Lichtweer kite - Infinity v3

Geronimo79

Berichten: 2552
Juli 22, 2013, 00:58:34
edit2Rapporteer  
De V2 was absoluut één van de top sellers van afgelopen jaar. En altijd maar die vraag van hoe groot is die nou eigenlijk. Er staat geen maat op.

Het is Momi en Dimitri gelukt toch de kite weer te verbeteren. Super stabiel in zelfs de lichtste wind.
Wil je een kite waarmee je tricks kan doen in lichtweer dan is dit de kite die je zoekt.


http://www.youtube.com/watch?v=ZLy_OBZoRzA



Volg ons ook op Facebook:
https://www.facebook.com/EpicKiteboardingBenelux
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #1 Juli 22, 2013, 10:04:13
edit2Rapporteer  
Na 5min en 4x hetzelfde te hebben verteld geloof ik het filmpje wel. Had er een tijdje terug ook wat over gelezen dat die v2 helemaal niet zo low-end is als dat er hier verteld wordt. Kennelijk zijn andere kites toch net iets meer low-end, maarjaaaaaa dat hele low-end verhaal is allemaal nogal relatief.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #2 Juli 23, 2013, 01:23:35
edit2Rapporteer  
Ik heb sindskort de Zephyr 2013 en die low-end is er echt wel, vast ook voor die Infinity, maar ik moet zeggen dat met 8 a 9 knopen er toch weinig te beginnen valt tenzij je op een mega plank (boot) gaat staan. (nog groter dan een gemiddelde door).

Slechts een paar knopen meer merk je alleen wel direct, dus met 11 a 12 knopen heb je ook meteen lol Smiley

Wat mij nog het meest verbaasd aan de Zephyr is z'n enorme high-end - ik heb hem gevlogen in +/- 18 knopen en dat gaat je met 1 hand en wat hang werk nog prima af - de depower op de bar is enorm en ik denk dat ik er met 22 knopen ook nog wel aan hang. (geen idee waar de max zit nog). 

Het gaat hier over de Infinity (sorry!), maar ik dacht ik voeg het toe onder het mom van "light wind" voor diegene die daarover nadenken.

Ik weeg overigens 70kg.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Juli 23, 2013, 12:27:12
edit2Rapporteer  
Een board is ook zeker belangrijk. Je ziet Dimitri dan ook meestal de Epic Oxygen V2 gebruiken deze geeft veel extra lowend maar wel speelsheid. Dimitri vaart in 8/9 knopen freestyle truukjes te doen.

De kite heeft vooral zn verschil dat zodra die te varen is je er ook truuks mee kan doen. De kite is gewoon erg snel voor zn afmeting/kracht.

Ik ben vorige maand in Amerika geweest en heb daar de kites weer kunnen testen. En heb Dimitri ook in super lichte wind kiteloops (oldschool tricks) zien doen.

Ik heb de V2 vorig jaar vooral in Duitsland gehad en de testers daar konden in 7 knopen varen. De V3 vliegt kennelijk nog vroeger. Of je het geloofd of niet. Ik ken de mensen die bij de test waren en Dimitri hebben proberen te stoppen om niet belachelijk daar te staan. Maar op die SUP is de wind gemeten rond de 3 knopen.

Ok het is geen varen gelijk en je mag het niet kiten noemen vind ik. Maar geeft wel aan hoe stabiel die nog in heel lichte wind is. En ja ik ben me bewust dat iets hoger de wind vaak iets sterker is.
Neemt voor mij niet weg dat als ik op het strand sta geen wind voel en 3 knopen meet het een superlichtweersessie is als ik zou kunnen varen.


Zelf vind ik de Infinity en Oxygen combinatie gewoon heel erg prettig varen. Een Zephyr, Turbine, flysurfer zullen ook heerlijke kites zijn hoor. Maar persoonlijk vind ik de infinity gewoon een hele fijne kite. Helaas heb ik er geen één meer.

Een maatje van mij was de afgelopen weken elke dag aan het varen met dat ding. Helaas voor hem zijn er wat privéomstandigheden deze week waardoor hij voorlopig even niet kan varen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juli 23, 2013, 13:40:29
edit2Rapporteer  
Kan ik deze ooit nog een keer testen hier in Nederland???
murphy

Geen avatar

Berichten: 21
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Juli 27, 2013, 17:59:10
edit2Rapporteer  
Kan ik deze ooit nog een keer testen hier in Nederland???
murphy heeft een infinity ik kan bijna altyt faren ik find het een suuper kite lekker duitsers sarren en heel de spot foor je aleen hebben de rest light op strand en iki ik heb de grootste lol
ik ben reglmatig op mirns workie of corn murphy heeft een witte mercedes camper 2 honden en is een indier met een zwate epic flag je kunt me makelijk vinden  mvg murphy
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 Juli 27, 2013, 19:18:30
edit2Rapporteer  
Kan ik deze ooit nog een keer testen hier in Nederland???
murphy heeft een infinity ik kan bijna altyt faren ik find het een suuper kite lekker duitsers sarren en heel de spot foor je aleen hebben de rest light op strand en iki ik heb de grootste lol
ik ben reglmatig op mirns workie of corn murphy heeft een witte mercedes camper 2 honden en is een indier met een zwate epic flag je kunt me makelijk vinden  mvg murphy
Was dit een serieuze reactie.. dacht namelijk dat dit om een geintje ging.

Maar lijkt me ooit wel super om een lichtweer kite te kopen en door de zomer heen te kiten
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Juli 27, 2013, 19:54:05
edit2Rapporteer  
Zeker interessant....maar dan moet hij wel goed te testen zijn...
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Juli 28, 2013, 08:15:32
edit2Rapporteer  
Kan ik deze ooit nog een keer testen hier in Nederland???
murphy heeft een infinity ik kan bijna altyt faren ik find het een suuper kite lekker duitsers sarren en heel de spot foor je aleen hebben de rest light op strand en iki ik heb de grootste lol
ik ben reglmatig op mirns workie of corn murphy heeft een witte mercedes camper 2 honden en is een indier met een zwate epic flag je kunt me makelijk vinden  mvg murphy
Was dit een serieuze reactie.. dacht namelijk dat dit om een geintje ging.

Maar lijkt me ooit wel super om een lichtweer kite te kopen en door de zomer heen te kiten

Ik ken hem wel, pb me maar, heb zijn nummer wel.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #9 Juli 28, 2013, 23:46:52
edit2Rapporteer  
Sorry maar die kite varen in 7 knopen is bullshit...

Of laat ik het netjes zeggen is nauwelijks te geloven...

Alle wereldwijde tests geven aan dat onder de 8 knopen geen enkele kite meer vaart, zelfs de Flysurfer 21 meter niet meer...Of heb je hier een 4 meter surfboard onder?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.