Kite loopt na crash

So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
December 12, 2013, 10:01:03
edit2Rapporteer  
Afgelopen zondag heb ik het 2x gehad.
Ik was aan het oefenen met springen en crashte daar vaak door.

Mijn bar liet ik steeds los en lag anderhalve meter bij me vandaan en de kite lag op het water.
Op de een of andere manier zaten de floaters van mij Zeeko Ultimate bar om elkaar heen gedraaid.
De kite pakte wind en ik werd 3 meter achter mijn kite aangetrokken door de loop die mijn kite trok.

Nu gebeurde het op leeg water, maar zoiets kan slechter aflopen wanneer ik dichter bij de kant zou zitten, of er net iemand downwind van me zou varen.

Kan ik zelf iets anders doen in vervolg, of moet ik die floaters van de bar aanpassen ?

@LaurenS

Antwoord #1 December 12, 2013, 10:15:47
edit2Rapporteer  
Shit happens,daarom …….   bij alle tricks die je doet, voldoende afstand van de waterlijn bewaren met minimaal 2 lijnlengtes om dit soort voorvallen te kunnen controleren, doordat je de tijd hebt om in te grijpen  Grin ennuh ook geen tricks inzetten als er mensen downwind van je varen…..Met die bar is niets mis lijkt me,jij hebt de touwtjes in handen Grin
bertvh

Antwoord #2 December 12, 2013, 10:17:40
edit2Rapporteer  
tja alles loslaten kan soms ook nadelen hebben!
best is wel steeds spanning houden op lijnen, als ze volledig los komen kunnen ze alle kanten uit!
het gebeurt niet altijd maar kan idd+nadien alles goed zetten na savety te trekken ben je wel even bezig soms!
tgroot

Antwoord #3 December 12, 2013, 10:51:05
edit2Rapporteer  
Bar inderdaad vast houden, dat verkleint de kans op loopen aanzienlijk tot misschien wel helemaal
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 December 12, 2013, 11:01:08
edit2Rapporteer  
Bar loslaten is prima maar dat ie 1,5m van je weg schiet niet. Check je stopper dus ff zodat de bar niet verder gaat dan je armlengte.

Verder gewoon afstand houden, tot alles, andere kiters, de kant, paaltjes, etc, etc.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 December 12, 2013, 13:11:08
edit2Rapporteer  
Probeer je bar recht te houden als je crasht, zodat je kite boven je blijft en niet crasht. Vergt wat oefening maar levert een droge kite op. Althans voor 95% bij mij.
Nature

Antwoord #6 December 12, 2013, 15:56:56
edit2Rapporteer  
Zo aan je profiel foto te zien hou je je bar niet goed vast om te springen.
Je handen horen dichter naar t midden bij je depowerkoord geeft meer stabiliteit en trek je geen onverwachte kiteloops onderwater als je 1 hand loslaat.

Handjes naar t midden en vast blijven houden ook bij t crashen  wanneer  nodig is loslaten maar bij low speed crashes  (na een trick zoals een backroll) niet echt nodig om los te laten.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #7 December 12, 2013, 20:08:09
edit2Rapporteer  
Zo aan je profiel foto te zien hou je je bar niet goed vast om te springen.
Je handen horen dichter naar t midden bij je depowerkoord geeft meer stabiliteit en trek je geen onverwachte kiteloops onderwater als je 1 hand loslaat.

Handjes naar t midden en vast blijven houden ook bij t crashen  wanneer  nodig is loslaten maar bij low speed crashes  (na een trick zoals een backroll) niet echt nodig om los te laten.
Ja dat hoorde ik al nadat ik de foto gepost had Grin ga het binnenkort proberen Smiley
Alleen dit van dat loopen gebeurt wanneer ik mijn bar niet vast heb.
Ik dacht eigenlijk dat het door de floaters van mijn bar kwam, omdat ze redelijk lang zijn vergeleken met andere.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 December 12, 2013, 21:57:03
edit2Rapporteer  
Floaters zitten wel volledig tegen de bar aan? Soms is het met oprollen namelijk handiger om ze een stukje van de bar af te trekken.. .

Maar je bar zou niet 1,5 meter van je vandaan mogen zijn nee.... maarja dat is het nadeel van een stopper die je wel moet kunnen wegduwen na poweren en depoweren... 't Is het een of het ander.

Maar de floaters bleven aan elkaar haken ofzo? Dat kan aan de lengte liggen wellicht. Na die ene loop kwam er genoeg spanning op de floaters om ze uit elkaar te trekken lijkt me.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 December 13, 2013, 09:05:56
edit2Rapporteer  
Waarom zijn die floaters zo lang eigenlijk?
Voor m'n gevoel kan de helft eraf en blijft de bar nog drijven.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 December 13, 2013, 12:34:35
edit2Rapporteer  
Is meer voor je stuurlijnen.
Nature

Antwoord #11 December 13, 2013, 16:43:05
edit2Rapporteer  
die floaters zorgen ervoor dat je lijnen strakker blijven en minder risico om om de bar te slaan
Ga er niet aan loopen pielen als t een beginnersprobleem is.

Get your skills up
Gewoon je bar vasthouden en vooral niet crashen met teveel voorwaardse snelheid.
ook voor vallen is een techniek nodig haha.

Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 December 13, 2013, 17:09:56
edit2Rapporteer  
Inderdaad zodat de lijnen niet om je bar heen wikkelen. Maar als de floaters niet volledig tegen de bar aanzitten, kunnen de lijnen alsnog omslaan.

Meerdere merken gebruiken PU tubes ipv lange floaters. Op zich wel een goede oplossing, alleen oprollen gaat daar niet zo fijn mee imo.

Beste tip is inderdaad om gewoon spanning op de lijnen te houden. Helpt ook tegen inverten.
joosie

Antwoord #13 December 13, 2013, 18:38:30
edit2Rapporteer  
Goed blijven oefenen, het blijft altijd opletten met elke sprong die je maakt en elke crash kan dit gebeuren, bar los en goed blijven kijken waar je kite ligt.
komt vast wel goed, so surreal  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.