gebeuren is. Vervolgens kom je bij een lagune uit en daar kun je kiten en eventueel loop je aan de overkant over de duin en springt de zee in.
Maar is wel allemaal best wel local allemaal, in cabanas de tavira zit in ieder geval kitesurfschool eolis. Mocht je daar zijn dan zou ik daar zeker eens binnenlopen, sandra, de eigenaresse kent eigenlijk elke kitesurfer daar en wat de lokale kiteplannen zijn.
September is doorgaans wel ok, zoals juli. Augustus schijnt daar slecht te zijn.
Maar het is daar niet vaak dat je een kleine maat kite mee moet nemen, liever een grotere dan een kleinere kite. Ik heb in juli maar 1 dag gehad dat ik een 9 meter wel had willen hebben, maar verder was de 11 voldoende of had ik er liever nog 2 meter bij gehad.