Johnny Heineken foil board tacking... als een baas

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
September 11, 2013, 12:49:37
edit2Rapporteer  
helaas geen handlepassing.

http://www.youtube.com/watch?v=GXV3Wdu_Ms4

pimpoldi

Antwoord #1 September 11, 2013, 13:02:11
edit2Rapporteer  
dat ziet er echt heerlijk uit! als ik ooit tijd en geld heb ook maar is proberen te freubelen haha. Kijk hem ook upwind schieten man
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 September 11, 2013, 13:06:37
edit2Rapporteer  
Ziet er inderdaad heerlijk uit en de low-end zou gelijk of beter zijn dan een raceboard.

Jammer alleen dat ze schreeuwend duur zijn en 2ehands onvinbaar zodat je ze haast wel zelf moet maken. Dacht dat Marc een kleine serie wou laten maken als er genoeg interesse was.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 September 11, 2013, 13:13:10
edit2Rapporteer  
Het foil gedeelte is zo kritisch, daar moet je heel wat tijd in stoppen.
Die dingen zijn ook het duurst. Ze bieden ze vaak zonder board aan. Soms zie je een complete kit.

Kost toch minstens €2150,- compleet.
Ik denk er al jaren over na om er eentje te kopen.

Let wel op: de eerste typen hebben een metalen frame, welke zo'n 7kg weegt exclusief board. De meest recente zijn volledig van carbon gemaakt, en wegen een heel stuk minder.

Boardje van Heineken is een soort freerace shape. Wel interessant!
feddomw
Gast
Antwoord #4 September 11, 2013, 13:17:23
edit2Rapporteer  
Ziet er inderdaad heerlijk uit en de low-end zou gelijk of beter zijn dan een raceboard.

Jammer alleen dat ze schreeuwend duur zijn en 2ehands onvinbaar zodat je ze haast wel zelf moet maken. Dacht dat Marc een kleine serie wou laten maken als er genoeg interesse was.

Ik ken ook iemand die serieus geinteresseerd is, die is ook aan het kijken voor inkoop van 2-3 foils.
Het lijkt mij toch echt wel de moeite dat serieus op te pakken. Als we 5 man samen kunnen krijgen zou dat toch echt korting moeten opleveren, het is nou niet alsof hier honderden van verkocht worden.....

Zeeko had er toch ook een in productie/verkoop?
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 September 11, 2013, 13:23:36
edit2Rapporteer  
Het lijkt trouwens wel alsof hij aan het kiten is in de haven. Misschien moet ik ook maar eens kijkje gaan nemen op MV2 :-)
feddomw
Gast
Antwoord #6 September 11, 2013, 13:28:04
edit2Rapporteer  
Het lijkt trouwens wel alsof hij aan het kiten is in de haven. Misschien moet ik ook maar eens kijkje gaan nemen op MV2 :-)

the old Submarine Lagoon in Alameda, is het.
meccaloha

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 September 11, 2013, 13:39:53
edit2Rapporteer  
http://www.kiteboardingpr.com/index.php?page=store.pdetails&id=1262202213

en deze dan?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 September 11, 2013, 13:44:59
edit2Rapporteer  
1600+ voor een 2010 model......
feddomw
Gast
Antwoord #9 September 11, 2013, 13:53:59
edit2Rapporteer  
1600+ voor een 2010 model......

Is er bij die fabrikant heel veel ontwikkeling geweest de laatste jaren? Ik wil dit zo graag eens proberen, lijkt me echt heerlijk. Aanlandige wind en dan lekker voor de kust heen en weer....
meccaloha

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 September 11, 2013, 13:58:12
edit2Rapporteer  
Kan zo ff niet de verschillen vinden bij Carafino tussen de modellen 2010 tm 2014 maar heb ze ff een mail gestuurd

http://carafino.wix.com/carafino#!__2012-2013-boards

[edit] url-fix]
KappuhH

Antwoord #11 September 11, 2013, 14:24:58
edit2Rapporteer  

Ik ken ook iemand die serieus geinteresseerd is, die is ook aan het kijken voor inkoop van 2-3 foils.
Het lijkt mij toch echt wel de moeite dat serieus op te pakken. Als we 5 man samen kunnen krijgen zou dat toch echt korting moeten opleveren, het is nou niet alsof hier honderden van verkocht worden.....

Zeeko had er toch ook een in productie/verkoop?
Zeeko heeft een productiemodel inderdaad. Is modulair met verschillende soorten wings (freeride of race) en verschillende schacht (hoog en laag). Goedkoopste variant is (uit mn hoofd) al vanaf 1549 euro leverbaar voor alleen de foil. Daarnaast is het mogelijk hem op de Slash (het waveboard van Zeeko) te monteren of op het speciale hydrofoil board. Neem even contact met me op als je interesse hebt...
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #12 September 11, 2013, 17:46:04
edit2Rapporteer  
Als je t profiel en de afwerking van deze Carafino's bekijkt is t leuk en niet meer... als je t gaat vergelijken met echt serieuze hydrofoils,  m.n. om de drag te minimaliseren is deze Carafino niet interessant. Ze waarschuwen zelf al dat het een lichtweerversie is.. Omdat met deze vleugel en de gepaarde gaande drag bij meer wind en hogere snelheden exponentieel toenemen en je gigantische gewichthefferbenen moet meenemen om het onder controle te houden  Tongue.

Pak voor de vergelijking maar eens de G10 vinnen van de huidige raceboards ernaast (oppervlak is vrij mat en veel dunner en scherper) Matte finish is te vergelijken met de haaiehuidstructuur en de profielen van de vinnen (bv Deboichet) zijn wezenlijk hydrodynamischer geshaped.

Kortom: die Carafino is voor de niche: 'ik wil als eerste iets hebben en verder zie ik wel'
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 September 11, 2013, 17:49:15
edit2Rapporteer  
die A-cat die daar voorbij schiet komt me bekend voor...

Die foilboards vind je hier.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #14 September 11, 2013, 18:14:08
edit2Rapporteer  
Wat ook gelijk bevestigd wat met G10 en een betere afwerking te maken is...

http://www.youtube.com/watch?v=c9XCJCwUCbU

zelfs voor de diehard skateboarder is r nog een optie

http://www.youtube.com/watch?v=5UnOLHvHgWw
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #15 September 11, 2013, 20:03:10
edit2Rapporteer  
Lijkt mij ook super interessant, daarom ook al zelf iets in elkaar gefreubeld.
Jammer genoeg heeft mijn versie het vandaag weer begeven, dus nog steeds niet gevaren ermee.
Gaan we maar weer het zwakste punt versterken
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #16 September 12, 2013, 12:48:02
edit2Rapporteer  
Geen zin te vertalen, dit trof ik aan op oase.com over de top 3 (foilboards) van de Coast to coast lange afstandsrace...

Die Dänen hatten beide ein Spotz Foilboard. Der 2. hatte (so glaube ich) ein Magma Hydrofoil an einem FOne Board.

Preise Spotz:
 Mat (t-bar) 100% carbone : 650 euros
 Mat (t-bar), 2 parties, 100% carbone : 750 euros
 Aile avant : 190 euros
 Stabilisateur arrière : 150 euros
 Planche dédiée et optimisée pour le foil : 590 euros

Planche directionnelle thruster vague ou freeride avec boîtier tuttle pour fixation du foil : 850 euros

http://jc-kiteboards.fr/news/tarifs

Der Zweite ist Alex Caizergues, F-One-Fahrer und war auf einem "Sword" by Taroa unterwegs. 1990 Euro ohne Board. Das fährt auch der Heineken.

http://www.taaroa-kitefoil.com/fr/kitefoil/riders-7

Zo duur dat per spot een paar locals allemaal 150 euro lappen en samen zo'n ding laten komen mij het beste idee lijkt.. Iedereen wil zo een ding proberen, niemand weet of het uiteindelijk iets voor hem is.. ik ga er geen 2000 euro instoppen.. wil het wel heul heul erg graag proberen...
maxva

Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #17 September 12, 2013, 21:28:27
edit2Rapporteer  
Gaaf! Misschien dat ik er begin volgend seizoen serieus aan ga denken.... Zien we dan wel of ik het geld bij elkaar kan krijgen ;p

Ik zag wel hier wat goedkopers: http://www.kiteboardshop.com/kitecenter/Nieuws/view/carafino_kite_hydrofoilboard.html

In Nederland en ook te testen? Misschien hebben ze die al lang niet meer, maar het is te proberen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.