Hoe kan dat nu? Bladder zit vast in LE

RAFFE

Geen avatar

Berichten: 2
Oktober 28, 2013, 17:18:19
edit2Rapporteer  
Ik heb een Cabrinha Convert 2008.
Ik heb deze indertijd nieuw gekocht.
Ik heb ondervonden dat hij soms heel traag druk verliest en heb dan ook eens geprobeerd om het lek(je) op te sporen.
Nu heb ik vastgesteld dat de bladder van de LE ergens tussen de eerste en tweede strut vast blijft hangen.
Ik heb de indruk dat deze mee is vastgenaaid tussen de naden van de kite en vermoed dat er hier een klein gaatje zit.
De vraag is echter: kan dat wel? Ik kan me niet inbeelden dat de kite wordt aaneen gestikt met de bladder erin.
Ik had gedacht het stiksel los te maken om de bladder eruit te halen, eventueel te plakken, en dan de naden zelf terug dicht te naaien.
Goede raad hierbij is zeer welkom Huh
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Oktober 28, 2013, 17:28:50
edit2Rapporteer  
het zou me verwonderen, maar mogelijk is er lijm gebruitk bij het dicthtstikken en is die lijm aan je bladder gaan plakken.

Stiksel los maken gaat best goed. Maar tracht de lengte te beperken.
Voor het terug dichtmaken kan je best eerst het losse garen van de originele naad vastlijmen zodat die niet wegglipt of verder opengaat..
Nadien dubbel dichtnaaien zoals het losgekomen is (meestal is dit dubbel: tube naaien en dan het stukje dracon in 'V' eroverheen). Wat lijm ertussen maakt de naad steviger.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Oktober 28, 2013, 17:35:07
edit2Rapporteer  
Weet je ook dat het ventiel met klittenband aan de binnenkant vast zit aan de LE? Misschien geeft dat het probleem. Anders zou ik het niet weten.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #3 Oktober 28, 2013, 17:50:00
edit2Rapporteer  
Weet je ook dat het ventiel met klittenband aan de binnenkant vast zit aan de LE? Misschien geeft dat het probleem. Anders zou ik het niet weten.

Wou ik net zeggen,,
Bij me oude 2010 SB dacht ik ook dat ie vast zat met lijm
Was dus klittenband bij de ventiel,
RAFFE

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #4 Oktober 28, 2013, 19:51:50
edit2Rapporteer  
Nee, heeft niets te maken met klittenband, zit vast tussen 2 struts in. Maar toch een goeie tip.
Welk soort lijm gebruik ik het best voor het terug verlijmen van draad en naad?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Oktober 28, 2013, 20:00:45
edit2Rapporteer  
Ik zou effe verder kijken voordat je het openhaalt... Het kan ook zijn dat een stukje van het one-pump systeem ergens achter blijft haken.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Oktober 28, 2013, 20:07:33
edit2Rapporteer  
Misschien lekt tie wel bij het ventiel. Even luisteren of je de lucht hoort ontsnappen. De bladder wordt later in de kite gestopt, dus die kan nooit vastgestikt zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 28, 2013, 20:57:45
edit2Rapporteer  
Een bladder wordt pas gemonteerd na het stikken van de kite.
Naden en overlap worden verlijmt en gestikt. Soms met speciale dubbelzijdige tape, anders met lijm.

Door warmte kan de lijm soms zacht worden en een stukje bladder vastlijmen. Bij F-one en bij mijn North kites had ik dat ook.
Bij de meeste kites komt/hoeft een bladder er nooit uit.
Dus kom je er ook nooit achter.

Is echt plausibel dat het lijm is
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.