prolimit c4, pro limit fusion of rip curl down patrol

provoost

Geen avatar

Augustus 13, 2013, 21:12:06
edit2Rapporteer  
graag jullie mening voor de aanschaf voor een wetsuit.
daar het nu begint te verkouden zou ik een winter wetsuit aanschaffen
had gedacht aan 5/3 daar ik in het voorjaar ook gebruik wil maken hiervan en nogal vlug kou heb.
er werd me voorgesteld voor de pro limit. deze is niet de goedkoopste maar me verzekerde me dat dit seriuze kwaliteit is.

ook de ripcurl werd me aanbevolen?
hebben jullie met beide ervaring of een andere wetsuit die kwa prijs hetzelfde zit.  tussen 120tot 250€?

mvg dieter
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Augustus 13, 2013, 21:14:35
edit2Rapporteer  
Gewoon welke het beste past!
feddomw
Gast
Antwoord #2 Augustus 13, 2013, 21:16:29
edit2Rapporteer  
Het beste pak is wat het beste op je lichaam aansluit. Doorgaans is duurder ook echt beduidend warmer. Een 5/3 van €150 zal kouder zijn dan een  4/3 van €250.

Ik ken beide pakken niet overigens.
Kamo

Antwoord #3 Augustus 13, 2013, 21:34:10
edit2Rapporteer  
Pasvorm is het allerbelangrijkste,   maatvoering en pasvorm zijn merkafhankelijk, maar ook modelafhankelijk.

Check ook hoeveel delen van 5mm neopreen zijn en hoeveel gemaakt zijn van 3mm neopreen.
5/3 is niet een gestandaardiseerde verdeling, daar kun je als fabrikant alle kanten mee op.

vaak zie je dat goedkopere pakken 120-170 euro heeel veel 3mm neopreen gebruikt wordt... lekker flexibel, lekker goedkoop voor het merk.
duurdere pakken 250-350 hebben flexibeler neopreen, waardoor ze meer delen 5mm kunnen maken.

voorbeeld:
Oneill Epic  € 170,- 
Heerlijk flexibel, heel betaalbaar, 5/3 op het kaartje..  (+-)  70%  3mm,  30%  5mm  --> niet heel warm, hoooguit een 3 seizoenenpak

Xcel Infinity Xzip2   € 325,-   
Ook heerlijk flexibel,  duurder,  5/4/3 op het kaartje,  10% 3mm, 20% 4mm, 70%  5mm -->  loeiwarm, ook in januari!

Check ook of de naden gesealt zijn.
Normaal mag je verwachten dat de naden sowieso gelijmd en daarna ge-blindstitched zijn (naaitechniek die de stof niet perforeert lekmaakt)
Daar bovenop doen veel merken op hun duurdere pakken nog een extra seal, in de vorm van een rubber kitnaad aan de buitenkant (liquid seal, of andere hippe namen)  of een tape aan de binnenkant over de naden.
Mocht je stiksel dan loslaten dan wordt de naad niet gelijk kwetsbaar voor lekken.
1e jaar merk je niks tussen een pak mèt en een pak zonder, maar in 2e en 3e seizoen blijven gesealde pakken beter waterdicht en dus warmer.

maar ALTIJD passen.

P e t e r

Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #4 Augustus 13, 2013, 21:39:05
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar deze gekocht http://www.telstarsurf.nl/wetsuits/heren-wetsuits/28306/prolimit-hydrogen

Vanaf voorjaar (zeewater 8 a 10 graden celcius) tot nu en nooit koud gehad zit lekker gewoon goed pak.
berttt

Antwoord #5 Augustus 13, 2013, 22:15:49
edit2Rapporteer  
Heb die Xcel Infinity Van versus.

Echt en zooooottt Pak deze winter mee gaan kiten in 5 graden en helemaal NIET koud. En ik werd wel goed nat. Dus echt een aanrader
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.